Inlägg från: NorrlandsGud |Visa alla inlägg
  • NorrlandsGud

Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?

Man kan bli beroende av coca-cola, spela datorspel, slita av sitt hår och att onanera. Så man kan förmodligen bli beroende av cannabis också.

• NorrlandsGud
    Anonym (aldrig) skrev 2014-04-19 14:52:54 följande:

Cola om du missade det är beroendeframkallande, socker och kofein ska man egentligen inte leka med vårdslöst som vi gör.

Kan man däremot påstå att datorspel eller sex är beroendeframkallande? 
    Har extremt svårt att se det som det, det är en skön tidsfördriv för dom allra flesta.

Slita ut sitt hår däremot, det skulle jag säga är definitivt ett tecken på psykisk ohälsa om man skadar sig själv.

Okej
  • NorrlandsGud
    MuppinCowboy skrev 2014-04-19 15:57:50 följande:
    Ja självklart kan både sex och datorspel och mycket annat också vara beroendeframkallande även om vissa anser att det bara är 'sköna tidfsfördriv'.

Att man själv inte har något beroendeproblem när det gäller en viss sak betyder ju inte att missbruket inte existerar. Det här är ju något som de allra flesta är medvetna om.

Åsikter är inte fakta.
    Det var därför jag skrev "Okej" eftersom det inte fanns något att tillägga.
  • NorrlandsGud
    Anonym (aldrig) skrev 2014-04-19 18:00:03 följande:

Varför, di skiter på det, gömmer dig bakom en massa text och konsekvent undviker att hålla dig till poticen, jag har sett dig för a detta i flera trådar men fins hur du frammålar dig som om det var alla andras fel att du beter dig illa.

Så. du som din följeslagare nöjer dig med att hålla er till fantasier och har noll åsikt att leta kunskap eller bätra er, okey, det finns ju sådan folk också, trist att se i nått som anses vara upplyst ålder med fri informationsflöde men det finns folk till allt verkar det som.

inget styrkning av det som inte kan styrkas, och menar du på allvar att socker som anses skapa samma beroende som dom tyngsta droger som alkohol heroin kokain 

jag antar detta är falskt påstående enligt dig?

www.svd.se/nyheter/inrikes/socker-liknas-vid-...

Kan DU eller din sidekick producera samma text om sex eller datorer?

Sluta slingra dig, komma med en massa skit och svara på enkla frågor.

svar på mina frågor tack, eller hur svårt det är att erkänna så skriv bara att du nte har några framför att du drar tråden ännu mer offline.

Du har inte kommit med några bevis, du svamlar om missbruk vilket INTE var frågan eller påståendet du har slängt ut dig innan och lämpligt missat att backa upp.

www.svd.se/nyheter/inrikes/andreas-blev-dataspelsberoende_616661.svd
    www.svd.se/kultur/vart-fjarde-barn-spelberoende_180189.svd
    www.svd.se/kultur/vart-fjarde-barn-spelberoende_180189.svd
Svar på tråden Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?