-
Vart kan man läsa om detta?Iarwain skrev 2015-05-04 20:57:02 följande:Som brukligt, genom odling in vitro.
-
Att det kan vara stor skillnad på studier med samma benämning.Iarwain skrev 2015-05-04 20:36:34 följande:Vad har detta med sakfrågan att göra?
-
I en av artiklarna du länkar till står det:Iarwain skrev 2015-05-04 21:17:16 följande:
Statistik från ett utbrott i Frankrike:
wwwnc.cdc.gov/eid/article/19/3/12-1360_article
Det borde se liknande ut i jämförbara länder.
Statistik på andra effekter, inklusive senare död av följdproblem, i utvecklingsländer:
www.bmj.com/content/311/7003/481&referer=www.clickfind.com.au
Statistik angående mässlingen och hjärnhinneinflammation:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24865261
Grafer över insjuknande och antal vaccinerade:
www.who.int/immunization/monitoring_surveillance/burden/vpd/surveillance_type/active/measles/en/
Nu är det iofs du som har bevisbördan, inte jag, då det är du som påstår att nuvarande vetenskapliga konsensus är fel.
"Measles-induced encephalitis occurs more frequently in developing countries as a result of poor vaccination coverage leading to epidemics"
Den slutsatsen får det att låta som att vacciner skulle vara viktigare än rent vatten och rätt näring, vilket tyvärr bara får mig att tänka "hjärntvätt".
Det står ingenting om näringsstatus, exempelvis A-vitamin.
-
I sammanhang där det pratas om de infektionssjukdomar som det finns vaccin ämnat för, låter det som att hjärnhinneinflammation alltid är förknippat med hemska komplikationer och till och med döden, vilket det ju inte är.
På 1177.se står det: Oftast beror hjärnhinneinflammation på en virusinfektion, och de flesta som får sjukdomen blir helt friska efter några veckor."
Dessutom är det en mycket ovanlig komplikation av t.ex. mässling.
-
Här kan man rapportera biverkningar av läkemedel, inklusive vacciner:
e-service.lakemedelsverket.se/formservice/formUpload&sid=246F1A38DA6DDE43D5AC6AD4ED04047B3A43E5AA47BE998FACD8B00396CB1ECA54885B1F7F341E0EA53F2453DEA60252AA44709928E81B51B6F65EDBB6C4418A
-
Nej, det var livslånga men och följdbesvär jag ville ha statistik på.Iarwain skrev 2015-05-18 18:20:57 följande:Har du läst studien alls?
Kontrollgruppen lever under jämförbara förhållanden, skillnaden är vaccinet.
A-vitamin hjälper mot följderna, inte smittorisken.
Smittorisken var vad vi diskuterade och vad du ville ha källor på, vilket du nu också fick. -
Ytterligare exempel på några "anekdoter"...
www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/thousands-of-teenage-girls-report-feeling-seriously-ill-after-routine-school-cancer-vaccination-10286876.html -
-
-
För det första. Vattkoppor är INTE farligt. Om man inte har en allvarlig immunbrist, då är det mesta farligt.
Om några år, om de här vaccingalenskaperna får fortsätta i samma takt, så kommer vattkoppor framställas som fullständigt livsfarligt, och något som framförallt barn blev dödssjuka eller till och med dog av. De verkar vara på god väg med det synsättet utomlands.
Jag själv hoppas att några barn i min närhet snart får vattkoppor så vi kan åka dit och smitta våra barn. Känner mig fullständigt trygg med att deras immunförsvar fixar det fint.
En tänkvärd text:
Vi missar att ta med att virus har en livscykel, och att de står i relation till andra organismer och till oss. Något aktiverar dem och något stoppar dem faktiskt, och det har inte nödvändigtvis något att göra med hur många som haft sjukdomen eller hur många som blivit vaccinerade.
Det är befängt att tro att ett barn som vaccinerats inte längre bär bakterier eller virus som de har vaccinerats mot. Om barnet de facto är vaccinerat, varför är då föräldrar och myndigheter så rädda att icke-vaccinerade barn på något sätt bär på något som deras barn inte gör? De borde väl känna sig trygga när deras barn är vaccinerat?
Man kan inte ha både och.
Man kan inte vaccinera och tro att barnen skyddas och sedan känna att barnen är oskyddade på grund av att vissa icke-vaccinerade barn bär på någon hemlig organism som ingen annan bär.
Det är inte logiskt.