Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

I dessa artiklar kan man läsa mer om vad jag menar. Och då är detta bara ett axplock.
  • Anonym (Vad pågår)

Man bör ta i beaktande att det är just vetenskapliga studier som utgör information/utbildning i till exempel Fass. Både för allmänhet och sjukvård.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Ssk11) skrev 2014-07-18 12:00:17 följande:
    Vi har inte någon gång under utbildningen suttit med artiklar om specifika läkemedel. Ännu en fet lögn! Det vi läser om är generella läkemedelsgrupper och verkningsmekanismer i kroppen, INTE om olika alternativ sett utifrån olika företag. Så nej, i vår utbildning läser vi inget alls om det du påstår. Varför känner du att du måste ljuga för att försöka ha rätt? Kanske för att du egentligen bara har luft bakom dina argument? Pinsamt.
    Om du innan dina olika påhopp läser tråden istället för att plocka vissa delar så förstår du nog bättre vad som menas.  
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-07-18 09:29:07 följande:
    Jag har syftat på alla vinklade artiklar om framförallt behandlingsalternativ och specifika läkemedel, ej själva grundutbildningen med anatomi, fysiologi, sjukdomslära, farmakologi etc. 
    Du missförstod. Här var det t.ex. de vinklade artiklar jag skrivit om tidigare, inte några specifika artiklar som ingår just i ssk utbildningen som jag syftade på.

Jag har tidigare skrivit om problematiken kring de behandlingsrekommendationer som finns. Att de i grunden kommer från vetenskapliga artiklar, som sedan sätts samman till olika rekommendationer av bland annat socialstyrelsen, sbu, m.fl. Och som alltså sedan ligger till grund för kunskap och utbildning inom bland annat sjukvården.
    Om den informationen sedan visar sig vara vinklad, som exempelvis i fallet med Vioxx, det är då det blir problematiskt.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Ssk11) skrev 2014-07-18 14:48:41 följande:
    Fast det du talar om existerar inte inom sjuksköterskeutbildningen så det är ju bara påhitt från din sida. Vi ordinerar inte läkemedel över huvud taget och har därför ingen valmöjlighet i vad vi skulle vilja ge våra patienter. Därför finns inte heller någon som helst anledning till att försöka påverka oss att gilla vissa läkemedel bättre än andra, vi administrerar och iordningställer bara men ordinerar inte. Grunden till vår utbildning baseras således INTE på "vinklad forskning" även om den gör det i din vinklade fantasi. Men jag inser samtidigt att jag försöker diskutera med en extremistisk fanatiker som inte kan se fakta annan än sin egna påhittade så jag ger upp och hoppas att lite mässling och kikhosta får äran att skaka om din värld i framtiden..
    Är det verkligen speciellt passande att en nybliven sjuksköterska önskar andra människor sjukdom, för att denne inte delar ens åsikter? 
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"