MuppinCowboy skrev 2014-04-19 16:43:26 följande:
Låt oss vara realistiska nu, ett fåtal forumsmedlemmar som har liberala åsikter angående dittan eller dattan är inte representativa för vad majoriteten i Sverige tycker.
Självklart finns det hur mycket som helst bevis som stöder uttalandet att det sexmissbruk existerar, det samma gäller spelmissbruk och övriga saker, att låtsas som det inte gör det visar på okunskap, men jag vet också vis av erfarenhet att inget jag lägger fram till dig kommer accepteras för enligt dig existerar inte sexmissbruk och spelmissbruk inte.
Vad jag ser i många trådar är inlägg som är fullspäckade med sk 'sanningar' och 'fakta' som man försöker framställa som the one and only almighty truth, att några försöker framställa sina åsikter som fakta gör dt inte till fakta, för varje undersäkning som stödjer 'era' påståenden och sanningar finns det minst lika många som säger motsatsen, det här är ju alla medvetna om men ändå så försöker man få det till att alla andra undersökningar är fel och osanna och enbart de undersökningar man själv framför är de enda riktiga som man bör tro på, ser ni inte hur orimligt det är?
Många 'fakta' och 'sanningar' som florerar i trådarna här går det alldeles utmärkt att googla på och många gånger får man icke förvånande nog upp Flashback Flashback Flashback.
Självklart får ni ha era åsikter, ni får även välja vilka undersöknignar och forskningar ni vill tro på men det blir fel om man ska försöka utge det som den enda seriösa forskning/undersökning osv. för så ligger det naturligtvis inte till och det blir på snudd barnsligt när man säger 'era forskningar är feeeel fel fel men våra är supurduperbäst och representerar sanningen och livstidsprevalensen är faktiskt si och så bla bla..'
Många vet inte var grundkällan är, de rapar bara glatt vidare något de läst på Flaschback ellerliknande utan källkritik just pga av det simpla faktumet att den 'faktan' representerar ens egna åsikt i saken'. Och visst gör det men att samtidigt förneka att det finns andra åsikter och andra forskningsresultat osv gör att man framstår som oseriösa och outbildade. Det påminner i mångt och mycket om religiösa sekter som fördömer allt annan och enbart deras tro är den enda rätta - men verkligheten ser inte ut så.
Så ha din åsikt, och låt mig ha min åsikt, vi har båda rätt att lägga fram våra åsikter
och snälla snälla låt oss någon gång slippa fantasilösa ad hominen anmärkningar och tal om halmgubbar, det blir tröttsamt i längden.
N ukanske vi ska släppa det här för det handlar inte om våra personliga åsikter utan om TS funderingar och där får vi framföra våra olika åsikter MEN med det sagt vill jag ändå säga att man bör inte och ska inte råda andra till att ljuga eller dölja saker som är relevatna för sjukvårdspersonal för det kan gå riktigt illa, man måste inse att det inte är man själv som tryggt sittar bakom datorskärmen som tar konsekvenserna av felaktig behandling utan det är patienten som söker hjälp.
Det är inte tyckande det handlar om utan snarare hur man framlägger sina åsikter.
Gör man det med ad hominen främst så reagerar folk.
Nu var jag som sagt inte ute efter ditt tyckande utan stöd för dina konstiga åsikter, miss från din sida så snälla skriv att det rör sig om dina personliga åsikter i fortsättningen, det finns fler som läser här och då ska rätt vara rätt.
Är det enligt dig orimligt att uppvisa källkritik och välja bort skit?
Okey, tror inte att många håller med dig, mer än dom så hårt bitna av propaganda att dom inte accepterar nått som går emot deras egen värdsbild.
Felet såna som dig gör är att anta att det som står på flashback stämmer ej, i motsatsen till familjeliv så finns det gott om seriösa trådar som behandlar ämnet, finns samlingstrådar för nyheter forskning fakta erfarenhet, det är långt mer man kan hitta på familjliv, här finner man tyckande, moralism och en massa dravel dom flesta som inte har levt under en sten dom senaste 20 åren har kommit över.
Ska man jämföra så är flashback fullspäckad med fakta (finns en massa skit även där men det är här källkritik kommer in i bilden) med familjeliv och dess sanningar så jämför man seriös media med dingding värld.
Underligt blir det när folk hasplar en massa felaktigheter utan att styrka det och eller dirigera till svenska propgandasidor.
igen källkritik.
Producera du åsikter men var tydlig att detta är inte fakta utan just dina personliga åsikter, använd dig inte av adhominen där du förminskar andra direkt eller indirekt.
Din line som att man måste vara paranoid om man vill dölja skadliga detaljer för vården är en praktexempel på hur du beter dig.
Igen har du dragit en tråd ofline, hur många till innan du ger dig?
Så vist kan vi väl släppa det här oft topic tjafset och ägna oss åt ts, anser du att dina åsikter hjälper så skriv det, behövs inte att upprepas 500 gånger eller fetstilla, du får inte mer seriositet där.
Inga gratispoäng för wall of shit eh text eller att pynta text.
Du kan svara mig var det farliga eller skadliga är att söka hjälp för ts befintliga problem som självmedicineras med cannabis framför att märka sig själv som "knarkare".
Du missade vist det i föra inlägget.