Jarnelind skrev 2015-04-16 11:48:25 följande:
Har också ett barn som erbjudits plats till åk 7 i höst (hon vill gärna gå där för att det är populärt) och skulle gärna höra vad ni som har barn i IES Liljeholmen har att säga? Är det en bra skola? Omsättning på personal? Nivå på undervisningen? Är lite fundersam över ägarsituationen och expantionstakten. Har man fokus på rätt grejer?
kirsikka skrev 2015-04-15 22:07:46 följande:
Låter bra! Har hittills bra hört positivt. Det ska bli jätteintressant att gå dit och höra och se allt. Ska uppdatera lite efter jag varit där i fall det finns andra som vill läsa. Tack för ditt svar, alla info är viktigt just nu!
Nu har jag tid att svara lite mer ingående.
Det har varit ganska hög personalomsättning men vi fick en bra förklaring till detta och sedan i slutet på HT har det varit lugnt och stabilt. Skolan startades ju i höstas och all personal var provanställd. Vid tiden då alla provanställningar tog slut och antingen förlängdes eller avslutades hände en hel del. Vissa fick gå för att de inte riktigt var rätt för skolan, andra valde att gå själva för att de inte kände att det var rätt ställe. Alla klasser har dock två ansvariga lärare.
Nivån känns något högre än i vår sons gamla skola och jag tycker de är duktiga på att fördela resurserna korrekt. De barn som har problem fångas snabbt upp och rätt åtgärder för just det barnet reds ut och tas fram.
Jag tycker personalen engagerar sig över förväntan i barnen och vi är alltså väldigt nöjda.