mr me skrev 2015-01-27 15:39:00 följande:
Du tar upp många spännande feministiska logiska felslut i ditt inlägg.
Att man inte aktivt protesterar mot eller gör "motstånd" mot feminism är inte samma sak som att man sympatiserar med ideologin. De flesta kvinnor är trots allt inte feminister, de är heller inte antifeminister, de bryr sig helt enkelt inte.
Vad hade världen varit utan dessa män du hatar så innerligt? Män står för nästan alla innovationer. Alla tekniska landvinningar, byggande av hus, vägar och industrier. Du hade inte suttit och skrivit på Familjeliv just nu om det inte vore för den halva av befolkningen som du avskyr.
Det finns dock män som skapar problem, som begår brott, som gör dumma saker och dem ska man straffa och låsa in. Det är den konservativa lösningen. Ta bort dem som beter sig illa så att de skötsamma kan få lugn och ro. Feministerna vill inte göra detta utan belönar istället de våldsamma männen för att istället bestraffa de män som är skötsamma. Det förvärrar problemen.
Kvinnor råkar väldigt sällan ut för våld från anhöriga män som de inte varit medvetna om tidigare. Men JA, det finns kvinnor som attraheras av "bad boys", av kriminella och våldsamma män. Det är ett bekymmer och att det får fortgå beror på att feministerna är motvilliga att sortera ut dessa män från samhället. Istället utsätter ni feminister era medsystrar för våldtäkter, misshandel och mord genom att inte markera mot våldet och mot övegreppen och mot de män som står för det.
Du har rätt till din åsikt.
De flesta kvinnor är feminister och de flesta människor är trots allt feminister, sedan finns det såklart motståndare som tror att feminismen är något annat än vad den är. Feminismen är inte Gudrun Schyman eller FI!
Jag hatar inte män, jag bara säger att män är de som begår de flesta negativa handlingarna i samhället.
Män står för innovationerna för att kvinnor inte släpps fram men det börjar ändras nu, kolla bara på Kina där en stor del av de ledande företagarna faktiskt är kvinnor.
Men att jag skulle avsky män är något du hittar på för att få tyngd till dina "argument" men visst vill du tro det så får du göra det, ingenting som direkt angår mig men jag tänker ju säga emot när du för dig med lögner.
95% av alla grova brott begås av män, men det betyder inte att alla män begår brott men återigen är det en anmärkningsvärd siffra.
Haha utsätter medsystrar för våldtäkt, nej du har fel igen det är ditt kön som utsätter kvinnor för våldtäkt...om du personligen gjort det vet jag inte men jag vet att jag i alla fall aldrig våldtagit någon.
Du kan peka finger bäst du vill, jag bara säger det faktum att det är män som begår våldtäkter, mord, misshandel och grova brott generellt även om det finns ett extremt fåtal kvinnor som gör det.