Inlägg från: lillamyyyyyy |Visa alla inlägg
  • lillamyyyyyy

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Kolla på Linda karlströms föredrag på youtube också toppenbra! Mina barn kommer aldrig få ett enda vaccin ;)

• lillamyyyyyy
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 10:06:09 följande:
    Du väljer att inte vaccinera dina barn efter att ha sett ett föredrag på Youtube av en person som saknar medicins utbildning? Hör du inte själv hur vansinnig det låter?

Ja, Linda är en duktig föreläsare. Det innebär inte per automatik att det hon säger är korrekt.

haha nej självklart inte, jag har pratat med läkare och bvc barnläkare, läst otroligt mycket fakta, sätt föredrag från läkare som avgått läkarprogrammet just pga att vaccin är sjukt. Fått se diagram osv osv listan är lång, enbart att läsa på fass, biverkningar och innehåll i själva vaccinet borde få vem som helst att backa om man är rädd om sina barn.
  • lillamyyyyyy
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 10:30:58 följande:
    DÅ undrar jag hur du läser FASS och om du jämfört med riskerna av sjukdomarna vi vaccinerar mot. Alla läkemedel har biverkningar det har jag aldrig sett någon som är positiv till vaccin förneka. Det man måste göra är en bedömning kontra riskerna med det man behandlar. Vaccinen i barnvaccinationsprogrammet har få allvarliga biverkningar och de som finns är mycket ovanliga. Så ovanliga att man redovisar dom som "rapporterade" efterom de är så ovanliga att man inte säkert kan säga att de faktiskt orsakats av vaccin. Jämför med sjukdomarna där man med säkerhet kan säga vilka komplikationer som finns eftersom de är vanliga.

Ja självklart har jag gjort det även läst diagram över hur många som blir sjuka av vaccin och hur många som räknad bli sjuka utan hur många som dött och fått allvarliga följer av sjukdomarna osv, jag är inte rädd för sjukdomarna pga att jag är otroligt påläst ang dem. De flesta sjukdomar var nästan utrotade när vaccinet kom, sen när vaccinet sattes in så insjuknade jättemånga av vaccinet. Sen kan jag meddela att vaccinet är inte 100% säkert, det är till och med så att fler insjuknar i mässlingen som fått vaccin än de som är ovaccinerade. Det flesta sjukdomar härjade även när det var krig eller dåliga förhållanden när de gäller mat och vatten, dålig näring osv. Jag har även en son son fick två sprutor 3 mån vaccin och 5 mån vaccin, två dagar efter vaccinationen började han få oförklarliga skakningar, det håller i än och han är 1år och 1 månad nu, jag började läsa när han var 5 månader pga att han som sagt började skaka. Jag blev chockad över att det var så lite jag vetat och att jag haft så otroligt fel ang vaccin som jag alltid varit för.. nu vet jag bättre och jag ångrar varje dag att jag inte började läsa innan mina barn fick vaccin, då hade min son varit helt frisk idag. ..

Det är ingen garanti att man inte får sjukdomarna när man är vaccinerad och det är heller ingen garanti att man skulle få en hemskt biverkning, men vågar man ta risken med allt som är i vaccinet så som kvicksilver aluminium, formaldehyd, sackaros tex..

Man kan ju läsa om tex vaccinet pentavac på fass.
  • lillamyyyyyy
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 12:10:22 följande:
    Man tittar naturligtvis på hur det ser ut i länder där allmän vaccination inte förekommer och ser de förödande konsekvenser dessa barnsjukdomar får för befolkningen.

Varför tror du att barnadödligheten är så stor i vissa länder?

Hela barngrupper dör i en del byar till följd av epidemier av mässling och andra barnsjukdomar.

I vilka länder är det? Jo länder där dem har dåliga levnadsförhållanden
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"