Inlägg från: Niccan88 |Visa alla inlägg
  • Niccan88

Trött och nere efter ammningsavslut.

Jag slutade amma vår 15 månaders för en vecka sen. Ganska omgånde började jag känna mig lite ledsen och nere, melankolisk är nog det ord jag söker. Nu har det gått en vecka och detta hänger fortfarande i sig. Är trött känner mig lite halv deppig och har liksom ingen direkt lust för något. Får liksom aldrig upp farten. Hur vanligt är detta och hur länge håller det i sig?
    Detta är nr 2 och jag hade det inte såhär när jag slutade med våran etta.
    Vill bara känna att man får sin energi tillbaka.

Är detta vanligt? Hur var det för er andra?

• Svar på tråden Trött och nere efter ammningsavslut.
  • Niccan88

Tekaka: Ja, hormonerna gör ju defenitivt sitt. Lika godissugen nu som när jag var gravid. Förvånad

Samma här, var natt och kvällsamningen som nu i slutet kändes mer jobbig än nödvändig. Han blev svårare för mig att lägga med bröstet än om min man gick och bar på han. Han börja vrida och vända sig och krypa runt och greja. Sen kunde han vakna flera gånger bara för att han sakna bröstet.
    Då kan jag tänka mig att det känns extra jobbigt om det var sista barnet. Rynkar på näsan

Blicka: Ja, är man inte riktigt beredd och man har en annan önskan blir det nog svårt. Är lite som du säger är som en separtionsprocess. Dock har jag ju valt min själv. Fast ibland undrar jag om jag gjorde rätt med tanke på att man mår som man gör. När jag amma var jag trött, men "pigg och glad" om ni förstår vad jag menar. Men egentiden känns verkligen underbar, där håller jag med fullt.

Får väl försöka se det som ännu en fas i livet och dra ner lite på kraven. Rida ut stormen tills man känner sig i fas igen. Tack för att ni delat med er. Känns ändå skönt att veta att man inte är helt ensam.

• Niccan88

Tack så jätte mycket för era svar. Skönt att höra att man inte är ensam i världen med detta. Snart gått två veckor och problemen kvarstår. Undrar hur länge detta ska hålla i sig. Som tur är min man nu långledig inför påsken, blir det inte bättre under denna tiden så får jag nog prata med någon.

Maj09: Hur har det gått för dig? Har du pratat med ammningsmot? Vad sa de? Starkt av dig att amma så länge. En eloge till dig.:) Hoppas att du börjat känna dig lite bättre. Stor kram till dig!

Svar på tråden Trött och nere efter ammningsavslut.