Inlägg från: Anonym (ja och nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ja och nej)

Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?

Både ja och nej, cannabis är inte fysiskt beroendeframkallande så mycket stämmer.

Ett beroende däremot kan man utveckla mot i princip allt, den psykiska då, då blir man som du säger besatt av grejen.

Vill du sluta så det enda du kan göra är att härda ut och fylla din tid med annat.

• Anonym (ja och nej)
    Anonym (skäms) skrev 2014-04-15 16:20:07 följande:
    jag försöker hela tiden att planera saker, att vara upptagen, men jag känner mig så nere, orkar inte, vill inte typ.
    Jag är stressad och har mycket som pågår i mitt liv, och det enda jag längtar till hela dagarna är att sitta ner, röka och bara ta det lugnt, kolla någon film, och sluta stressa.

Jag säger till mig själv; "nej men det är inte så farligt att röka, det är helt okej, det är inte som andra droger"
    så jag fortsätter, men jag vill inte längre. Jag vill sluta, har bara så svårt att se hur

Nej, det är inte farligt, det är helt okey, däremot om du i slutändan misstycker så får du hitta andra sätt att hantera dina stressnivåer.

I princip, har du gjort cannabis till så pass stor del av ditt tillvaro så är det inte bara at lägga ner hur som helst, du måste fylla det håller cannabis lämnar efter sig.

• Anonym (ja och nej)
    Selfish Geene skrev 2014-04-15 19:08:19 följande:
    Den som har ett missbruksproblem gör sig själv en otjänst genom att ljuga för vårdpersonalen!

Dom kommer visst ta dig på allvar, det är deras jobb!!

Berätta för vården att man medicinerar med cannabis, omkring där berövar man sig tillgången till adekvat hjälp och stämplar sig själv som "knarkare". 
    Vissa mediciner får man då inte tillgång till, grundproblemet viftas bort och all skuld för dåligt mående klistras på drogen i fråga, rekommendationen då är att man ska först och främst sluta röka sen kan man snacka.

Det absolut sämsta man kan göra är att våra ärlig i den sitsen.

Svar på tråden Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?