Lagotto skrev 2014-12-28 22:41:33 följande:
Oj jag skriver om det mesta i barnets omgivning i boken, jag bloggar också men kör mer privata tankar eller berättar om besök hos barnmorskan i själva boken, senast skrev maken om vårat bröllop :)
Boken är dessutom skriven på svenska och finska eftersom jag är svensk och maken finsk så hen kommer få växa upp med båda språken :)
Vi köpte helt enkelt en fin bok utan några ord i och klistrade in bilder, tanken är att kunna skriva de viktigaste i hens liv och sedan får hen lägga till själv saker när vi ger hen boken :)
Imorgon ska vi köpa gips och gipsa magen! Tycker att det är så himla fint att ha som minne :)
Låter som att det kommer bli en jättefin present till hen! Bra att få med båda språken också! Vet inte hur jag gör med det. Jag pratar spanska, men det gör jag ju mest med min mamma.
Min bok blir nog mer dokumentär typ då och då hände det här. Vi gjorde ivf så jag har dokumenterat redan från när vi började och sen mycket från graviditeten. Första ultraljudsbilden är från 8+0 och då var henne hjärta inte större än ett vallmofrö.
Cool idé med gipset! Vad gör ni av avgjutningen sen?