Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

mr me skrev 2014-04-10 18:01:44 följande:

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Det är inte alls svårt att förstå att du gör det, inte om man fått möjlighet att ta del av dina övriga ansträngningar här på FL.

Nu senast var det något om att man blir mer högerorienterad efter att man blivit förälder, där du skapat en enkät med svarsalternativ som skulle ge dig bekräftelse. Själv blev jag mer åt vänster och kunde alltså inte hitta något svar som passade mig i din egenterapeutiska tråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74746520-blev-du-hogerextrem-nar-du-fick-barn

Det förvånar mig inte alls att det finns några antifeminister här på FL som ältar inbillade oförrätter i oändlighet i trådarna.Jag gissar att de dras till FL eftersom flertalet medlemmar är just kvinnor och att de här får möjlighet att på distans få säga ifrån på skarpen mot den värld som behandlar dem så illaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-01-27 09:12:42 följande:

När de främlingsfientliga inte är rädd för andra kulturer, andra religioner eller politiskt oliktänkande, då är de rädda för...,.,,,,kvinnor!

Mm, måste vara ett helvete att vara så fruktansvärt rädd för allt.

Men det är svårt att tycka synd om - eftersom det åtminstone delvis är ett självvalt helvete.
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2015-01-27 12:49:00 följande:
    Jo vi finns ett par som är antifeminister men för jämlikhet! Men jag i alla fall orkar inte försöka diskutera med så inskränkta feminister här på fl längre då det inte ens kan acceptera rena fakta.....
    Visst, det är bara att gå in på avdelningen "jämställdhet/genus" för att konstatera hur inskränkta forumets antifeminister anser att feministerna är.

Och om man vill så kan man ju också samtidigt ta del av hur antifeministerna argumenterar och utifrån vilka utgångspunkter. 

Efter att hastigt ha ögnat igenom avdelningen är min bedömning att en sådan avdelning tydligen som ett oemotståndligt klotterplank för antifeministerna, det är ju nästan helt nerklottrat av tankar om man ska legalisera våld mot feminister och liknande känslouttryck.

Det finns någon figur som gör feminismen ansvarig för att han är oskuld och någon annan som har mycket obehagliga våldsfantasier.

Stackars krakar!

Inte blir de hjälpta av att älta kombinationen kvinnohat och kvinnoskräck på en avdelning som väl egentligen är avsedd att ge plats för diskussion av jämställdhet.

De borde ta sig själva i kragen i stället, tycker jag.
  • FDFMGA
    mr me skrev 2015-01-27 14:50:40 följande:
    De två svarsalternativen i den tråden är JA och NEJ. HUR kan man inte lyckas hitta ett svarsalternativ som passar då?
    FDFMGA skrev 2015-01-27 08:37:39 följande:
    Det förvånar mig inte alls att det finns några antifeminister här på FL som ältar inbillade oförrätter i oändlighet i trådarna.Jag gissar att de dras till FL eftersom flertalet medlemmar är just kvinnor och att de här får möjlighet att på distans få säga ifrån på skarpen mot den värld som behandlar dem så illaSkrattande

Det finns ju många feminister på Familjeliv, det finns inte på Flashback eller andra forum där forumreglerna är lika för alla och där moderatorerna själva inte är feminister som åsiktsmodererar.

Jag är nyfiken på och vill förstå feminister, vad som gör någon till feminist. Feminister kan inte debattera på forum som Flashback där de måste argumentera sakligt, därför får jag vända mig till Familjeliv.

Feminism är ett intressant västerländskt samhällsfenomen och jag är själv övertygad om att feminismen är en motreaktion mot den jämställda mannen. Den västerländska kvinnans hat mot männen har fötts ur ett missnöje över att männen inte längre uppfattas vara män.
    Nja, om du vill se hur ett fenomen påverkar så måste du formulera svarsalternativen så att de inte enbart är anpassade till din egen lilla kokong.

Jag och flera med mig kan inte svara på din fråga i den tråden eftersom vi anser att vi blev mer vänster som föräldrar. Med din mätmetod så kommer man fram till att föräldraskapet i stort inte innebär någon förändring, men att somliga då orienterar sig högerut i politiken. Och det är ju korrekt, men det finns ett litet aber - det kan mycket väl vara så att betydligt fler rör sig åt vänster då. Det är bara det att du glömt detta svarsalternativ för att i stället ta med "jag har inga barn". Det sista helt irrelevant utifrån frågeställningen

Din forskning var alltså inte särskilt genomtänkt alternativt mycket tendentiösSkrattande
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2015-01-29 16:53:26 följande:
    Haha en riktig F! anhängare. Marxismen i ett nötskal....

Det finns väl också någon annan satirsida, Storkens Nyheter tror jag den heter, som det brukar länkas till här på FL - där den som länkar också tagit satiren på allvar.

Jag tror att man är rätt desorienterad i tillvaron om man inte förmår att skilja mellan dikt och verklighet, särskilt  när satiren är så tydligt överdriven som på bägge dessa sidorSkrattande
  • FDFMGA
    Prällen skrev 2015-01-29 17:09:56 följande:
    Var framgår det att jag inte fattar att det är satir?
    Tja, du hade ju ingen beskrivande text till din länk, så av alternativen att du ville visa ett exempel på hur feminister är eller att du vill visa ett exempel på hur antifeminister uppfattar att feminister är antog jag att det förra alternativet var det troligaste.

I vilket fall fick du ju igång Linnea som kom med kommentaren
    Linnea1994 skrev 2015-01-29 16:53:26 följande:
    Haha en riktig F! anhängare. Marxismen i ett nötskal....
    och det är väl inte särskilt troligt att hon uppfattar bloggaren som en antifeminist mot bakgrund av hennes kommentarSkrattande
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2015-01-27 12:49:00 följande:
    Jo vi finns ett par som är antifeminister men för jämlikhet! Men jag i alla fall orkar inte försöka diskutera med så inskränkta feminister här på fl längre då det inte ens kan acceptera rena fakta.....
    Ser att jag glömde svara på ditt inlägg där du förklarade att du inte ens orkar försöka diskutera med inskränkta feminister på FL längre.

Efter detta inlägg har du åstadkommit en hel räcka med känslosamma inlägg.

Min teori är att det kan vara förödande att gå omkring och hata halva Sveriges befolkning.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-02-04 14:21:05 följande:
    Ser att jag glömde svara på ditt inlägg där du förklarade att du inte ens orkar försöka diskutera med inskränkta feminister på FL längre.

Efter detta inlägg har du åstadkommit en hel räcka med känslosamma inlägg.

Min teori är att det kan vara förödande att gå omkring och hata halva Sveriges befolkning.
    Tror jag måste precisera mig med tanke på många antifeministers förståndsgåvor.

Med hata halva Sveriges befolkning syftar jag på att ungefär halva Sveriges befolkning anser sig vara feminister och att antifeminister som påstår sig hata feminister därmed har väldigt många att hata.

Fanns ju en viss risk att det skulle uppfattas som jag menar att feminister hatar män - och det är klart det kan väl förekomma även det, men det lär ju vara ytterst ovanligt.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:31:12 följande:
    Jasså, du tyckte du visade att länken 'cirkulerat' genom att visa att metro känt ett behov att att visa att det inte var verklighet? Ja, det kanske betyder att den har 'cirkulerat' för dig
    Men "O" - nu är du väl ändå mer oresonlig än vanligt.

Om du klickar på visa endast "O" så kommer du att finna att du ifrågasätter att länken cirkulerat, du får då en hänvisning till en artikel i Metro som bland annat anger hur mycket länken cirkulerat på sociala medier.

Överhuvudtaget är det väl så att antifeminister ofta korspollinerar varandra såtillvida att den ena gör en feministsatir som sedan resten av gänget använder som exempel på hur feminister ärSkrattande

Man kan väl inte med bästa vilja i världen påstå att antifeministerna höll sig framme när gud skulle fördela hjärnceller, ibland verkar det som det bara blev en över till dem - att dela på.

I den här tråden har vi ju också en hänvisning till den antifeministiska bloggen "Jämställdhetsfeministen" som ett exempel på feministiska tokerier.

Tja, för somliga tycks det vara fredagen den 13 året om - såtillvida att de har ständig otur när de försöker dra igång tankeapparatenTomte
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:50:07 följande:
    Det kan du väl inte mena
    FDFMGA skrev 2015-02-13 09:46:33 följande:
    Om du klickar på visa endast "O" så kommer du att finna att du ifrågasätter att länken cirkulerat, du får då en hänvisning till en artikel i Metro som bland annat anger hur mycket länken cirkulerat på sociala medier.
    Jag är helt med på att länken 'cirkulerat' i vissa kretsar.Också det vanliga FMGA svammlet. Pratar du också mycket med din katt?

Ja, det händer att jag pratar med min katt.

Men min katt har inte samma uppmärksamhetsbehov som du så det blir inte sådär jätteofta.

Fast jag tycker nog att om du vill diskutera katter så är du på fel avdelningSolig
  • FDFMGA
    Palestrina skrev 2015-02-13 10:06:30 följande:
    Tja, det var ju i allra högsta grad relevant av dig att länka till Metroartikeln när "O" undrade om det fanns några som tog satiren på allvar.

Jag tror däremot inte att man ska ta "O" på alltför stort allvar - hen är vilsen sedan forumets egoavdelning somnat in och far nu ofta runt i allmänna diskussionstrådar för att få spegla sig i andra en smula.

Och det fick hen ju nu - men inte mer nu från mig iallafall.

Less is more, typGlad
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?