• jenny8503

Visst var/är det ett (till) missfall?

Jag och sambon har försökt bli gravida i 2 år, jag äter pergotime för äl hjälp... Vi fick mf i nov förra åter och förmodligen ett nytt igår...(Hade 2 ägg vid äl)I onsdags fick jag (hård i magen) brunaktig flytning som höll i sig ett par timmar. Igår (fredag) fick jag färskt blod på pappret på morgonen...:,( blödde lite "lagom" fram till eftermiddagen, då blev det rikligt och "slemmigt" under 2-3 timmar... Ingen smärta... Under kvällen igår, natten och nu på morgonen är det sparsamt igen (inget slemmigt) Bröstvårtor fortfarande ömma och plus på Stickan (vet dock redan att hcg hormonet kan ta tid på sig innan det försvinner) vill bara höra om ngn haft ngt liknade? Hur har det gått? Räknar ju med att det är mf men så är det det lilla lilla hoppet som inte vill släppa riktigt...

• Svar på tråden Visst var/är det ett (till) missfall?
  • E2012smamma
    jenny8503 skrev 2014-04-12 09:58:07 följande:

Jag och sambon har försökt bli gravida i 2 år, jag äter pergotime för äl hjälp... Vi fick mf i nov förra åter och förmodligen ett nytt igår...(Hade 2 ägg vid äl)I onsdags fick jag (hård i magen) brunaktig flytning som höll i sig ett par timmar. Igår (fredag) fick jag färskt blod på pappret på morgonen...:,( blödde lite "lagom" fram till eftermiddagen, då blev det rikligt och "slemmigt" under 2-3 timmar... Ingen smärta... Under kvällen igår, natten och nu på morgonen är det sparsamt igen (inget slemmigt) Bröstvårtor fortfarande ömma och plus på Stickan (vet dock redan att hcg hormonet kan ta tid på sig innan det försvinner) vill bara höra om ngn haft ngt liknade? Hur har det gått? Räknar ju med att det är mf men så är det det lilla lilla hoppet som inte vill släppa riktigt...

Jag blödde på bim dagen och i v 6.

Är ff gravid och i v 18

Behöver inte vara missfall ,

Va du dessutom hård i magen så kan det ha varit ett kärl som spruckit.
  • jenny8503

Kan det vara "vanlig" blödning från kärl trots att det blev som (förlåt för äcklig info) slemmiga snören med blod under en period igår när jag var på toa? Tack för ditt svar, förra inlägget jag la ut blev d ngt fel på tror jag...

• E2012smamma
    jenny8503 skrev 2014-04-12 11:35:48 följande:

Kan det vara "vanlig" blödning från kärl trots att det blev som (förlåt för äcklig info) slemmiga snören med blod under en period igår när jag var på toa? Tack för ditt svar, förra inlägget jag la ut blev d ngt fel på tror jag...

Jag vet inte men jag hade så att jag trodde det var kört bägge gångerna.

Lite slemmigt och lite små klumpar i.

Det du kan göra nu är att avvakta , vilken v är du i?

Avvakta till v 6 om det inte fortsätter och boka in en tid för VUL :)
  • jenny8503

Går in i v 7 nu i helgen (om det nu inte var mf) de på fertilitetskliniken sa att de inte kan se ngt än ändå så de sa att jag fick vänta till 25/4 då vi hade första UL tiden bokad... Tänkte ringa kvinnokliniken på måndag och höra vad de säger... Hjärtat ska ju börja slå v 6?... Blödningen är väldigt väldigt sparsam nu å fortfarande ömma bröstvårtor och ingen smärta alls i magen ( inte tidigare heller)... Vill bara veta, titta in å se om det finns ngn kvar där inne eller inte liksom...

E2012smamma skrev 2014-04-12 12:31:53 följande:
    Jag vet inte men jag hade så att jag trodde det var kört bägge gångerna.

Lite slemmigt och lite små klumpar i.

Det du kan göra nu är att avvakta , vilken v är du i?

Avvakta till v 6 om det inte fortsätter och boka in en tid för VUL :)

• E2012smamma
    jenny8503 skrev 2014-04-12 13:22:45 följande:

Går in i v 7 nu i helgen (om det nu inte var mf) de på fertilitetskliniken sa att de inte kan se ngt än ändå så de sa att jag fick vänta till 25/4 då vi hade första UL tiden bokad... Tänkte ringa kvinnokliniken på måndag och höra vad de säger... Hjärtat ska ju börja slå v 6?... Blödningen är väldigt väldigt sparsam nu å fortfarande ömma bröstvårtor och ingen smärta alls i magen ( inte tidigare heller)... Vill bara veta, titta in å se om det finns ngn kvar där inne eller inte liksom...

Förstår det.

Kan du inte boka ett privat? På mig som dom hjärtat i v 6+2

Alternativt besöka gynakuten och säga stt du blöder och är orolig
  • jenny8503
    E2012smamma skrev 2014-04-14 15:28:32 följande:
    Förstår det. Kan du inte boka ett privat? På mig som dom hjärtat i v 6+2 Alternativt besöka gynakuten och säga stt du blöder och är orolig

Har ringt kvinnokliniken idag och fick tid på onsdag... Tog ett test idag... Mitt gravstreck var kraftigare och tydligare än kontrollstrecket. Vet att det kan finnas hormon kvar men kan det verkligen vara så starkt?! Slutade blöda på lördagen (då hade det varit väldigt sparsamt) nu tycker både jag å sambon att mina bröst är större å bröstvårtorna är fortfarande ömma... Ska bli skönt att få se på onsdag hur det ligger till, alla tecken kanske (förmodligen) bara är inbillning... Ja ja, tack för dina svar :)
  • E2012smamma
    jenny8503 skrev 2014-04-14 15:49:50 följande:

Har ringt kvinnokliniken idag och fick tid på onsdag... Tog ett test idag... Mitt gravstreck var kraftigare och tydligare än kontrollstrecket. Vet att det kan finnas hormon kvar men kan det verkligen vara så starkt?! Slutade blöda på lördagen (då hade det varit väldigt sparsamt) nu tycker både jag å sambon att mina bröst är större å bröstvårtorna är fortfarande ömma... Ska bli skönt att få se på onsdag hur det ligger till, alla tecken kanske (förmodligen) bara är inbillning... Ja ja, tack för dina svar :)
    Jag blödde också typ slemmigt m små små klumpar i. Däremot rann det typ nästan ingenting på bindan utan kom 2 ggr när jag torkade mig. Ganska ordentligt men bara på papperet.

Men vad bra då får du ju veta på onsdag. Förstår att du är orolig!!!!
  • jenny8503

Var där idag... Han kunde se hinnsäcken och gulasäcken, men inget däri... Antar att det är mf och att det finns saker kvar inuti som ska ut... Får vänta till nästa fredag å se om det kommer ut själv lr om jag måste få hjälp med det........... Skulle varit i v 6-7 typ så det borde ju synts ngt i säcken om allt var som d skulle... Den var ca 10 mm... Suck suck :(

Svar på tråden Visst var/är det ett (till) missfall?