jvs skrev 2014-07-11 14:36:19 följande:
Jaha det är väl bara att beklaga att du haft så lite koll. Om du går till tandläkaren och de upptäcker att du har karies, så kommer de inte sätta sig ner och ta en diskussion med dig om huruvida du vill ha ett ev hål lagat heller för det ingår i deras repertoar att laga tänder men självklart får du lov att säga nej..
Tycker iof att det framgår tydligt i början av tråden att du trodde det var obligatoriskt.
Att jag skriver att man får känslan av att det är obligatoriskt i början av tråden, är en generalisering från min sida. Jag står fast vid det.
Väldigt många människor(både outbildade och högt utbildade) i min närhet har aldrig läst på något om ämnet, vare sig det positiva eller negativa, utan bara lyssnat på vad som rekommenderas. De flesta förlitar sig helt på sjukvården. De har inte tid och intresse helt enkelt, utan överlåter det till dem som arbetar med det.
Det räcker också att läsa lite om vaccinationer på
1177.se så förstår man varför folk känner sig tvingade att vaccinera. De inleder med att det är frivilligt, och fortsätter sedan med skräckpropaganda.
Jag läste tidigare endast information som kom från bland annat läroböcker och myndigheter, och innan jag började gräva ned mig ytterligare så var jag självklart helt färgad av just de källorna. "Att nyttan överväger riskerna och biverkningarna är få och milda, sjukdomarna är värre än biverkningarna, och att man ska vaccinera sig för att även skydda andra". Det är kontentan. Och det är ju inte sanningen.
Jag beklagar också att jag tidigare har haft så lite koll, i bemärkelsen att jag har låtit mig hjärntvättas av läkemedelsindustrin och annat. Jag beklagar än mer alla de som fortsätter tro att de får all information de behöver från sjukvården och de myndigheter som styr, och att den informationen de får är den rätta.
Väljer man att vaccinera trots att man har läst på ALLT man kan komma över, från båda sidor, ja då respekterar jag det helt och fullt.
Frågan är hur många som verkligen läser på
på riktigt, med tanke på motståndet till att vilja läsa boken i trådstarten.