• Anonym (Så förkrossad)

Så förkrossad just nu. Är så jävla lurad. Förbannade droger!

Hur fan ska jag orka? Skakar, gråter, känner?! Känslorna är för många!!! Pappan till mitt barn. Hur fan kunde han välja bort oss mot denna skit? (Amfetamin) Att han har kunnat undanhålla detta så länge,.. Jag förstår inte :( Visst har det varit många sena nätter på jobbet osv,. Men ändå gjort det öppet inför gemensamma vänner?! Är besviken på MÅNGA! Men Kanske var det ett rop på hjälp, att det skulle komma fram? Men glad att en tog mod till sig att för mig berätta sanningen så jag kunde konfrontera honom. Ha någon som kunde backa upp mig som "bevis" Erkännandet satt långt inne, men nu är alla korten på bordet. Ja han har tagit denna skit i över 1 år minst. I vårat gemensamma hem, när våran son varit hemma, haft skiten här såklart. Hur ska man orka ta sig igenom detta. Han gråter som ett barn. Jag orkar inte med fler lögner nu. Vill ta min lille son och bara sticka långt bort, men något säger mig ändå att jag borde finnas för han. Hur hade ni gjort? Han behöver ju hjälp,. Vet inte vart jag vänder mig. Är så rädd...

• Svar på tråden Så förkrossad just nu. Är så jävla lurad. Förbannade droger!
  • Anonym (förstå¨r)

Åååh förstår dig precis!

har själv de så!

• Anonym (förstå¨r)
    Anonym (förstå¨r) skrev 2014-04-22 19:10:43 följande:
    Åååh förstår dig precis!

har själv de så!
    Fast du är i början där var jag också! När min dotter var 1 o ett halvt år började allt!

Jag sa rakt ut drogerna eller OSS! Han valde oss, men sen blev de drogerna efter en månad ändå!

Han försvann sen spårlöst o hörde inte av sig, men efter 3 veckor kom han o ringde på dörren.

O sen har de vart samma visa, har aldrig vetat om han har vart levande eller död! Men han har alltid hört av sig inom en månad...

Nu har de gått 3 månader o vi har inget hört, o polisen säger att dem inget kan göra.......
  • daxare
    Anonym (förstå¨r) skrev 2014-04-22 19:15:09 följande:
    Fast du är i början där var jag också! När min dotter var 1 o ett halvt år började allt!

Jag sa rakt ut drogerna eller OSS! Han valde oss, men sen blev de drogerna efter en månad ändå!

Han försvann sen spårlöst o hörde inte av sig, men efter 3 veckor kom han o ringde på dörren.

O sen har de vart samma visa, har aldrig vetat om han har vart levande eller död! Men han har alltid hört av sig inom en månad...

Nu har de gått 3 månader o vi har inget hört, o polisen säger att dem inget kan göra.......

Men det är ju ett faktiskt dåligt beteende, som är svårt att acceptera.

I dessa frågor så vill man gärna göra en höna av en fjäder.

Än se på hur man är, för sedan agera på fakta.

• Anonym (tagga)
    Isprinsessan och Grodprinsen skrev 2014-04-22 19:08:30 följande:
    Jag vet mycket väl hur denna resa är. Har suttit hos socialen många gånger på grund av hans missbruk trots att han vare sig bor här eller tar hand om barnen. Har inte slitit upp en framtida stabil familj då han tydligt visat att "brukandet" inte tog slut där.

Han "brukar" hellre än ringer sina barn.
    Han lägger hellre pengar på sitt "bruk" än köper kläder till sina barn.
    etc.

Han anser sig vara brukare (precis som ni uppenbarligen är) men i själva verket är han en missbrukare. Bruk/missbruk/problematiskt bruk ...och beroende kan vara hårfin och vad man egentligen är är man inte själv alltid kapabel att avgöra.

Tacka då att personliga så kallade erfarenheter är personliga och inget annat, vad som händer hos andra däremot händer hos andra.

Men jag är nyfiken, vad har soc lyckats åstadkomma när du tillskriver dom så pass stora egenskaper.

Gränsen är inte hårfin, gränsen är extremt tydligt om man ser till vården som avgör vad som är vad.
    Då inte enkelt tyckande, framdragande av personliga erfarenheter som om dom betyder nått i sammanhanget eller basera hela sin argumentation på EN som misskötte sig och anta att alla andra måste ju göra exakt samma utan man får se till vilka kriterier man måste uppfylla för att få diagnosen missbruk.

Det underlättar även att dra fram mer detaljer när man beskriver nått så allvarligt, fly fältet för att nån inte har torkat av bordet låter smått galet, samtidigt som sådana överreaktioner kan mycket väl putta folk in i riktig missbruk om det inte fanns nån innan.

• Isprinsessan och Grodprinsen

Daxare: vi är helt olika som människor men vi har troligtvis även olika erfarenheter av bruk och missbruk och personliga samt familjära konsekvenser av det hela.

Jag tycker droger är skit på grund av erfarenheter med mina barns pappa.

Jag dricker inte och tycker alkohol är skit på grund av min missbrukande pappa.

Ni får göra som ni vill i eran familj och uppenbarligen är droger i samma hus som ert barn okej för både dig och din tjej. Om du någon gång skulle bli tagen av polisen för att ha använt narkotika eller ni skulle få den där "skit anmälan" skulle du sluta då? Den som svarar nej är i mitt tycke i ett gränsland mellan bruk och missbruk om man inte bryr sig i de konsekvenser som brukandet även kan medföra andra.

Tagga: Socialen har inte lyckats åstadkommit något. Dom bor med mig 24 timmar om dygnet och jag sköter mina kort rätt. Det är ändå inte kul att bli granskad p.g.a. andras beteende. Han däremot får inte se sina barn själv trots att han i sina ögon bara brukar.

Om inte mina personliga erfarenheter räknas gör inte era det heller. Varför? Det ni skriver är personligt utifrån även vad ni har varit med om. Alla åsikter är personliga och uppbyggda av erfarenhet och ens personliga värdegrund.

• daxare
    Isprinsessan och Grodprinsen skrev 2014-04-22 19:37:45 följande:
    Daxare: vi är helt olika som människor men vi har troligtvis även olika erfarenheter av bruk och missbruk och personliga samt familjära konsekvenser av det hela.

Ni får göra som ni vill i eran familj och uppenbarligen är droger i samma hus som ert barn okej för både dig och din tjej. Om du någon gång skulle bli tagen av polisen för att ha använt narkotika eller ni skulle få den där "skit anmälan" skulle du sluta då? Den som svarar nej är i mitt tycke i ett gränsland mellan bruk och missbruk om man inte bryr sig i de konsekvenser som brukandet även kan medföra andra.

Tagga: Socialen har inte lyckats åstadkommit något. Dom bor med mig 24 timmar om dygnet och jag sköter mina kort rätt. Det är ändå inte kul att bli granskad p.g.a. andras beteende. Han däremot får inte se sina barn själv trots att han i sina ögon bara brukar.

Om inte mina personliga erfarenheter räknas gör inte era det heller. Varför? Det ni skriver är personligt utifrån även vad ni har varit med om. Alla åsikter är personliga och uppbyggda av erfarenhet och ens personliga värdegrund.

Det är jag medveten om.

Problemet jag vill visa, är att man inte kan döma alla efter sina egna erfarenheter i hur andra människor är.

Jag säger inte att din erfarenhet och ditt agerande är fel, bara att det inte är en universal lösning för alla.
    Min sambo hade en väldigt hatande inställning till droger(alkohol inkluderat, fast än hon konsumerar lite själv).
    Men valde att sätta i hur jag var mot henne och omgivningen före, än en tro hur man blir.

Ska tillägga hon hade varken tidigare negativa personliga erfarenheter av alkohol eller droger.

I ditt fall, så förstår jag att du väljer ta det säkra före det osäkra och lita på människor att de sköter sig.

• Anonym (tagga)
    Isprinsessan och Grodprinsen skrev 2014-04-22 19:37:45 följande:

Erfarenheter är personliga, jag förstår att _du_ är tveksam inför nån som brukar illegala droger men att utgå ifrån dig själv och utan relevant info stensäker uttala sig hur det kommer att gå är bara helt uppåt vägarna, du vet inget om ts situation, man, omfattningen av bruket, ingen av oss vet vad det handlar om än.

Det kommer vi heller inte veta förrän ts fyller på med relevant info.

Jag utgår i alla fall från den knappa info ts har gett, du utgår ifrån din egen situation som är unik och kan inte tillämpas på nån annan, ser du skillnad?

Varför du låter socialen köra över dig utan att tänka på eran barn vet jag fasiken.

• Scoops
    Anonym (tagga) skrev 2014-04-22 19:06:53 följande:

Hur menar du att man riskerar familj mer än att det finns vissa kvinnor som inte sätter nån värde i den ?
    Det är väl knappast mannens fel att kvinnan har inga värderingar alls eller baserar sina hysteriska överreaktion på inget.

Det är din tolkning, vissa litar på folk i sin omgivning så pass att dom inte smyger med sitt liv.
    Ingen missbruksproblematik är nödvändig för att man inte snortar i en smutsig källare utan med vänner vid valda tillfällen.

Hur menar du att personliga påhopp kommer stärka din poäng om du har nån?

Jag kan förstå att du på något vis tycker att TS överdriver. Jag väljer istället att se det såhär: Det TS man gör är olagligt, missbruk eller bruk är som ni skriver svårt att skilja på. MEN att det är olagligt är väl svart på vitt, så jag skulle säga att TS pojkvän är oansvarig just därför eftersom man trots allt riskerar något när man bryter mot lagen. 

Det jag själv skulle vart mest arg över är just att han smygit med det.
  • Scoops

Förresten, bara för att man inte "lägger märke till något" som partner betyder inte alls att man kan utesluta ett missbruk. Många missbrukare (alkoholister mest) är riktigt jävla duktiga på att dölja sitt missbruk. Obestämd

• Anonym (tagga)
    Scoops skrev 2014-04-23 16:18:42 följande:
    Förresten, bara för att man inte "lägger märke till något" som partner betyder inte alls att man kan utesluta ett missbruk. Många missbrukare (alkoholister mest) är riktigt jävla duktiga på att dölja sitt missbruk. Obestämd

Ordet miss står inte framför bruk utan anledning.

Du kanske tänker på att många alkoholister är duktiga på att dölja sitt beroende.

Svar på tråden Så förkrossad just nu. Är så jävla lurad. Förbannade droger!