Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Två bra nätter i rad!! Är helt överlycklig. Vi (jag) TOKSTÄDADE sovrummet från golv till tak, damma, dammsök, tvättade rent lister, fönster, bäddade rent. Gav tillochmed bäddmadrassen lite vädring.

Vilken skillnad! Vi hade ju inte så smutsligt men det tyckte nog livan. Sen dess har hon sovit som en stock. Gnässat kansle två gånger efter napp. Annars sovit från 21:30 till 7 - 8 !

Btw, någon mer än jag som fortfarande gråter för allt? Seriöst.. tittade på en film på youtube där kassörskor i en mataffär spelar jinglebells med streckkodsavläsarna och börjar gråta? Jättecoolt såklart men ärligt att gråta till det? :P jag är helt skev, grät enbart om djur dog i filmer förut. Kunde inte ens gråta på begravningar, nu gråter jag till allt...

• kerstinsmide
    Enlängtan skrev 2014-12-03 12:00:37 följande:

Jag var precis som du, det enda sim retade mina tårkanaler förut var om djur for illa eller dog :'(

Nu gråter jag åt det mesta som är sorgligt och lan fortfarande ännu titta på pigan och börja grina för att kärleken är så stor till det lilla livet :)

Jag börjar ju gråta till saker som kanske är typ häftiga eller glada sorgliga. Ja... allt
  • kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-12-03 23:44:08 följande:

Här är en till! Börjar inte direkt storgrina men har blivit så otroligt lättrörd till allt möjligt som jag knappt ens noterade förr i tiden. Är det fortfarande hormoner som spökar? Jag slutade ju amma för nästan 3 mån sen! Eller är det bara att livet förändrats så mkt och alla känslor man har fått som man inte visste att man kunde ha som påverkar en så till den milda grad?

Ingenan7ng om det är hormoner. Har ju regelbunden mens och allt. Haha. Slutade amma för snart 4 mån sedan.. gråter gör jag helatiden och det är så jobbigt. haha. :P
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-12-04 10:15:54 följande:

Jag måste ju få uppföljning på det där med hur nättrna går! TÄNK om det är städning som är koden?!?!? För jag vet ju med mig, att det är det enda jag (gladeligen) inte provat hittills....

Fortfarande sover hon hela natten med undantag för lite nappgnäll onatt till och med i egen säng!! Lycka! ;)
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-12-04 10:37:49 följande:

Och för att fortsätta spamma... Glömde ju slutklämmen, DET ÄR TILL STOR DEL TACK VARE ER som man har orkat, kämpat, stått ut! TACK, TACK, TACK!!

(Lite extra blödig nu denna perioden av månaden med, får jag erkänna. Och så är det snart jul och man ska aldrig snåla med värme och kärlek men i synnerhet inte nu!!!)

<3 <3 <3

Jag känner igen mig mycket i vad du skriver. Fick en släng av mammachocksdepp nu för någon månad sedan. Bara grät heeeela tiden. Att bara kunna läsa om alla er och få stöttning om man vill är underbart. Inse att man inte är ensam om sina tankar även om tankarna slår olika hårt på olika personer ni alla har varit guld värda. Vare sig ni vet om det eller ej! ??
  • kerstinsmide
    Evelina04 skrev 2014-12-06 10:18:23 följande:

Alltså, jag blir fan VANSINNIG snart!!!! Sebbe är världens underbaraste MEN i typ tre månader nu har han haft en "testa rösten" period. Han Gallskriker hela jävla tiden. Han är inte arg eller ledsen eller något sådant utan han bara skriker för att höra sig själv. Jag håller på att bli galen. Från morgon till kväll!!!!!!!!! Jag känner att jag inte är någon bra mamma just nu för mitt tålamod är i botten!!! Jag vet seriöst inte vad jag ska göra.

Ååååååh Livan gör likadant! Hon har dock trappat ner på det nu. Men fyfan man blir tokig. Jag kände ett tag att grannarna måste jj tro att vi slår henne. Hava..
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-12-15 13:59:32 följande:

Känner mig rejält dålig men vi kör köpegröt och välling och tänker fortsätta med det då det funkar så bra! Orkar inte sätta mig in i exakt hur dåligt/farligt det KAN vara och vad som kanske är bättre och sen stå och fixa massa sådant då jag inte har nån bra "köksvana" ens i grunden tyvärr. Men det handlar väl mest om intresse och ens livsstil. Är en långpendlande kontorsarbetsnarkoman som käkat utelunch i 10 år så det tar lite tid att vänja av med tror jag ;)

Även burkmat köper jag och känner att lika bra är nog det eftersom Noah knappt äter just vanlig mat-mat liksom. Fruktpureerna går bra. Och jag har provat att mixra spagetti och köttfärssås åt honom som jag gjort själv men det gillade han heller inte. Så då slänger jag hellre mat som tog mig några sekunder att värma bara, istället för mat jag stått och skalat, hackat, kokt, mosat osv! Tro mig, hade funnit mkt mer glädje i det om det hade uppskattats! Så jag är avundsjuk på er med matglada ungar! ;)

Tror bara inte han är riktigt redo än.

Och precis som ovan, han gillar i synnerhet inte de med lite större bitar i, som exempelvis 8 mån+, utan möjligen kan det gå ner några skedar av väldigt slät 6-månaders-puré! Han grimaserar och spottar ut, har inte satt i halsen utan verkar bara som han klöks för att det är så äckligt i konsistensen enligt honom.

Börjar också fundera lite över det här med vätska då han mest spottar ut vattnet alt leker med flaskan (kör vanlig napp då pipmugg verkligen inte funkar alls)

Och han ammar inte så himla mkt längre heller. Men men, jag fortsätter att erbjuda honom vatten både vid måltid samt amning mellan måltiderna så han får ju tillfälle att klunka i sig lite iaf...

Jag glr som du! Köpemat! ;) haha. Nu gillar ju liv alö mat så häromdagen testade jag att ge henne av vår mat innan jag saltat och pepprat. Det var korv stroganoff med ris. Hackade korvagna i väldigt små bitar då min mixer gett upp (så typiskt :'D ) sen överkokte jag riset och hade på den osaltade såsen ^^ blev poppis. Men det var mycket jobb ändå. Haha. Så jag håller mig till burkmat. Deg enda jag fått höra av en vän som är dietist är art de är lite snåla med fett. Så man kan gärna ha i en klick osaltat smör! :)
  • kerstinsmide
    vår sommar skrev 2014-12-18 19:49:04 följande:

Jag fattar inte att bvc bara rekommenderar 5 minuters metoden när den uppenbarligen funkar med så mycket annat.

Jag tänker faktisk skita i vad hon sa och köra på det som passar oss bäst. Som ni säger, det kommer när det kommer.

Tänker lite som när vi ska sluta amma, när både jag och Alfred är överrens om att sluta så slutar vi. Så får det bli med insomningen oxå. När han är mogen för det så kommer han nog börja göra det.

Tack allihop för att ni är så bra. Frågar hellre er än bvc sköterskan. Hehe

Liv sov inte i sin säng förens jag sänkte den och tog bort ena sodan och ställde den vid min säng. Har gått super! :) Tills nu dvs, för nu måste vi sova med henne på oss då hon har separationsångest, tänder på G och mardrömmar. .. (suck..) nätterna är fulla av skrik haha. Men dagarna fulla sv skratt iaf.

Jag tänker som du, det kommer när det kommer. Vi sover ju gött i sängen allihopa. Även när storasyster behöver sovsällskap. :)
  • kerstinsmide

Önskar såååå att någon av er bodde här nära! Nu ska jag iofs börja jobba snart och min man tar över hemmajobbet men jag känner mig sp ensam ibland. :P inga näravänner har ju barn. Som tur är fick vi en kompis på föräldragruppen. ^^ men ni har ju varit min riktiga föröldragrupp. Min man förstår direkt vad jag menar när jag säger "en av mina mammor. .." ;) <3

• kerstinsmide

Skönt att pigis klarade sig :) jag är orolig för samma när maken ska vara hemma för att han sover astungt och livan är fan snabb. Jag vaknar iaf för allt. Haha. Om hon fiser hör jag det och vaknar

• kerstinsmide
    Ellie835 skrev 2015-02-01 19:23:39 följande:

Imorgon börjar jag jobba efter 1 års uppehåll! Ok ok jag skall bara jobba två dagar i veckan ett tag men ändå :/ Evelyn skall vara hemma med sin pappa. Jag har varit borta från Evelyn max 3 timmar innan nu kommer jag vara borta sammanlagt 10,5 timmar  Ursh men jag tror det är värst för mig och mammahjärtat. Försöker tänka på att i USA (min syster bor där) får de vara mammalediga i 3 veckor sedan får de lämna sin 3 veckors bebis hos släktingar/dagmamma så jag kan nog låta Evelyn vara med pappa/farmor/mormor 2 dagar i veckan :) 

Jag jobbar heltid sen åraskiftet och Liv är hemma med sin pappa :) svåååårt att släppa kontrollen, men annars går det riktigt bra. Skönt att få träffa folk på ett annat sätt än just Bebisträff typ. innan dess hade jag också bara varit borta från liv i några timmar. En gång över en natt när hennes pappa och hon sov över hos farmor för att jag och min bästa vän skulle ha tjejkväll. ????
  • kerstinsmide

Är också inne på en stor maileg-kanin. :) eller gå ihop med farmor och köpa en brandbil-gåbil då de är fantastiska. Haha.

Är även öiye sugen på gåbilen från br-leksakers egna trä-sortiment. Verkar rejäl. :)

Plus att jag försöker hitta diy tipitält. :P

• kerstinsmide

Grattis till bebisarna!!! Så jäkla starkt av er. En annan hade ju kreverat. Trodde jag var gravid ett tag och blev helt panikslagen Haha

• kerstinsmide
    garin skrev 2015-04-12 12:24:19 följande:

Hejsan!

Men åh vad kul med lillebror till pojken!

Då börjar det närma sig för er

Jag går in i v15 idag så bf är 10/10. Blir 18 mån mellan mina. Ska tjuvkika på rul den 12/5 om det blir en lillebror eller lillasyster. Magkänslan säger bror.

Herreguuud har helt missat <3 10/10 är ett jättebra datum att födas på. Jag vet. ;)

Grattis! :*:*
  • kerstinsmide
    garin skrev 2015-05-12 11:54:09 följande:

Ja usch det är så vidrigt, och typiskt.. Just precis nu! :( fick ny tid den 20/5. Väntan dit känns megalång!!! :(

Neeej men fyyy vad tråkigt!
  • kerstinsmide
    peegasus skrev 2015-05-09 15:18:51 följande:

Ni är så fantastiska och underbara <3

Idag känns allt 1000 gånger bättre. Så fort vi kom överens om att vi skulle gå isär så slutade vi bråka. Vi har pratat som vuxna mogna människor. Kommit överens om vem som ska ha vad etc. Även hur vi ska göra med hunden. Hon kommer va hos mig samma vecka som jag har Saga, och likadant för Henrik. Det känns faktiskt jättebra och jag är inte särskilt ledsen. Såklart är det sorgligt för vi har ändå varit tillsammans i 5 år,sedan jag var 19, men vi båda mår redan bättre och tanken på att få må helt bra igen slår det mesta. Vi kommer överens jättebra och jag kommer tom fortsätta fira jul med hans familj.

Svärmor kom hit förut och hon sa att hon ser mig som sin dotter och vill fortsätta ses och det gör jag så gärna. Jag har världens bästa svärmor! Sa även att hon såklart får låna Saga när hon vill även på mina veckor.

Det kommer bli jättebra det här :D

Skönt att ni redan verkar må bättre. Mina föräldrar är i dagens läge bästa vänner. De skilde sig i rätt tid och kunde bli vänner igen (efter något år) på grund av att det aldrig gick för långt.

Har heller aldrig önskat att mina föräldrar vore ett par igen då de verkar trivas så som det är. Min mamma är även omgift med världens bästa plastpappa och ja.. min uppväxt har varit väldigt bra :)

Såklart trist att "dela" Sagis, jag ser ju hur mathias tycker deg är ledsamt när lea åker hem till sin mamma.

Men i slutändan blir allt bra sålänge man älskar sina barn mest av allt. :**
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet