Boken "Vaccinationer: risker och skador"
*dubbelkollar så aluminiumfolien ligger där den ska - i samma låda som boken om konspirationsteorier och chemtrails*
*dubbelkollar så aluminiumfolien ligger där den ska - i samma låda som boken om konspirationsteorier och chemtrails*
I mina ögon bör en person som tror på dessa dårar och väljer att inte vaccinera förlora vårdnaden av sina barn för de kan inte ta hand om dem på bästa sätt... Alternativt att barnen inte får gå på dagis, och skola utan vaccinationer (men skolplikten skall såklart bestå!!)
Ja. Är du inte kapabel till att ta hand om ditt barn så bör du inte ha barn, vaccinationer är en av de där självklara sakerna, som att ge sina barn mat och vätska. Gör du inte det är du inte lämplig som förälder!
Så ja jag menar allvar.
Vadå tycker du att personer som inte är kapabla att vara förälder och inte tar hand om sina barn skall ha barn??
Tycker du det är ok om barn bor med folk som inte ger dem mat?? För mig är det på samma nivå.
Vaccinerar du inte dina barn är du en dålig och olämplig som förälder. Och då bör du inte ha vårdnaden av dina barn. Att tycka att det är ok att inte ta hand om sina barn finner jag mer otroligt....
Härligt att tråden lever upp!
Jag skulle vilja rekommendera alla som vill ge sig in i en diskussion om vacciners fördelar att först läsa på grundligt om immunförsvarets funktioner.
Immunförsvaret är fantastiskt, sålänge det får verka som det är tänkt och med rätt hjälpmedel framförallt i form av rätt näring. När något går fel kan det slå tillbaka på oss själva bland annat i form av autoimmuna sjukdomar.
Att läsa på om hur bakterier, virus och andra mikroorganismer i vår miljö fungerar är också bra för större förståelse för det man diskuterar.
Och man bör även ha ett hum om hur forskningen egentligen går till. Det var någon här i tråden vill jag minnas, som var väldigt FÖR vacciner, men som inte kände till syftet med vetenskapliga artiklar...
Senast min yngsta var på bvc så blev det en diskussion, och försök att få mitt barn vaccinerat. Trots att vi sagt nej. Man kan ju ifrågasätta frivilligheten i detta?
Sedan vi slutade vaccinera så har barnens eksem och allergier förbättrats avsevärt eller till och med försvunnit. Min minsta som är ovaccinerad efter 3 månaders ålder, har aldrig ens haft några hudproblem, ihållande infektioner med komplikationer eller några allergier som de äldsta. Samband? Det får framtiden avgöra.
Läkemedelsindustrin har hittat på många sätt att hålla människor lite lagom sjuka, för att även kunna sälja mediciner för alla biverkningar/följdsjukdomar som kommer. Genialt ju. En aldrig sinande guldgruva så länge människor tror på detta.
www.bokus.com/bok/9789172411302/sjuka-pengar-en-svensk-insider-skakar-lakemedelsindustrin/
www.bokus.com/bok/9789187207372/dodliga-mediciner-och-organiserad-brottslighet-hur-lakemedelsindustrin-har-korrumperat-sjuk-och-halsovarden/
www.bokus.com/bok/9789172412538/forskningsfusket-sa-blir-du-lurad-av-kost-och-lakemedelsindustrin/