Inlägg från: akita |Visa alla inlägg
  • akita

BF Januari 2015

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-28 01:15:27 följande:

Jag är redan uttråkad, fem dagar INNAN bf! Hur ska det då gå om jag går över tiden?!

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Gör som jag, starta en massa småprojekt att fördriva tiden med. :)

Ska lära mig att sy muddar på en pyjamas jag köpte, stickar fortfarande på en babyfilt och planerar en babybok. Har tusen idéer till som jag skulle kunna sätta igång, men tror inte att tiden kommer räcka till med en vecka kvar till BF. :)
  • akita
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-28 02:39:11 följande:
    Måste hitta på lite såntq. Göra i ordning kläderna och bädda spjälsängen är jag redan klar med. men nåt ska jag väl komma på. Lite tråkigt i längden bara att surfa på familjeliv och se serier.
    Du kan prova att lära dig att virka amigurumis. Jättesöta och hyfsat enkla att göra. Finns massor av exempel och mönster på nätet. Det enda du behöver är virkgarn och en virknål. :)
  • akita
    Lagotto skrev 2014-12-28 11:01:43 följande:

Akita: jag har skrivit i en baby bok sedan juli. Och det är ett jätteroligt minne! Perfekt till att minnas tillbaka själv också :)

Vad roligt! Vad skriver du i din? Jag har mest samlat på mig bilder hittills och för en dagbok över vad som hänt under graviditeten (men också lite från innan) t ex första sparken, vad pappan sjunger för henne osv.
  • akita
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-28 11:40:34 följande:

Tack för tipset. Det var nog femton år sen jag virkade senast...

Då kommer du definitivt döda lite tid med att komma igång igen. ;)
  • akita
    Royalle skrev 2014-12-29 09:51:24 följande:

Nu satte hen igång. Gud vad skönt!

Vad skönt! Jag har mardrömmar om att något sånt ska hända nu på sluttampen.
  • akita
    mariaheterjag skrev 2014-12-28 16:44:04 följande:

Jag tror att en del av slemproppen kanske gick idag. Fick blod på pappret när jag torka mig efter toalettbesök. Både färskt och liksom mer brunt. Men bara väldigt lite. I natt hade jag som onda sammandragningar hela natten. Känns som att det kan vara dags att packa väskan snart?

Det här är helt nytt för mig, när mitt första barn föddes hade jag inga somhelst sammandragningar eller känningar innan utan det drog bara igång. Slemproppen gick med ett plopp i badkaret strax innan vi åkte till förlossningen. Men nu verkar det kunna bli én mer utdragen process...

Vad ska man egentligen göra om slemproppen går? Ska man ringa in då eller bara avvakta?
  • akita
    Lagotto skrev 2014-12-28 22:41:33 följande:

Oj jag skriver om det mesta i barnets omgivning i boken, jag bloggar också men kör mer privata tankar eller berättar om besök hos barnmorskan i själva boken, senast skrev maken om vårat bröllop :)

Boken är dessutom skriven på svenska och finska eftersom jag är svensk och maken finsk så hen kommer få växa upp med båda språken :)

Vi köpte helt enkelt en fin bok utan några ord i och klistrade in bilder, tanken är att kunna skriva de viktigaste i hens liv och sedan får hen lägga till själv saker när vi ger hen boken :)

Imorgon ska vi köpa gips och gipsa magen! Tycker att det är så himla fint att ha som minne :)

Låter som att det kommer bli en jättefin present till hen! Bra att få med båda språken också! Vet inte hur jag gör med det. Jag pratar spanska, men det gör jag ju mest med min mamma.

Min bok blir nog mer dokumentär typ då och då hände det här. Vi gjorde ivf så jag har dokumenterat redan från när vi började och sen mycket från graviditeten. Första ultraljudsbilden är från 8+0 och då var henne hjärta inte större än ett vallmofrö.

Cool idé med gipset! Vad gör ni av avgjutningen sen?
  • akita
    Mimmi90 skrev 2014-12-29 11:20:30 följande:
    Herregud om du är spansktalande, ge den gåvan till ditt barn! Min dotters pappa är från Chile så hon är nu tvåspråkig och det är en av de bästa gåvor man kan få! Särskilt som det är spanska, det är ju ett så otroligt stort språk som dessutom bara växer.

Prata spanska med hen från födsel och så ofta du kan när hen växer upp så kommer det helt automatiskt :)
    Jag var nog lite otydlig. :) jag menade att jag inte vet hur jag gör med spanskan i babyboken. Pratar gör jag ju med mamma, men skriver inte så mycket.

Hon kommer nog få språk så det räcker och blir över. Spanska från mig (mormor har redan köpt pekböcker på spanska), engelska från mig och maken samt tyska från svärfar. :)
  • akita
    Lagotto skrev 2014-12-29 10:58:27 följande:

Jag tänkte mest bara hänga upp magen som ett minne :) kanske fixa någon ljus slinga så att det går att använda som lampa :)

Låter fint! Lägg gärna upp en bild så man får se hur det blev. :)

Själv gav jag en bild på mig och magen till min man i julklapp. Han blev jätteglad. Det känns som ett fint minne att ha från den här tiden.
  • akita
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

Grattis!
Svar på tråden BF Januari 2015