• daxare

Så förkrossad just nu. Är så jävla lurad. Förbannade droger!

Hur uttrycker sig problemen med att han tar amfetamin?
    Du verkade ju uppenbart inte påverkad av hans konsumtion, i alla fall inte när jag läser din text.

Om det är så han snortar skjuter upp varje dag, ja där kan det bli en hel del problem.

Är det bara för skoj och inte speciellt ofta, då får man se på det på ett annat sätt.

• daxare

Man måste se skillnad på ett sporadiskt bruk och ett missbruk.För det är väl en skillnad även för dig?
    I hur man är agerar och skadar sin omgivning, finns det helt klart en skillnad.

• daxare
    Anonym (förstå¨r) skrev 2014-04-22 19:15:09 följande:
    Fast du är i början där var jag också! När min dotter var 1 o ett halvt år började allt!

Jag sa rakt ut drogerna eller OSS! Han valde oss, men sen blev de drogerna efter en månad ändå!

Han försvann sen spårlöst o hörde inte av sig, men efter 3 veckor kom han o ringde på dörren.

O sen har de vart samma visa, har aldrig vetat om han har vart levande eller död! Men han har alltid hört av sig inom en månad...

Nu har de gått 3 månader o vi har inget hört, o polisen säger att dem inget kan göra.......

Men det är ju ett faktiskt dåligt beteende, som är svårt att acceptera.

I dessa frågor så vill man gärna göra en höna av en fjäder.

Än se på hur man är, för sedan agera på fakta.

• daxare
    Isprinsessan och Grodprinsen skrev 2014-04-22 19:37:45 följande:
    Daxare: vi är helt olika som människor men vi har troligtvis även olika erfarenheter av bruk och missbruk och personliga samt familjära konsekvenser av det hela.

Jag tycker droger är skit på grund av erfarenheter med mina barns pappa.

Jag dricker inte och tycker alkohol är skit på grund av min missbrukande pappa.

Ni får göra som ni vill i eran familj och uppenbarligen är droger i samma hus som ert barn okej för både dig och din tjej. Om du någon gång skulle bli tagen av polisen för att ha använt narkotika eller ni skulle få den där "skit anmälan" skulle du sluta då? Den som svarar nej är i mitt tycke i ett gränsland mellan bruk och missbruk om man inte bryr sig i de konsekvenser som brukandet även kan medföra andra.

Tagga: Socialen har inte lyckats åstadkommit något. Dom bor med mig 24 timmar om dygnet och jag sköter mina kort rätt. Det är ändå inte kul att bli granskad p.g.a. andras beteende. Han däremot får inte se sina barn själv trots att han i sina ögon bara brukar.

Om inte mina personliga erfarenheter räknas gör inte era det heller. Varför? Det ni skriver är personligt utifrån även vad ni har varit med om. Alla åsikter är personliga och uppbyggda av erfarenhet och ens personliga värdegrund.

Det är jag medveten om.

Problemet jag vill visa, är att man inte kan döma alla efter sina egna erfarenheter i hur andra människor är.

Jag säger inte att din erfarenhet och ditt agerande är fel, bara att det inte är en universal lösning för alla.
    Min sambo hade en väldigt hatande inställning till droger(alkohol inkluderat, fast än hon konsumerar lite själv).
    Men valde att sätta i hur jag var mot henne och omgivningen före, än en tro hur man blir.

Ska tillägga hon hade varken tidigare negativa personliga erfarenheter av alkohol eller droger.

I ditt fall, så förstår jag att du väljer ta det säkra före det osäkra och lita på människor att de sköter sig.

• daxare
    Scoops skrev 2014-04-23 16:18:42 följande:
    Förresten, bara för att man inte "lägger märke till något" som partner betyder inte alls att man kan utesluta ett missbruk. Många missbrukare (alkoholister mest) är riktigt jävla duktiga på att dölja sitt missbruk. Obestämd

Kan inte fatta att man i en relation inte kan upptäcka ett alkoholmissbruk.

Det stinker ju hästballe när man dricker alkohol.

• daxare
    Scoops skrev 2014-04-23 17:39:20 följande:
    Fast jag sorterade inte ut droger som enda kort ;) Men ja, jag tycker det är trevligt att vi är överrens om att det är oansvarigt att begå brott när man har familj (barn) att ansvara och finnas till för :)

Oansvarigt jo det är det nog, men inte speciellt mycket.

Inte denna typen av brott, gå mot röd gubbe är väldans svårt att bli straffad för.

Eftersom man tagit bort lägsta graden vid detta brott, där inget straff utdelas.

Så man ser att riva upp familjen utan ens reflektera över nått hur det är annars.
    Detta ser jag som mer oansvarigt.

Men visar det sig att, det skapar en massa problem.

Eftersom personen ifråga inte kan hantera det hela.

Visst, då en fot i rumpan.
    Rätt sorgligt att man dömer en person utifrån vad han stoppar i kroppen och inte hur han beter sig.

• daxare
    Isprinsessan och Grodprinsen skrev 2014-04-24 00:23:49 följande:
    Vi får enas att vi inte har samma åsikt och det är helt okej. Tror ingen har "hard feelings" gentemot varandra dock så är det uppenbarligen ett ämne som berör båda starkt även om vi ser ur olika perspektiv.

Off Topic...

Ashberg är är en pajjas i trolljägarna. Ett program med potential men där kärnan i det hela tramsas bort. Ett program som man kan diskutera om det ens är lagligt när man röjer andras identiteter och utmålar dom som brottslingar i ett offentligt utan rättegång. Blir du uppjagad av Robban gör som den gamla tanten i sista programmet. Det är okej om du blir arg först då kan Robban läxa dig så han känner sig duktig.  Sen ber du att få ta en bild på Robban (gärna en på dig och Robban tillsammans) och så blir ni vänner. Sen kan ni kramas med varandra då smälter han som snö i solsken och han kommer till slut att tycka att du är en "ganska gullig pojke". Flört

Varför ämnet berör mig, är för att vi har skapat ett klimat i hur vi ska "behandla" dessa människor som ahr valt en alternativ berusning eller medicinering.

Och i dagen Sverige så har en explosiv uppgång av människor som testar droger som sen en del använder droger.

Då funkar det inte stå kvar i det förgångna och köra samma gamla vanliga  race som för.
    Som i princip går ut på kör över och krossa, för det är ingen människa ändå.
    Nolltolerans och annat sånt, är nått som ALDRIG kommer ske ändå.

Så kanske vi ska börja hjälpa istället?

Aldrig tittat på robban, kalla nått trolljägarna som handlar om näthat.

Är så jävla fel, sen även att de som du säger utan rättegång osv, offentligt dödar döm(visst ja, det var ju blurat, som om det hjälper).

Så är ju inte han ett dugg bättre i vissa avseenden.

Svar på tråden Så förkrossad just nu. Är så jävla lurad. Förbannade droger!