Inlägg från: Anonym (skäms) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skäms)

Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?

fan vad svårt att sitta här och skriva det här, och inte känna sig helt dum i huvudet. 
    Jag har alltid fått höra " man kan inte bli beroende av att röka cannabis"

ändå sitter jag här som en dum djävul och mår så himla dåligt. Drömmer om att röka, kan inte sova, tänker och tänker. Och då har det ändå gått 3 dagar.

Jag testade att röka förra sommaren, sen gick det från någon gång i veckan, till varje kväll. Belönade mig själv efter allt hårt arbete..
    Sen gick det från det till att röka några gånger om dagen, varje dag.

Varje dag innan jag ska sova, säger jag: aldrig mer, inte igen.
    Så fort jag vaknar dagen efter, är det full rulle. Kan inte påbörja dagen om jag inte har rökt. Varenda lilla fria minut ska gå åt att röka. Måste skynda mig hem, vill inte träffa kompisar, jag måste ju hem och röka. Hela min vardag går runt planering om hur och när jag ska hinna röka. Jag sitter hela dagarna långa, med massa att göra, men kan inte göra något, för jag måste röka. 
    Här om dagen, tänkte jag NEJ NU FÅR DET RÄCKA. Jag kan sluta, lätt, som en plätt!

Istället går jag runt och känner mig så deppig, vill inte göra något, tänker och tänker på cannabis. Ligger på kvällarna och vrider och vänder på mig, svettas, vill inte sova, vill röka, jag kan inte ens äta, har tappat apititen helt också.
    Jag har en hög med saker att göra, men kan inte göra något.

Och har haft drömmar nu om att jag har hittat lite cannabis, att jag har rökt, att jag mår bra. Det här kan väl inte vara normalt? Jag försöker och försöker att tänka på annat, men jag kan bara inte. Jag har verkligen ingen kontroll, hur mycket jag än försöker inbillia mig själv att jag har kontroll och kan lätt göra det här, så känns det inte alls så längre.. 
    Hur ska jag tänka för att komma över det här? Jag kan inte hjälpa mig själv längre. Det räcker inte att tänka " Jag är inte beroende, kan lätt sluta". För nu efter några dagar, håller jag på att bli galen :D

• Svar på tråden Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?
  • Anonym (skäms)

jag försöker hela tiden att planera saker, att vara upptagen, men jag känner mig så nere, orkar inte, vill inte typ.
    Jag är stressad och har mycket som pågår i mitt liv, och det enda jag längtar till hela dagarna är att sitta ner, röka och bara ta det lugnt, kolla någon film, och sluta stressa.

Jag säger till mig själv; "nej men det är inte så farligt att röka, det är helt okej, det är inte som andra droger"
    så jag fortsätter, men jag vill inte längre. Jag vill sluta, har bara så svårt att se hur

Svar på tråden Helt ärligt nu, kan man bli beroende av cannabis?