Inlägg från: Anonym (snapp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snapp)

Vad har man rätt till vid gemensam vårdnad?

Anonym (Frågetecken) skrev 2014-04-24 10:34:53 följande:
    Och det har hon gjort! 
    Det är redan påskrivet av oss båda och inlämnat.
    Anser ni på fullt allvar att kvinnan har större rätt till barnet än mannen?
    Herregud....
    De som svarar dig förklarar bara juridiken, det har ingenting med att folk anser att kvinnan har mer rätt till barnet. Men juridiken ger kvinnan mer rättigheter per automatik till dess faderskap och vårdnad är fastställt.
  • Anonym (snapp)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2014-04-24 10:56:35 följande:
    Suck.
    Och återigen - faderskapet och gem vårdnad är redan KLART!!
    Ja men det var inte det jag kommenterade. Jag svarade bara på din fråga om folk här tyckte att kvinnan har mer rätt till barnet.
  • Anonym (snapp)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2014-04-24 11:09:01 följande:
    Hon var med på gemensam vårdnad. 
    Men nu har hon agerat på ett sätt som gör att jag börjar bli rädd att hon inte alls ämnar samarbeta och kommer hitta på allt möjligt för att inte låta mig få vara med barnet. 
    Nej vi bor inte ihop. 
    Men upplever jag att det blir så kan jag alltså be familjerätten hjälpa mig så att barnet även får en normal relation till mig som är pappa?
    Japp, det är där man brukar börja om man har samarbetsproblem.
    Hoppas det löser sig!
  • Anonym (snapp)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2014-04-24 11:16:17 följande:
    Gjorde du inte alls.
    Du skrev att "juridiken ger kvinnan mer rättigheter per automatik tills dess faderskap och vårdnad är fastställt".
    Och då svarade jag att det redan är klart.
    Och jag hade dessutom redan skrivit det så därför var din kommentar väldigt onödig.
    Jo Jag besvarade din fråga.
    Du verkar ha väldigt svårt för att ta till dig saker, och att tolka information. Mitt råd är att du skaffar dig hjälp, för av det lilla vi ser här så kommer du inte förstå de regler och rutiner som präglar frågor om umgänge och vårdnad.
Svar på tråden Vad har man rätt till vid gemensam vårdnad?