Inlägg från: Linnea1994 |Visa alla inlägg
  • Linnea1994

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jupiter skrev 2015-01-28 11:02:50 följande:
    Det kan du söka på dessa sidor jag länkade till.
    Då är det din lyckodag idag för jag buntar inte ihop alla män och har aldrig sagt att alla män begår brott.
    Snarare så talar jag om en minoritet som gör det och en minoritet som hatar feminismen.
    Vi talar dock inte om promille utan procent men såklart inte över 50% haha
    Åter igen, kan du länka ditt påstående att det är flera procent.
    Det jag hörde på SVT-nyheterna förra året så var det fråga om promille och då var det även kvinnor som låg aningen över männen....
  • Linnea1994
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-28 11:49:57 följande:
    Idag har kvinnor samma lagliga rättigheter som män i Sverige. Den verklighet som feminismen vill förändra handlar istället om sociala normer och strukturer. Och det handlar inte om kvinnor. Det handlar om människor. Man ska kunna känna sig fri att leva det liv man vill oavsett om man är född med snopp eller snippa. Feminismen uppfattar könsnormer som hämmande och ofrihet. För alla kön. En person av manligt kön ska kunna känna att han har lika stor förmåga och rätt att ta hand om sina barn, att anmäla om han blir misshandlad av sin partner, osv som en kvinna. Idag har han en teoretisk rätt till det. Men sociala normer gör att den reella möjligheten är mycket liten. Detta är en del av den verklighet som feminism jobbar mot.
    Du kanske kan berätta lite mera i detalj vilka strukturer du talar om!
    Det du säger är det mantra som 2% F! drar gång efter gång utan kunna komma med lösningar eller vad dom yrar om.
  • Linnea1994
    Gung Ho skrev 2015-01-28 23:39:26 följande:

I dessa trådar brukar de bittra (manliga) förlorarna samlas för att beklaga sig....likaså denna gång

Kan du peka på någon som verkar bitter och beklagar sej???
    Jag som följt tråden har bara sett folk som lägger fram fakta och en del som inte klarar av att svara på den...
  • Linnea1994
    Gung Ho skrev 2015-01-29 20:43:56 följande:
    När man ser vissa mäns gnällande på

Familjeliv så börjar man undra vad männen egentligen är för sörja av tragiska människor.

Du kanske kan peka ut några av alla dessa som gäller! Kom igen nu! ad jag sett så har man diskuterar olika sakfrågor.... Som någon sa innan så verkar det mest vara du som gnäller!
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-02-03 11:28:02 följande:
    Vad har du för belägg för någonting överhuvudtaget som du kväker ur dig?
    Vilket syftar du på? Hedersvåldet eller att antalet våldtäkter har ökat dramatiskt sedan dess?
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-02-03 13:54:07 följande:
    Som jag skrev, allt som TS har hasplat ur sig från början till slut i tråden. 
    Eftersom han efterfrågar belägg av andra i tråden anser jag det rimligt att han också ger belägg för sina egna påståenden. 

Men hur har det här med dig att göra?
    Jag trodde det var en allmän debatt....
    Att blunda för fakta visar på en enögdhet som är skrämmande!
  • Linnea1994

Saken blir ju inte direkt bättre av:
    Matilda Andersson på Nyheter24. I artikeln förklarar hon att hon blivit besviken på att Ica fortsätter på samma väg som tidigare, och väljer ytterligare en vit gubbe till att spela chef i sina reklamfilmer.

• Linnea1994
    Åttiotalist skrev 2015-02-04 13:30:44 följande:
    Sverige måste vara ett fantastiskt land att bo i när vem som ersätter vem i reklmafilmer är ett stort problem.. 
    För det sk tok feministerna är det ju tydligen det. Som jag sa så bildar detta skrikande från dessa ett visst hat.
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2015-02-04 14:02:51 följande:
    Vem är egentligen Matilda Andersson? Är hon en känd feminist? Politisk frontfigur i FI eller liknande?

Brukar dina politiska ställningstaganden påverkas av vad människor skriver på exempelvis Nyheter 24? 
    Varför inte googla som vi andra när vi undrar över någon?

Hon är annars en av dessa sk tok feminister som spyr ut sin hatiska galla via blogg samt Nyheter24.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?