Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag ses också gärna på en mammaträff :)
Jag ses också gärna på en mammaträff :)
Måste fråga er andra om era bebisar "får" sova på mage? Sixten rullar som bekant till mage HELA tiden, även på natten. Jag har lagt en mjukishund där som stoppar bra men han lyckas ändå. Nu har jag hittat honom sovandes på mage två gånger ikväll. Ska man låta dem fortsätta sova så? Vågar man det? Är det inte förhöjd risk för psd då? Eller är det jag som nojjar i onödan. Jag har iaf vänt på honom. Han brukar inte vakna tack och lov men det är jobbigt att hålla koll och jag springer upp massa på natten för att kolla. Plus att man ammar= dålig sömn...
Vår sommar, fy bubblan vilket tråkigt bemötande... Det är väl klart man är rädd och stressad när ens barn inte vill äta. Även om det är tänder ska väl läkaren undersöka och utesluta att det inte är något annat. Härlig kommentar av dig på slutet! Skönt att ditt lilla hjärta ätit ikväll, nu vänder det nog :)
När vi sovit borta har jag tagit med babynestet även om dottern inte sover i det hemma längre men för att känna sig "hemma". Sen har jag alltid haft nestet bredvid mig när vi sovit borta även fast hon alltid sovit i egen säng hemma :) När det gäller maten har jag gjort det enkelt för mig och bara tagit med mig tetror med ersättning, hoppat över att ge annat som gröt men det var ett bra tips det där med att dela upp i påsar. Brukar också ha med näsdroppar, febertermometer och alvedon mest för att jag själv ska känna mig lugn (sambon tycker jag överdriver:)). Hoppas ni får en härlig kryssning!
Jag har en jätte hemlis som vill dela mej av. Men ni får lova att inte skriva nått om det på insta :)
Vi har idag bestämd oss för att köpa hus som vi varit och tittat på ett par gånger. Ägaren ville bara sälja till oss så det har inte kommit ut på försäljning ens.
Vi ska inte säga nått till någon förrens alla papper är påskrivna men vill verkligen berätta det för nån så berättar det för er :)
6 rok och den trädgård på 1500 kwm. Jag känner mej så himla glad
Jag är nog äldst, fyllde 34 samma dag som dottern föddes:) Jag ansökte om förskoleplats när hon var en vecka gammal, fråga mig inte varför men det var nog för omgivningen tjatade om det. Vi har sökt till en förskola som ligger i närheten, dels för att den har gott rykte och sen för att det är den som har öppet hela sommaren och andra barn kommer dit. Nu spelar det iofs inte så stor roll eftersom både jag och sambon jobbar inom skolan så är ändå lediga. Men vem vet, kanske byter jobb sådär huxflux;) När det kommer till våra respektive tror jag att man måste ge det tid, första året är tufft och sen tror jag det blir lättar och det kommer bli bättre! Kram till er alla fina mammor!
Vår son kom oxå på min 34-års dag!:)
Måste fråga er andra om ni använder kudde till era barn i spjälsängen? Vi tog bort den när han började vända sig i sängen. Han har den istället i vår säng där vi har koll på honom. Men nu börjar jag känna att han borde fixa att ha det även när han sover själv. Sen är det så himla "naket" i hans säng nu. Han har ju inget täcke för det står "från 12mån" på det, och ingen kudde. Bara en tunnare filt. Han blir så varm så mer behöver han inte. Vi har så varmt i vår lägenhet också. Hur har ni det?
Nu har sambon varit borta i Portugal med jobbet i 8 dagar, och jag har varit ensam med tvillingarna. Bor på tredje våningen utan hiss med vagnen placerad i bilen. Att jag fixade det! Är nog bra att utmana sig själv ibland, fy vilken vecka det varit. Ikväll kommer han iallafall hem <3
Ååå vi kämpar och kämpar med maten här hemma.. Han vill verkligen inte nånting. Igår gjorde jag äggröra som han fick pilla själv med. Och det tyckte han väll va kul med det va ju långt ifrån mycket som han fick i munnen.
Försöker förgäves att ge han välling men då gråter han bara. Det slutar ALLTID med att han ammar och jag gråter för jag känner mej som jordens sämsta mamma som inte kan ge min son matglädje. Jag är svin stressad att han inte ska gå upp i vikt och jag mår allmänt piss över det här..
Känner mej helt utmattad och gråter typ hela tiden..
Nu har det ÄNTLIGEN lossnat med maten för alfred.
Han vägrar fortfarande gröt och fruktpure men han vill ha mat. 1/2 burk på lunch och 1/2 burk på eftermiddagen. Underbart att det börjar falla på plats.
Vet att ni har skrivit mycket om era mat schema och så. Men är en 1/2 burk lagom portion tror ni? Tänkte mest om jag med gott samvete inte behöver erbjuda bröstet efter. Han tar ju bröstet men vet inte om det är för att han är mer hungrig eller om det mest är ett bekvämt insomnings sätt för han.
Skulle va så skönt att ge han mat och sen gå ut och gå och försöka få han att somna där. (nu sover han ju mestadels på mig dagtid)
Hur äter era hjärtegryn?
Ääääntligen blir det flytt!!!
Dock inte till hus, men en stor 3:a på två våningsplan, två toaletter och egen ingång på markplan samt egen liten uteplats! Men viktigast av allt - den är i min hemkommun! (Grannbyn till den jag växte upp i)
Det är inte många mil bort, men kommer göra såååå mkt! Flyttlasset går i början av februari, dvs deygt 2 månader kvar bara!!!
Våran lilla ska få en gåbil från mini speeders tror jag, så ska vi vara klara med hans rum tänkte vi :) en försenad present blir lillasyster/lillebror som kommer i mitten i september, rul veckan efter han fyllt 1 :D :D
Åååå vad roligt för er som ska ha syskon! Jag följer mer än gärna er resa. Tycker det är superkul att höra era tankar:) Vi planerar väl syskon till nästa sommar. Började jobba heltid för två veckor sen och det går över förväntan bra. Det är först nu som jag tycker det är jobbigt och saknar dottern under dagarna. Jag vet dock att hon älskar att vara med pappa för jag får vara glad om jag får ett leende av henne när jag kommer hem ;)