Sagolina skrev 2015-01-02 11:09:38 följande:
Med sonen var jag också omogen vid igångsättning, så fick tabletter för att mogna. Jobbiga var att tabletterna gav för täta värkar, 2-3min emellan och skulle vara typ 5min, så måste vänta 3h mellan tabletter, vilket drog ut på tiden. Hände nästan inget första dygnet.
13.30 nästa dag (startade med tabletter 9.30) tog de hål på hinnorna och 3h senare fick jag värkstimulerande dropp. Då började det äntligen hända något, men tog ännu 18h innan sonen föddes...
Hoppas på att det går snabbare för dig och för mig när det är dags igen (bf 20jan). Det är jobbigt när det går långsamt och i alla fall jag blev så trött, då det blev 2dygn med minimalt med sömn...
Jag har tyvärr inte alls problem med för täta värkar. Har förvisso mycket sammandragningar men de gör inte tillräckligt ont för att räknas. 3h med gel nu, ytterligare 3h till utvärdering. Känns bra att ha sovit hyfsat inatt och änsålänge går det även bra att äta så jag håller energin uppe. Uttråkning är nog det värsta för tillfället. Nya BM vill sätta akupunktur för att stimulera värkar - värt ett försök.
Förstår att det var tufft med en så lång förlossning, hoppas att den här går betydligt smidigare för dig!