Inlägg från: Linnea1994 |Visa alla inlägg
  • Linnea1994

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Kan gott förstå att man känner hatet mot den!
    När man låter folk som Fanny Å och LadyDahmar få sprida rent och falskt hat över alla icke hbtq män så kan jag förstå det också.

• Linnea1994
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 13:44:12 följande:

Förstår att allas lika värde är ett besvärligt begrepp för dig. Det är vad det står, alla ska behandlas lika i samhället. Krångligt?
    Vem har sagt att alla inte har lika värde? Det var något som förekom fram till 50-talet men knappast aktuellt nu längre.

Kan du inte i stället svara på det näthatet som det ivrigaste tokfesministerna sprider mot alla icke HBTQ-män?

Varför kan inte F! tänka sej en helt könsneutral lagbok tex vilket dom sagt nej till?
  • Linnea1994
    AngoStura skrev 2014-04-15 19:44:32 följande:
    Fast jag undrar varför du/man/ni känner nästan hat mot feminisem. Jag är feminist och jag kan tycka ni anti-feminister är jobbiga/tröga/kontrollerande, små-perverterade i er önskan att kontrollera kvinnor, men inte hatar jag er. Ni är också människor, liksom jag. Och är man för jämlikhet har jag inga problem alls.
    Var i ligger hatet? Konkret?

Som jag skrivit tidigare:
    När man låter folk som Fanny Å och LadyDahmar få sprida rent och falskt hat över alla icke hbtq män så kan jag förstå det också.
  • Linnea1994
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 22:50:54 följande:

Du kör samma debatt-teknik som Gert, svarar ständigt undvikande.
    HUR är män diskriminerade enligt lag?

Kvinnor diskrimineras ständigt, tex formas kvinnor och män olika under uppväxten och det är väldigt svårt att förändra. Jämför tex pojk-kläder och flickkläder, pojkarnas kläder är lösa och tåliga, gjorda för att leka. Kläder för flickor är tajta, ömtåliga och har sämre tålighet för lek. Flickor formas att tycka om rosa, dockor och omvårdande lekar medan pojkar ska leka med bilar, vara med pappa (nästan uteslutande män) när han mekar med bilen i garaget och hjälpa till vid grillen till middagen. Det finns de som försöker motverka detta genom att låta pojkar ha rosa kläder tex men de blir hånade tyvärr.

Ett annat exempel är föräldraledighet där männen ligger långt efter kvinnorna i uttaget av denna, det leder förutom att man missar tid med barnet även till försämrad pension för den som stannar hemma mest dvs mamman. Men även missade löneökningar och att en kvinna som är i 20-årsåldern ses mer negativt då kvinnorna med stor sannolikhet kommer att skaffa barn och bli borta minst ett år från arbetet. Enda sättet att komma åt detta är en tvådelad föräldraförsäkring som inte går att skänka bort dagar.

Jag säger, alla ska ha samma chanser i livet oavsett kön. Alla ska kunna uppfylla sina drömmar oavsett kön. Ingen ska hindras att gå sin egen väg pga sitt kön. Så är det inte idag men vi är på god väg tack vare feminismen. Men det finns en hel del kvar att göra, både för män och kvinnor, innan vi kan uppnå ett jämställt samhälle.

Nu har jag gett dig ett seriöst svar, hoppas du kan ta det så och svara lika seriöst.
    Det överlägset flesta barnen vill syssla med saker som ni feminister tycker är så hemskt! Tjejer vill vara prinsessor medan killar gillar bilar, detta sker inte pga påverkan utan pga deras egen vilja. Det som inte följer detta mönster accepteras ju i alla fall för det.

Att kvinnan är ledig längst finns det ju en enkel biologisk förklaring på. Mamman ammar ett barn 6-10 månader vilket mannen har lite svårt att göra....
  • Linnea1994
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-16 01:23:44 följande:
    En del av hennes killkompisar har numera samma problem eftersom deras genusmedvetna föräldrar satt på dem opraktiska tjejkläder Skrattande
    Får pojkstackarn gå i klänning eller vad syftar du på?
  • Linnea1994
    adina01 skrev 2014-04-16 13:45:35 följande:
    Vem skulle hindra bloggare från att skriva sina tankar det är ju inte så att de anställda av någon som kan ha åsikter om deras åsikter?
    Vad jag har sett sprider inte dessa något hat över alla icke hbtq-män hade så varit fallet hade detta naturligtvis uppmärksammats av media och av alla icke hbtq-män som känt sig smutskastade.

Merparten av befolkningen läser inte bloggar, merparten människor känner sig inte utpekade  i gruppen män eller gruppen kvinnor när någon har synpunkter på vissa fenomen hos en del män eller kvinnor.

Då har du knappast läst dessa bloggar!
    Ladydahmar skrev ju nyligen att manligheten är den största sjukdomen i samhället tex. Fanny spyr ju dagligen ut ett rent hatr mot en helt oskyldig grupp! Hade man spytt sitt näthat över en viss person eller organisation hade det varit
    en annan sak. Så länge nu feminister inte tar avstånd från detta näthat så kommer ni aldig vinna någon respekt från oss som är för jämlikhet för ALLA!
  • Linnea1994
    adina01 skrev 2014-04-16 17:44:50 följande:
    De där bloggarna är ju privatpersoner.
    Kan inte riktigt förstå varför människor väljer att läsa bloggar där blogginnehavaren uttrycker åsikter och tankar som man inte själv har.
    Du kan väl inte mena att kvinnor som anser sig vara feminister måste läsa privatpersoners åsikter på bloggar och dessutom offentligt ta avstånd från andra personers privata åsikter?
    Dessa personer är offentliga inom feminismen och håller föredrag om feminism, inte direkt okända Lisa från landet...
  • Linnea1994
    AngoStura skrev 2014-04-16 22:51:02 följande:

Fast varför känna hat mot en hel grupp bara för att man uppfattar några som knepiga/knäppa/onda. Det är ju inte okej att gå omkring och hata tyskar, judar, romer eller män, så varför är det okej att hata feminister?
    Vi känner inget hat, men vi reagerar på att andra sprider hat mot oskyldiga som många högt uppsatta inom feminismen gör! Det är bla därför jag är emot feminism men för jämlikhet för alla.
  • Linnea1994
    adina01 skrev 2014-04-17 16:55:09 följande:
    Varför håller inte de som är mot feminism föredrag och berättar hur feminister hatar alla som män?
    Varför är det inte en massa som anser att män diskrimineras som skriver bloggar så att de blir kända?
    Varför klaga på bloggare varför inte bli offentliga med åsikterna med bild och namn och så att de blir kända för allmänheten så att fler engagerar i dessa frågor, för det kan väl inte vara så att det är en liten minoritet som har problem med att vissa mäns beteende inte tillhör vårt moderna samhälle.

Och varför sätter inte feminismen ner foten och säger att dom inte stödjer dessa sk manshatande föreläsare?

Vi som är för jämlikhet men inte för feminism låter dessa hållas för att det fortsätter ju bara att se till att feminismen inte har stöd av mer än 1-2%.....
  • Linnea1994
    sjuttiofemman skrev 2014-04-23 08:37:47 följande:
    Ännu ett skäl till att feminismen behövs:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18760970.ab
    Det beror ju på att kvinnor inte är lika tuffa att förhandla om sina löner! Knappast något nytt det flesta....
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?