Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

BäbisSina skrev 2014-06-18 12:22:29 följande:

Oh ja.. Johannes hade sin gnällfas (några dagar) i helgen, nu har han äntligen lugnat ner sig.

Haha så här.har vi haft.det typ i över en vecka. Från världens snällaste bebis till en gnällig bebis. ^^ Iaf på eftermiddagen är hon gnällig. Go å gla på förmiddagen sen gnällig i flera timmar och sen lugn på kvällen / natten. :P
  • kerstinsmide

Alltså mina tuttar är knäppa. Igpr var vi på midsommarfirande hos en av svärmors kompisar. Gav ersättning till Liv När vi var på midaommardansgrej då det var så kallt och jag kände inte för att slänga fram tuttarna i kylan haha. Men sedan dess så har jag haft jättehprda tuttar. Hon äter oclså blir de mjuka men efter 20min är de så stenhprda igen som att hon inte ätit på typ 8h. Haha.. what to doo? Handmjölka mig som en jäkla ko? :P

• kerstinsmide
    Evelina04 skrev 2014-06-21 10:00:35 följande:

Ja, prova handmjölka! Har du möjlighet att hoppa in i duschen och göra det så rekommenderar jag det ;) annars sållar man (jag) lätt mycket! Jag tyckte dock att det var svårt med handmjölkning och det blev knöligt vid vårtgården som att jag inte fick ut mjölken hela vägen så jag tyckte det var lättare att pumpa bara lite för att lätta på trycket :) hoppas det går till sig :)

Haha. Ungen åt nog litervis med mat när hon äntligen vaknade på riktigt! ;) så nu är det typ återställt. Verkar ha lite mer mjölk än vanligt bara då det rinner från mig. Haha.
  • kerstinsmide

Mr. Humla i IKEAmobien och kapten röd (artisten) det är två saker som alltid underhåller. Annars är katterna och mamma väääldigt roliga att prata med. :)

• kerstinsmide

Xyloproct var det ju jag skulle köpa!!

Jag glömmer det jämt. Har hemorrojder i rumpen! ;( det gör ajaj. Haha

Eveluskan skrev 2014-06-25 16:29:54 följande:

Jag försöker komma ihåg att ta xyloproct, men glömmer allt för ofta. Dom dagar jag kommer ihåg så mår jag mycket bättre. Och sen sån där duphalac tar jag ca 10ml varje dag för att mjuka upp magen så att det inte känns som om jag spricker varje gång jag sitter på toa

• kerstinsmide
    Eveluskan skrev 2014-06-25 18:32:23 följande:

Ja det gör fruktansvärt ont ibland ;) haha. Får nästan ångest varje gång jag ska på toa.. Hua.

Ja verkligen, samma här.. också råkar man typ hålla sig lite för länge så blir det hårdare. Nej fy vad korkad man är haha.
  • kerstinsmide

Haha Liv är nöjd överallt så länge någon sitter bredvid :) förutom på magen. Går bra tills hon inser att hon inte orkar lyfta huvudet så högt som vill. :P

Angående tv så gillar livan det också. Jag tror inte det skulle förstöra hjärnan utveckling. Då skulle man ju behöva hålla dem i från stora folksamlingar också? Det är ju lika mycket intryck och ljud på icamaxi som på tvn oftast ;)

• kerstinsmide

Misspethunia; hittar inte den någonstans! ; ( som om att den aldrig funnits. Kan den heta något annat tro?

Så jobbigt för er med svärmödrarna. ;/ jag är rädd att det kommer bli lika för mig fast med min mamma haha. Vi ska dit nu på tisdag och hon är ju verkligen inte bra på att lyssna. :P men iom att hon är MIN mamma så vågar jag ju säga ifrån. ;)

• kerstinsmide
    peegasus skrev 2014-07-18 13:45:03 följande:

I början störde jag mig lite på saker som svärmor gjorde, men överlag så är hon fantastisk! Hon AVGUDAR Saga och har henne gärna flera timmar när hon är här. Dom bor 8 mil ifrån oss så vi ses ganska ofta. Vi brukar vara hos dom över en helg, och då vill svärmor gärna ha Saga på natten. Inte oss emot ;)

Hon köpte tom en Emmaljunga-vagn för att Saga ska ha en hemma hos henne så att vi slipper dra med vår. Och den vagnen var dyrare än vår vagn,haha!

Jag har bättre kontakt med min svärmor än med min mor. Hon bryr sig inte ett dugg om mig, Saga eller min syster. Under graviditeten var hon jätteglad. Samma dag som Saga föddes fick hon åka in till sjukhus (återkommande bakterier) och fick stanna där i 6 veckor. Hon träffade Saga när hon var 4 veckor gammal och det är enda gången. För när mamma ligger på sjukhus så ringer hon JÄMT och vill ha kontakt med en. Men såfort hon kommer hem så bryr hon sig bara om sig själv och sin man. Som förövrigt misshandlar henne och har gjort i 12 år. Jag har pratat med henne i telefon 2 ggr sedan slutet på maj. För en månad sedan ringde jag och pratade lite. Då lovade hon att hon skulle bli bättre på att höra av sig. En månad senare och jag har inte hört ett knyst. Hon förstörde både min och min systers barndom men nu har hon lixom chansen att försöka gottgöra det genom att bygga en relation med Saga. Vill ringa och be henne dra åt helvete! För min del gör det inget om hon ligger ihjälknarkad någonstans.

Sorry för lite off topic men behöver få ur mig vissa saker, men folk i min närhet blir gärna lite illa till mods när jag pratar om min mamma...

Tycker att du gör rätt i att strunta i henne då faktiskt. Min mor hade det mycket svårt när vi var små och har lämnat oss lite ärrade efter det. Men så fort hon förstod hur det skadade oss så tog hon sig i lragen. Kan en förälder inte göra det för sitt barn så är det nog bättre för barnet utan föräldern i fråga!

Skönt med bra relation till svärmor/farmor då iaf :)

Off topic eller inte, här får vi gnälla över allt utan fördomar. <3
  • kerstinsmide
    misspethunia skrev 2014-08-01 01:17:22 följande:
    Är hos mina föräldrar i några dagar. Skickar pappa att köpa blöjor och han kommer hem med Willys eget märke. Mycket skeptisk till dessa men ger dem ändå en chans. Positivt överraskad! Bebisen blir inte alls röd som hon blivit av vissa andra. Den är mjuk o len o sitter bra, och luktar inte konstigt. Rekommenderas!

Ååh. Det får jag då prova! :D
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet