• Anonym (Hopplöst)

Inatt kissade min man i vår säng..

Vi har varit ett par i snart 5 år.. Och under alla de åren har hans sätt att dricka varit ett problem. När han är ute på krogen, oftast för att se en match som börjar typ kl 16 så bara dricker han och dricker och dricker tills stället stänger och självklart är han då så full att han knappt vet vem han är.. Och så är det undantagslöst Varje gång! Jag har fler gånger än jag kommer ihåg fått ta mina barn och åka hemifrån mitt i natten för att han blir så elak verbalt när jag konfronterar honom när han ännu en gång kommer hem skitpackad trots att han lovat att inte dricka så mycket. I december förra året gick han över gränsen ordentligt. Han slog sönder min telefon och var så full och konstig att han skrämde mig rejält. Efter den gången lovade han att inte dricka mer, sen lovade han att inte dricka så han blev full.. Sen gick han ut och blev skitfull, däckade på soffan redan kl 23 och var i sånt dåligt skick att jag lämnade barnen hos min mamma när jag skulle till stallet på förmiddagen. Igen lovade han, inte för att han tyckte det var så farligt, det tycker han aldrig.. Men han Skulle göra det för min skull.. Igår var vi på middag, vid 22 gick jag hem med barnen och han också men han gick tillbaka sen. Jag sa att är det så klokt, du har nog fått mer än nog innanför västen. Men han skulle prompt tillbaka men sa att han skulle dricka vatten.. Sen vaknar jag 3.30 av att han kissar i vår säng! Jag hoppar upp och tänder och undrar vad fan han håller på med?!! Han är dyngrak.. Jag säger bara att jag förstår att han inte kan ta till sig det här nu men att jag är så jävla less på det här och att han måste välja nu. Då säger han att jag kan dra åt helvete och flytta härifrån osv.. Jag kan inte sova... Jag la vår son i min dotters säng för jag vill inte han honom i samma rum som sin far och jag la mig också där men jag kan inte sova. Vi skulle ha gäster idag men jag har ställt in det, jag vill inte att dom ska se honom eller känna hur han luktar. Pinsamt. Jag Tänkte öppna upp min mammas sommarstuga och bo i den nu. Det är så tråkigt, vi har precis flyttat till ett underbart hus och vi alla trivs så bra! Känns skit att lämna men jag inser nu att jag kan inte få honom att ändra sig och jag vill inte att mina barn ska växa upp med det här..

• Svar på tråden Inatt kissade min man i vår säng..
  • IsDimma

Jag förstår dig. Men tänk över att han förmodligen kommer att ha barnen en del själv framöver...

• Anonym (Pg)

Fy fan jag lider med dig! Jag hoppas att du kommer på fötter och du gör ett jäkla bra beslut i detta! Starkt och vågat gjort! Kram på dig

• Lena

Det är bättre du inte hade ställt in och låtit honom skämmas. Dölj inte för honom utan berätta för folk att ni ska gå isär för hans alkoholmissbruk. Sluta vara medberoende.

• Anonym (Hopplöst)

Säg att det blir varannan vecka.. Då kommer det säkert bli som innan vi träffades. Då var han hemma den helgen han hade barnen och fick sin dos den barnfria helgen.. Jag tror att han dricker såhär eftersom jag är här och tar hand om barnen... Positivt är väl då att hans familj (möjliggörare som hämtar och lämnar på fester så han kan dricka) ställer upp och tar barnen.. Och då kan jag iallafall visa mina barn att jag inte accepterar hans drickande.. Sen är det väl så att har man en förälder som dricker så blir man såklart påverkad.. Ser vår 2åring öl, vin, cigaretter och snus säger han pappas! Ser han en flaska Loka säger han mammas!

• Anonym (Anna)

Åh vad jag lider med dig! För mycket länge sedan var jag ihop med en kille under en 5-års period och när han drack drack han för mycket. 
    Under de åren så kissa han i våran säng 2 gånger, i soffan 2 gånger, i en bekants bil, på golvet på ett hotell, i ett städskåp. Så sjukt att jag inte lämnade honom i början av allt detta när man märket hur det var fatt. Nej då, ändå var jag så lär i honom, han hade fått mig att förstå att det ändå inte var någon annan som ville mig! Att jag utan honom inte var värd ett skit.
    Detta är snart 20 år sedan men när jag läste din ts så är det precis som detta hände nu i helgen! Vissa saker glömmer man aldrig. 
    Skillnaden är att du har barn. Jag hade nog verkligen tänkt över om det var en bra miljö för barnen. Hade varit mycket orolig att någon skulle få veta om detta och sprida vidare så det skulle komma fram hur det är inom husets fyra väggar. Jag personligen tycker att du gör ett bra val som bor i stugan ett tag. 
    Din sambo behöver riktig hjälp för att komma till bukt med sina problem!
    Lycka till!

• Anonym (Kvinna, 28)

Stå på dig. Att vara hård, och inte hjälpa till att täcka upp för alkoholisten, är enda sättet. Det är svårt, så helvetes svårt. Svårt med människor som inte själva vill ta tag i sitt problem.

Jag har inte levt med en partner med alkoholproblem, däremot med en far. Sådant här SKADAR barnen, kan inte säga nog många gånger hur viktigt det är att du sätter ned foten. Det behöver inte vara så att alkoholisten är våldsam och utåtagerande, bara det att se en förälder helt förändrad i beteendet och otillräknelig...en obeskrivlig otrygghet. Mamma valde att lämna honom, är övertygad om att detta var en stor orsak. Andra vuxna har under åren försökt prata med honom, konfrontera. Som att hälla vatten på en gås.

Idag går det bra för min far. Vi barn satte till slut ned foten. Nu sedan vi blivit vuxna själva. Sade, upphör inte detta vill vi inte träffa dig mer. Vill inte att dina barnbarn skall uppleva samma som vi.

Det var det enda som faktiskt tog skruv, efter alla år.

Det har gått snart 4 år nu sedan det samtalet. Han dricker sig inte berusad längre och idag har vi en mycket god relation och han är en högt älskad morfar.

• Anonym (*)

Kontakta en stödgrupp för medberoende, där kan du få stöd av andra i samma situation.

• linolin

Usch va jobbigt det låter. Min man va på behandling för snart två år sen och det har varit bra sen dess men nu har han börjat dricka folköl 3.5. Och det är ca 2-3 st då men han blir påverkad av det och blir irriterad och otrevlig så jag funderar nu på allvar att skiljas. Livet är för kort och jag vill inte att barnen växer upp med detta.

• NaCl
    Anonym (*) skrev 2014-04-27 07:44:50 följande:
    Kontakta en stödgrupp för medberoende, där kan du få stöd av andra i samma situation.
    Alanon eller Aca antar jag att du avser?
  • Anonym (Hopplöst)

Jag kontaktar dom på måndag..

Faaaan va jobbigt!!! Jag ville ju leva lyckligt, villa, barn och härliga vänner och familj...

Svar på tråden Inatt kissade min man i vår säng..