Om man inte vill ha barnen?
Så man får alltså sätta barn till världen utan att ha förpliktelser? Bara att lämna bort?
Verkar ju soft....
Så man får alltså sätta barn till världen utan att ha förpliktelser? Bara att lämna bort?
Verkar ju soft....
Tvärtom: Ja men då vet jag. Då är det bara att yngla av sig och sprida dem för vinden.
Hur det går själv? Jo jag har barn varannan vecka som jag sörjer att jag måste lämna bort. Skulle gärna ha dem jämt.
Jag känner ingen hen utan det är pappan som jag lämnar till vv.
Och det funkar bra. Vi samarbetar och vi VILL båda vara med våra barn. Har ingen vårdnadstvist.
Båda har haft sina faser. Både mamma och pappafaser. Sonen är inne i mammafas nu men båda barnen känner att de har närvarande föräldrar och vill (för det mesta) ha varannan vecka.
Och din attityd behöver inte vara nedlåtande by the way.
De kan känna sig splittrade ibland just i lämningsskedet, men det brukar lugna sig. Och jag och pappan har alltid kommunikation om det.
Varför skaffar man barn om man inte vill ha dem hos sig oavsett "livsskede"?
Tvärtom: Är din egen livssituation viktigare än dina barns?
Varför ville du ha barn?
Men vadå tvinga på?
Så en förälder har inget ansvar för att ta hand om det barn man satt till världen för att behålla det??
Folk nu förtiden verkar ju tro att ansvar är något som inte behövs. Det ska bara vara att köra på med sitt och skita i människor runt omkring. Även sina egna barn. Otroligt trist inställning!
Fyfan säger jag... Vissa ska inte ha barn alls!
Då finns det inget som heter ansvar heller!
Borde RIMLIGEN?? Det ska väl inte vara rimligt att avsäga sig barn?
Det är orimligt att samhället tar lättvindigt på att barn lämnas lätt av sina föräldrar.
Lika illa anser jag. Men visst, kvinnor förväntas ta större ansvar. MEN oavsett kön så är det lika illa om man väljer att ha barn och sedan väljer bort dem för att livssituationen inte passar.