Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-16 23:35:23 följande:
Det spelar nog ingen roll om någon kom och tryckte upp 100 000 liknande exempel rätt i ansiktet på er så skulle ni renodlade "provaccare" (eller vad man nu ska kalla det) bara slå det ifrån er gissar jag, och skylla på något annat än just vaccin. Även om sambandet kunde visas i vetenskapliga studier.
För det här med vaccinets helighet och allmighty förträfflighet är indoktrinerat i de allra flesta av oss från barnsben.
Att det skulle visa sig vara så att det inte alls var vaccin som gjort att sjukdomar minskat/försvunnit(tänk att vissa sjukdomar har kunnat försvinna av sig själv, det kan ju bara inte vara möjligt!?!) eller att vaccinet i sig kan orsaka följdsjukdomar, skulle vara som att någon en dag skulle komma och säga att färgen blå, egentligen är vit.
Av mina barn är det den hittills ovaccinerade som klarat sig från infektioner, överkänslighet, allergier och eksem.
Men men. Han är ju ytterligare bara ett enda exempel.
Vitrysk hockeyhjälte, är du "riktigt riktig" själv tycker du? Med det sättet att uttrycka dig gentemot andra människor som inte delar samma åsikter som dig själv, så kommer du knappast att bli tagen på allvar.
Skit ska skit ha. När folk hänfaller åt anekdotisk bevisföring i en diskussion som denna och tror att det på något sätt skulle vara lika med att någonting är sant så blir man bara så matt. Man kan välja att inte svara och låta dumheterna stå för sig själva, men tyvärr är en av mina många svaga sidor att jag ofta inte klarar av det.
När dessa individer, i likhet med dig och den vars inlägg jag svarade på ovan, försöker prångla ut åskådningar som de flesta sunda människor faktiskt ser som direkt farliga ställs saken ännu mer på sin spets.