mariaheterjag skrev 2014-12-15 13:01:42 följande:
Har ni pratat något mer era partners om hur ni ska dela upp sömnen när bebis kommer? Jag är lite nervös för vad som komma skall med sömnbrist och bråk som det lätt kan bli när båda är trötta. Eftersom att det blir vårt andra barn så kommer vi ju inte ha samma möjligheter att sova på dagen jämt heller. Känns som jag vill ha en plan samtidigt är det svårt att veta innan kanske.
Vi är lantbrukare, utan djur, (förrutom ett par hästar på lösdrift) så här är det lugna puckar fram till i början på Mars iallafall, så vi kan båda vara vakna vid behov. Så länge det inte snöar, för då måste han ut och skotta. Men vi bor på västkusten så snö är väldigt sällan ett bekymmer
Dela upp sömnen känner jag är svårt, utan det är nog något man får ta som det kommer. Troligen kommer jag att sova i min dotters rum en del då hon kommer att vara lite orolig i början. Då får antingen bebis följa med eller så får sambon ta hen vid behov. Fast mest troligt är att jag får ta bägge på natten och han får roa dem på dagen medan jag försöker sova.
Däremot fasar jag lite för att vi inte blir färdiga med renoveringen utan att det kommer att bröta från snickare och sågar när bebis behöver sova på dagen. Jag vet inte hur vi löser det riktigt, men vi får se. Bebis kanske sover jättegott till oljudet. Själv kan jag ju trycka in öronproppar om det krisar...