• Anonym

Engelska skolan Sthlm, bra? Hjälp med tankar tack!

Är jättenyfiken att höra hur skolstarten har gått för er, jag har båda min döttrar i kön och hoppas få plats till äldsta nästa år. Tacksam om ni kan berätta vad ni tycker hittills!

• Anonym

Har bekanta med barn i skolan sedan (tror jag) 2 år tillbaka. De är otroligt nöjda. Mer fokus på struktur och disciplin. Lugnare klasser och bättre studiemiljö överlag jämfört med barnens gamla skola, som jag förstått det de har berättat.

• Anonym
    Anonym (Skolfrågan) skrev 2014-08-29 07:13:17 följande:
    Var går hon nu?

Ja det är verkligen mer fyrkantigt på ies, det skulle vara rena döden för vissa barn men för mitt passar det med ordning och reda.

Sturebyskolan. Mycket som är bra men jag kan bli lite trött på vissa saker som att förra året tog det hela hösten att få ordning i klassen. Min dotter är en liten "polis" och störs lätt av klasskompisar som inte är tysta. Själv är hon praktexempel på att lyssna på vuxna ooch "göra rätt". Jag själv reagerar på sånt som att halva klassen springer på toa mitt i lektioner, vissa två gånger (har varit på besök). Men det är ingen katastrof om vi inte får plats, så illa är det absolut inte. Jag skulle gärna vilja ha en skola som var lik det som jag gick i i Finland där läraren hade mer auktoritet och det var fokus på lärande och ställde mer krav på elever. Jag har haft de i kön till IES Enskede sedan 2011 men jag ställde de till Liljeholmen (som är lite närmare oss) i våras när jag såg att de skulle öppna i höst. Så jag hoppas att en av de kan erbjuda plats.

Ja, sedan skulle det ju såklart vara ett stort plus att de lär sig engelska också... !
Svar på tråden Engelska skolan Sthlm, bra? Hjälp med tankar tack!