Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

Om man inte vill ha barnen?

Anonym (Tvärtom då?) skrev 2014-04-18 12:37:58 följande:
    Men hur ska vi göra då?
    Det är ju därför jag frågar om andra vet något om hur vi ska lösa det.
    Jag vill ju heller inte ha vv för barnen, det är andra föräldern som vill.
    Och hen vägrar liksom vh nu.
    Jag tycker inte det är bra för barnen. 
    Men om hen fortsätter vägra vh blir det väl vv ändå om familjerätten tycker det låter bra...eller så tvingar de andra föräldern till heltid förutom vh. Eller så rekommenderar de annat boende varannan vecka...:-/
    Det får de bestämma om de som är objektiva och bättre förstår detta med det bästa för barnen i just vår situation. 
    Du som vill ha varannan helg kommer att få varannan helg. Den andra föräldern får kliva in och ta veckorna. Om denne inte vill, så blir kanske barnen familjehemsplacerade på heltid då de kanske anser att ingen av er är en fullgod vårdnadshavaare.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Tvärtom då?) skrev 2014-04-18 21:12:04 följande:
    Men så får de inte göra. 
    Det ska till allvarliga missförhållanden för att ta ifrån de biologiska föräldrarna vårdnaden om de vill ha det.
    Och det är inte frågan om det. 
    Nej, men vill DU inte ha barnet i veckorna och den andra föräldern inte heller vill det, då ÄR det något som är fel.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Tvärtom då?) skrev 2014-04-18 21:25:56 följande:
    Det som är fel är att det blir synd om barnen att bo varannan vecka! 
    Pga omständigheterna som jag inte tänker gå in på här av olika orsaker. 
    Hade det passat så visst!  Men nu gör det inte det tyvärr...
    Andra föräldern vill visst ha barnen i veckorna men varannan har jag skrivit redan. 
    Ja varannan ja, men vem ska ha dem den andra v då tänker du? Jag tvivlar på att barnet kommer att få bo på ett tredje ställe för att ingen av föräldrarna vill ha dem då utan då kommer de istället få bo på detta tredje ställe hela tiden.
  • Anonym (Kanske)
    Mandel skrev 2014-04-19 14:56:22 följande:
    Fast man är två om att skaffa barn och kanske vill den ene föräldern markera så den andre tar sitt ansvar?
    Behöver ju inte bero på att man verkligen inte vill ha sina barn på heltid utan just för att någon annan även är delaktigt ansvarig.

Vi vet ju inte orsaken till separationen och kanske är det något där som gör att den ene föräldern motsätter sig varannan helg.
    Nej, det vet vi inte. Men jag vet att det sällan är bra att tvinga ett barn på någon som inte vill.
  • Anonym (Kanske)
    Muppet skrev 2014-04-20 19:44:31 följande:
    Borde RIMLIGEN?? Det ska väl inte vara rimligt att avsäga sig barn?
    Det är orimligt att samhället tar lättvindigt på att barn lämnas lätt av sina föräldrar.
    Jag tror inlägget var riktat lite som en känga till att många män faktiskt ständigt struntar i sina barn efter skilsmässan. En kvinna som vill göra samma sak får det betydligt tuffare.

• Anonym (Kanske)
    Muppet skrev 2014-04-20 20:41:44 följande:
    Lika illa anser jag. Men visst, kvinnor förväntas ta större ansvar. MEN oavsett kön så är det lika illa om man väljer att ha barn och sedan väljer bort dem för att livssituationen inte passar.
    Det håller jag absolut med om.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (W) skrev 2014-04-20 23:06:32 följande:
    Kvinnor också. Många kvinnor diskvalificerar männen som pappor så de kvinnorna får de skylla sig själva.
    Samma med de som lurar till sig ett barn och snälla starta inte en diskussion om att män som inte vill ha barn ska använda kondom. I ett förhållande kommer man ju ofta överens om vilket preventivmedel man ska använda och att då som kvinna bryta den utan att säga till, det kallar jag att lura.
Svar på tråden Om man inte vill ha barnen?