Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:07:32 följande:
    Och dessa "livsstilsfaktorer" som Flaminia påtalar, där räknas inte kemikalier in?
    Kom igen nu. Sluta sitta och tala ur skägget och bara gissa - vill du framhäva att ökning av cancerfall har något samband med vaccinationer får du banne mig lägga fram något som styrker det i stället för att bara gripa efter halmstrån.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 12:25:39 följande:
    Men snälla du, du kan ju inte bara blint lyssna på köpta "forskare" och helt ignorera LIVSERFARENHET! Fråga någon äldre person i din omgivning hur många de kände till som hade cancer när de var unga, sedan kollar du hur många du känner till idag?

Samma sak med naturkatastrofer, titta på hur mycket dina föräldrar hörde om när de var små i förhållande till hur mycket du hör nu..

Tillfällighet? Skulle inte tro det...
    Jag har i flera omgångar nu försökt inleda ett svar på ovanstående, men finner mig själv bara apatiskt stirrandes ut i luften skakandes på huvudet. Det går helt enkelt inte att besvara på ett adekvat sätt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 12:47:23 följande:
    Bara för att det inte "automatiskt" blir så innebär det inte att det faktiskt inte är så................
    Likaväl är det upp till den som hävdar att ett orsakssamband finns eller kan finnas att bevisa det. Det är inte konstigare än att det är upp till någon som tror på Gud eller Jultomten att bevisa att vederbörande existerar, snarare än för ateister att bevisa att Gud inte existerar.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 12:51:05 följande:
    Är det inte minst lika obehagligt att man är beredd att offra människor på altaret tillägnat alla läkemedel som dagligen dödar och skadar mängder av människor? 
    Inte när alternativet är att offra mångdubbelt fler till sjukdomar de högst sannolikt klarat sig ifrån vid vaccination. Du är fortfarande inte rationell i ditt tänkande.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 13:23:56 följande:
    I dagens samhälle verkar alla läkare som ordinerar något annat än ett läkemedel till sina patienter kallas för "kvacksalvare".

Du tror inte att läkemedelsbolagen (som bland annat tillverkar våra vacciner, och som vi nog gärna skulle vilja kunna lita på) någonsin dömts till några skadestånd för felaktig marknadsföring, mutor, skador och diverse annat?
    Vad spelar det för roll i sammanhanget? Gör det faktum att det finns fall där läkemedelsföretag prickats eller dömts på något automagiskt sätt kvacksalveriet legitimt, eller vad menar du?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 10:14:09 följande:
    Håll för ögon och öron om ni anser er vara helt för alla slags vaccinationer, för nu kommer jag länka till er värsta hatsida:
    Man kan inte komma ifrån att de beskriver saker otroligt bra. Rentav vetenskapligt bra?Flört

vaccin.me/2012/04/22/stoppa-vaccinering-med-g.../
    Vet du ens vad "vetenskapligt" betyder?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 22:31:02 följande:
    Jag varnade trots allt om att blunda och hålla för öronen för nu blir det ovetenskapligt. Men du valde att läsa vidare.

"Sammanställa någon slags sanning om vacciners farlighet?" Jag presenterar bara olika källor, både vetenskapliga och ovetenskapliga, så får alla välja vad de vill tro på. Nu råkar det vara mest till vacciners nackdel, men alla fördelar är vi ju redan väl införstådda i. Eller?
    Du tycks verkligen tro att du är någon sorts helt opartisk sanningssägare som bara "låter båda sidorna komma till tals". Det är beklagligt, eftersom din agenda är oerhört tydlig.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-09 22:30:49 följande:
    Och med det sagt så är det uppenbart accepterat att vacciner kan få orsaka flertalet sjukdomar/åkommor/handikapp, så länge de som får vaccinerna i alla fall lever vidare, på ett eller annat sätt. 

-Lite svinn får man räkna med.
    Eller mycket då, om man är sån där foliehatt och vaccinationsmotståndare. Sluta upp med ditt skitsnack nu och börja tänka rationellt i stället.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (682) skrev 2014-06-16 20:19:23 följande:

Det verkar som att icke vaccinerade barn har starkare immunförsvar förutsatt att de har tillgång till näringsrik mat och rent vatten.

Och det baserar du på ett (1) enda exempel? Du kan fan inte vara riktigt riktig.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-16 23:35:23 följande:
    Det spelar nog ingen roll om någon kom och tryckte upp 100 000 liknande exempel rätt i ansiktet på er så skulle ni renodlade "provaccare" (eller vad man nu ska kalla det) bara slå det ifrån er gissar jag, och skylla på något annat än just vaccin. Även om sambandet kunde visas i vetenskapliga studier. 

För det här med vaccinets helighet och allmighty förträfflighet är indoktrinerat i de allra flesta av oss från barnsben.

Att det skulle visa sig vara så att det inte alls var vaccin som gjort att sjukdomar minskat/försvunnit(tänk att vissa sjukdomar har kunnat försvinna av sig själv, det kan ju bara inte vara möjligt!?!) eller att vaccinet i sig kan orsaka följdsjukdomar, skulle vara som att någon en dag skulle komma och säga att färgen blå, egentligen är vit.

Av mina barn är det den hittills ovaccinerade som klarat sig från infektioner, överkänslighet, allergier och eksem.
    Men men. Han är ju ytterligare bara ett enda exempel.

Vitrysk hockeyhjälte, är du "riktigt riktig" själv tycker du? Med det sättet att uttrycka dig gentemot andra människor som inte delar samma åsikter som dig själv, så kommer du knappast att bli tagen på allvar. 
    Skit ska skit ha. När folk hänfaller åt anekdotisk bevisföring i en diskussion som denna och tror att det på något sätt skulle vara lika med att någonting är sant så blir man bara så matt. Man kan välja att inte svara och låta dumheterna stå för sig själva, men tyvärr är en av mina många svaga sidor att jag ofta inte klarar av det.

När dessa individer, i likhet med dig och den vars inlägg jag svarade på ovan, försöker prångla ut åskådningar som de flesta sunda människor faktiskt ser som direkt farliga ställs saken ännu mer på sin spets. 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Dr B) skrev 2014-06-17 22:47:11 följande:

Ärligt talat är det som att hänvisa till en artikel om mutor i samband med vägbyggande och hävda att vi inte skall ha vägar i landet...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Hur misskrediterar detta vaccination som företeelse specifikt menar du?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-23 22:39:55 följande:
    Förstår att det blir tröttsamt när konspirationsteorierna kan bevisas.
    Bevisas hur? Hur bevisar det faktum att det förekommit och säkerligen ännu förekommer fusk i rapportskrivande inom läkemedelsbranschen att vaccin är farliga? 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-24 07:43:17 följande:
    Att läkemedelsindustrierna, som förser oss med bland annat vacciner, gärna offrar folks liv för pengar menar du? Om det bevisar att vacciner kan vara farliga? Nej, det i sig är inget bevis. 
    Precis. Med andra ord har du absolut ingenting att komma med nu heller. Det börjar bli ganska tröttsamt, om än till viss del underhållande, att se dig hitta på halmstrå efter halmstrå och försöka böja till det så det passar dina syften. Den där liknelsen med vägbyggen som någon drog var väldigt bra tycker jag; om det visar sig att oegentligheter begåtts i samband med vägbyggen innebär det enligt din logik att vägar är något dåligt. Men det ser du inte själv.

Men fortsätt du för all del att leva i villfarelsen att vaccinförespråkare = pengahungriga kapitalistsvin och vaccinmotståndare = öppensinnade fritänkare som bara vill mänsklighetens bästa så blir det nog bra ska du se.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-07-14 22:34:27 följande:
    Vitrysk hockeyhjälte, ovan är vad jag menar med att skriva något tänkvärt. Om du nu vill bli tagen på allvar..
    Du är inte i någon som helst position att läxa upp någon överhuvudtaget då du själv ger intryck att vara något av ett vandrande klavertramp, så släpp det nu.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (aa) skrev 2014-09-29 18:40:36 följande:
    Man hittar INTE vetenskapliga originalkällor på nätet. Om det påstås vara originalkällor eller originalstudier med mera så är det lögn. 
    Vad är det där för skitsnack?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"