• Scoops

Så förkrossad just nu. Är så jävla lurad. Förbannade droger!

Anonym (tagga) skrev 2014-04-22 19:06:53 följande:

Hur menar du att man riskerar familj mer än att det finns vissa kvinnor som inte sätter nån värde i den ?
    Det är väl knappast mannens fel att kvinnan har inga värderingar alls eller baserar sina hysteriska överreaktion på inget.

Det är din tolkning, vissa litar på folk i sin omgivning så pass att dom inte smyger med sitt liv.
    Ingen missbruksproblematik är nödvändig för att man inte snortar i en smutsig källare utan med vänner vid valda tillfällen.

Hur menar du att personliga påhopp kommer stärka din poäng om du har nån?

Jag kan förstå att du på något vis tycker att TS överdriver. Jag väljer istället att se det såhär: Det TS man gör är olagligt, missbruk eller bruk är som ni skriver svårt att skilja på. MEN att det är olagligt är väl svart på vitt, så jag skulle säga att TS pojkvän är oansvarig just därför eftersom man trots allt riskerar något när man bryter mot lagen. 

Det jag själv skulle vart mest arg över är just att han smygit med det.
  • Scoops

Förresten, bara för att man inte "lägger märke till något" som partner betyder inte alls att man kan utesluta ett missbruk. Många missbrukare (alkoholister mest) är riktigt jävla duktiga på att dölja sitt missbruk. Obestämd

• Scoops
    Anonym (tagga) skrev 2014-04-23 16:24:44 följande:

Ordet miss står inte framför bruk utan anledning.

Du kanske tänker på att många alkoholister är duktiga på att dölja sitt beroende.

Ja, det var så jag tänkte. Jag funderar också på varför man väljer att dölja ett bruk (utan miss-). Okey, det är olagligt, men att dölja för sin familj säger ju bara att man har något att..ja..dölja? 
  • Scoops

Fast jag sorterade inte ut droger som enda kort ;) Men ja, jag tycker det är trevligt att vi är överrens om att det är oansvarigt att begå brott när man har familj (barn) att ansvara och finnas till för :)

• Scoops

Och ja, i framtiden kan det bli lagligt. Men fram tills dess så har TS sambo äventyrat familjens "säkerthet" (kanske är att ta i när man skriver säkerhet, men i brist på bättre formulering).

Jag vill också lägga till att brott med knark också kan innebära offer,

• Scoops

Jag tror jag är lite för präktig för denna tråden, Jag dömer definitivt människor efter vad de stoppar i kroppen. Det kan jag inte hymla med direkt. Så, ja..jag antar att jag inte har mer att skriva här då. Ha en trevlig diskussion.

• Scoops
    Anonym (tagga) skrev 2014-04-23 18:39:42 följande:

Du borde jobba på dina fördomar och sätt du ser på dina medmänniskor på, kan inte vara lätt att vara så dömande och se ner på andra, du bygger bara dig i ett luftslott.

Detsamma. Jag skrev inte ens hur jag dömer människor, tråkigt att du antar att det är på ett negativt vis. Jag bryr mig inte om vad du tycker att jag ska jobba på Solig
Svar på tråden Så förkrossad just nu. Är så jävla lurad. Förbannade droger!