Inlägg från: Jupiter |Visa alla inlägg
  • Jupiter

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Att människor orkar, mr me har uppenbarligen för mycket tid och på tok för mycket ilska inom sig och det tar han ut på ett forum på nätet.
    Att han valt just familjeliv förstår jag inte, då han uppenbarligen inte skriver om saker som har med just "familjeliv" att göra men saknar man annat i livet kanske det är hit man vänder sig.
    Enfaldiga människor finns det gott om men denna tar priset...antar han röstar på svenskarnas parti eller någon liknande skit.

• Jupiter
    grind skrev 2014-04-16 20:04:33 följande:
    @Jupiter
    Du pratar om näthatare men du har själv inga problem med att sprida personangrepp och förlöjligande kommentarer omkring dig. Städa framför din egen dörr....
    Nja, talar inte generellt om näthat utan hat som en person sprider och jag ger bara egen med egen medicin och vi är massvis med folk på detta forum som drabbats av denna människa.
    Att han sprider sitt hat på en sida som familjeliv är bara tragiskt och patetiskt...
  • Jupiter

Nej det gör jag inte, men de som hatar feminismen är ju också bittra män som tror att deras rättigheter kommer att tas ifrån dem.
    Problemen i världen stavas dock män då män nästan uteslutande står för det mesta av våra problem.
    Feminismen behövs eftersom vi behöver släppa fram kvinnor mer och skapa ett jämlikt samhälle.

• Jupiter
    mr me skrev 2015-01-27 15:25:40 följande:
    Så kan man ju också formulera det, om man är trångsynt.

Det kan ju faktiskt vara så att det är "bittra" män som snarare ser att feminismen är till skada även för kvinnor.

Sverige är mer feministiskt idag än förr, men även ett otryggare land för kvinnor att vistas utomhus på nattetid t.ex.

Det är farligare för en kvinna att ta en promenad en sen kväll en lördag idag än för 30 år sedan.
    Det är så det är, nu är dock inte motståndet mot feminismen så stort men dessa motståndare (oftast män över en viss ålder som bor på en mindre ort) hörs väldigt mycket.

Problemet i världen stavas återigen män eftersom det är män som är skyldiga på de flesta plan i samhället.
    Det är inte speciellt farligt för kvinnor att vistas utomhus, ska man titta statistiskt så är det farligare för dem att stanna hemma.
    Men visst är det oroande att män begår våldshandlingar mot kvinnor, det är väldigt oroande och det är också därför feminismen behövs.
  • Jupiter
    mr me skrev 2015-01-27 15:39:00 följande:
    Du tar upp många spännande feministiska logiska felslut i ditt inlägg.

Att man inte aktivt protesterar mot eller gör "motstånd" mot feminism är inte samma sak som att man sympatiserar med ideologin. De flesta kvinnor är trots allt inte feminister, de är heller inte antifeminister, de bryr sig helt enkelt inte.

Vad hade världen varit utan dessa män du hatar så innerligt? Män står för nästan alla innovationer. Alla tekniska landvinningar, byggande av hus, vägar och industrier. Du hade inte suttit och skrivit på Familjeliv just nu om det inte vore för den halva av befolkningen som du avskyr.

Det finns dock män som skapar problem, som begår brott, som gör dumma saker och dem ska man straffa och låsa in. Det är den konservativa lösningen. Ta bort dem som beter sig illa så att de skötsamma kan få lugn och ro. Feministerna vill inte göra detta utan belönar istället de våldsamma männen för att istället bestraffa de män som är skötsamma. Det förvärrar problemen.

Kvinnor råkar väldigt sällan ut för våld från anhöriga män som de inte varit medvetna om tidigare. Men JA, det finns kvinnor som attraheras av "bad boys", av kriminella och våldsamma män. Det är ett bekymmer och att det får fortgå beror på att feministerna är motvilliga att sortera ut dessa män från samhället. Istället utsätter ni feminister era medsystrar för våldtäkter, misshandel och mord genom att inte markera mot våldet och mot övegreppen och mot de män som står för det.
    Du har rätt till din åsikt.

De flesta kvinnor är feminister och de flesta människor är trots allt feminister, sedan finns det såklart motståndare som tror att feminismen är något annat än vad den är. Feminismen är inte Gudrun Schyman eller FI!

Jag hatar inte män, jag bara säger att män är de som begår de flesta negativa handlingarna i samhället.
    Män står för innovationerna för att kvinnor inte släpps fram men det börjar ändras nu, kolla bara på Kina där en stor del av de ledande företagarna faktiskt är kvinnor.

Men att jag skulle avsky män är något du hittar på för att få tyngd till dina "argument" men visst vill du tro det så får du göra det, ingenting som direkt angår mig men jag tänker ju säga emot när du för dig med lögner.

95% av alla grova brott begås av män, men det betyder inte att alla män begår brott men återigen är det en anmärkningsvärd siffra.
    Haha utsätter medsystrar för våldtäkt, nej du har fel igen det är ditt kön som utsätter kvinnor för våldtäkt...om du personligen gjort det vet jag inte men jag vet att jag i alla fall aldrig våldtagit någon. 
    Du kan peka finger bäst du vill, jag bara säger det faktum att det är män som begår våldtäkter, mord, misshandel och grova brott generellt även om det finns ett extremt fåtal kvinnor som gör det. 
  • Jupiter
    mr me skrev 2015-01-27 16:02:26 följande:
    Läs det jag skrev igen, jag tror att det skulle vara nyttigt för dig. Jag tror att t.o.m du inser att jag har en hel fdel värdefulla poänger.

Prova att lägga ned det feministiska hatet med insinuationer om att jag har gjort och gör än det ena än det andra. Bara för en liten stund.

Lycka till! Glad
    Har läst det igen men kommer fram till att du inte har någon värdefull poäng.

Hur som helst så är ditt hat mot feminismen obefogad och du behöver inte vara rädd, du får fortfarande vara man även och kvinnor vill ha samma rättigheter som män.
    mr me skrev 2015-01-27 16:26:29 följande:
    Det finns väl inget som tyder på att kvinnor levde otryggt i sina hem i mitten av 80-talet? Tvärtom, vi har ju fått in fenomen som hedersvåld i Sverige där tiotusentals lever under en hederskodex.
    Hedersvåld är inte det stora problemet.
    Våld i nära relationer är mycket vanligt och det är inte brotten som ökat utan anmälningarna om man ska tro ledande experter på området.
    Att vissa män anser sig ha rätten att kränka kvinnor fysiskt och psykiskt är det stora problemet. Därför är feminismen så viktig för man behöver ändra attityden hos män som anser "det har alltid varit såhär och ska alltid vara så" och tack och lov är den unga generationen idag friare i sitt tänkande.
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:41:22 följande:
    Bittra män??? Nej det är nog vanliga killar som är trötta att bli utsatta av ren rasism genom att som en grupp (vita män) skulle vara roten till allt det onda i samhället.

För egen del skäms jag att vara kvinna när ca 2% ropar ut detta samt inte klarar av att debattera sina åsikter!
    Nej det är inte vanliga killar utan främst bittra män som är rädda om sin egen position och på något konstigt vis tror att de kommer förlora det.
    Dessa män är också rätt ofta främlingsfientliga, negativt inställda till homosexualitet och annat som inte passar in i den traditionella normen.

Det får du göra men så gör du också misstaget att tro att FI! är detsamma som feminism och att de för feminismens talan. Jag personligen skäms när folk gör det antagandet. 
  • Jupiter
    Bjoer skrev 2015-01-28 09:45:41 följande:
    Nått som däremot inte kommer fram så mycket är att våld i nära relationer är ganska dubbelriktat. Kanske inte i samma relation, men kvinnor brukar våld på män i en relation i nästan samma utsträckning som män brukar våld på kvinnor. Det anmäls inte för vilket Man gör det? "Det ska ju en man tåla!" I samhället idag är det allmänt accepterat att kvinnor får slå män men män får inte slå kvinnor.
    Det är sant, även om det inte alls är lika vanligt som mäns våld mot kvinnor så är det oförsvarbart även när en kvinna slår en man.
    Feminismen talar inte heller om att kvinnor ska få göra saker mot män som män inte får göra emot dem, tvärtom så talar man om jämlikhet och att kvinnor ska ha samma rättigheter men även samma skyldigheter som män.
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:46:13 följande:
    nu är du där igen! Detta är ren och skär jävla rasism att bunta ihop en grupp på det sättet utan att ha några fakta på det!

Kan du länka till fakta ang misshandel i hemmet. Ta då gärna med statistiken om vilket kön som ger sej på det andra inom hemmet. Denna statistik diskuterades i tv radio förra året....
    Istället för att snubbla så får du läsa igen, jag skrev "oftast" men inte att det var någonting som gällde alla människor eller alla män.
    Tvärtom så menar jag att hatet mot feminismen är mycket liten i samhället.

Är du intresserad så finns information att söka på www.roks.se/mans-vald-mot-kvinnor
    www.bra.se/bra/brott-och-statistik/kvinnomisshandel.html
    www.bra.se/bra/forebygga-brott/vald-i-nara-relationer.html

Jag förstår dock inte hur du själv inte kan hitta denna information, det är liksom bara att skriva in "mäns våld mot kvinnor" på google.
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:50:20 följande:
    Du ger verkligen tok-feminismen ett ansikte! Att bunta ihop alla män för att någon promille utsätter kvinnor för våld och våldtäkt! Nej d ser verkligen inte ut att hata män....LOL
    Du har lite otur nu när du tänker.
    Jag buntar inte ihop alla män, jag bara påtalar det faktum att 95% av alla våldsbrott begås av män men jag säger inte att det är så att de flesta män begår brott.
    LOL på dig också, men jag hatar absolut inte män men jag tycker det är märkligt att man kan använda detta resonemang när man talar om invandring men inte när man talar om feminism.
    Jag är dock väl medveten om att de flesta män inte begår brott Glad
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 10:58:17 följande:
    Jag frågade om statistik inte om en länk till vad detta våld innebär....

Hur många promille/procent utsätter kvinnor för våld? Är det över 50% så kan vi kanske börja bunta ihop hela gruppen män annars får du allt kalla dessa individer!
    Lika korkat annars som att kalla alla kvinnor mördare för att liten del kvinnor utför mord....
    Det kan du söka på dessa sidor jag länkade till.
    Då är det din lyckodag idag för jag buntar inte ihop alla män och har aldrig sagt att alla män begår brott.
    Snarare så talar jag om en minoritet som gör det och en minoritet som hatar feminismen.
    Vi talar dock inte om promille utan procent men såklart inte över 50% haha
  • Jupiter
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 11:19:55 följande:
    Du skrev ju tidigare att "Män står för allt det onda i världen"...... 
    Ja men när skrev jag att alla män gjorde det?
    Snälla Linnea1994 berätta för mig när jag talade om alla män? Glad jag väntar med spänning.
  • Jupiter
    mr me skrev 2015-01-28 13:50:02 följande:
    Nej, det är inte alls ett "faktum". Det finns inga som helst belägg för att det är så.

Att det förekommer löneskillnader eller andra olikheter är inte samma sak som att det förekommer diskriminering. Det kan helt enkelt vara så (och är så) att olika grupper i samhället presterar olika mycket.

Den enda mer omfattande diskriminering som faktiskt kan påvisas är den som män ofta utsätts för när kvinnor kvoteras in på arbetsplatser och utbildningar. Eller som svenskar som grupp utsätts för, oavsett kön, när invandrare kvoteras in.

Någon annan diskriminering har inte kunnat påvisas. Man har kunnat belägga löneskillnader, men det är inte samma sak som att löneskillnaderna är obefogade vilket SAMTLIGA seriösa studier inom området äveen understryker.

Den enkla förklaringen till att män tjänar mer är att män presterar mer. För arbetslivet i stort är män viktigare än kvinnor och kommer alltid att vara. Det är män som står för de flesta tekniska innovationerna, genomför de tyngsta jobben och står i frontlinjen när det brinner eller farliga arbetsuppgifter ska utföras. Det är även män som oftast riskerar sina liv när farliga arbetsuppgifter ska utföras. Hur många av dem som släckte skogsbränderna i somras var kvinnor t.ex? Var var alla ni feminister då? kan man fråga sig.
    Det har inte med prestation att göra utan det har med diskriminering att göra, kvinnor tjänar lägre än män även när man uträttar exakt samma arbete.
    Du kan välja att blunda hur mycket du vill frågan är varför du väljer att göra det när vi har de problem vi har.
    Är det rädsla?
    Män presterar inte alls mer om vi jämför arbeten, däremot så är kvinnor hemma mer med barnen och där har vi också något vi bör bli bättre på.
    Men för lika arbete så tjänar kvinnor mindre trots att vi presterar lika mycket och gällande de tekniska innovationerna så är det så att kvinnor inte släppts fram på samma sätt som män men det börjar förändras nu.
    I Kina ser man att kvinnor mer och mer konkurrerar med männen, i London tror man tom. att det kommer finnas fler kvinnor än män på höga poster inom en snar framtid och redan idag så studerar unga kvinnor vidare i högre utsträckning än män.
    Det är tack vare feminismens kamp som vi har kommit dit, sedan vet jag att det skrämmer många män även om de flesta män faktiskt tycker att det är okej.
    Var vi feminister var under skogsbranden (för övrigt otroligt uppförstorad händelse)? på olika ställen. Jag vill minnas att jag var i Grekland men det hör inte hit.
    Det är dock ett faktum att det sker en diskriminering mot kvinnor och faktiskt så är det så gällande de flesta aspekter av samhället.
    Men du bryr dig istället om att vara arg på feministerna, frågan är varför?
  • Jupiter
    mr me skrev 2015-01-28 15:04:54 följande:
    Du kommer inte med några sakargument (som väntat) så jag väljer att fokusera på det här.

"Är det rädsla".

Varför frågar du det? Om jag är rädd? Dumhet och ignorans skrämmer mig, det kan jag erkänna. Det är jag rädd för.

Men det är inte därför du frågar, därför att i din värld och enligt din mall är det fult att vara rädd. Du försöker, utifrån den feministiska normativa och motsägelsefulla mansmallen, avklä mig min manlighet genom att säga att jag är "rädd".

Det är inte fult att vara rädd. I synnerhet inte när det är befogat. I dagens samhälle finns det mycket som man på goda grunder kan vara (och borde vara) rädd för.

Västvärldens krigshets och benägenhet att vilja störta diktatorer som man är missnöjd med för att istället slunga ut länder i blodiga inbördeskrig. Hur många har inte dött i Irak, Afghanistan, Syrien och i Libyen för att man hoppats sprida lite "demokrati".

Det kan du nog också hålla med om att det är skrämmande. Och något att vara rädd för.

Så det där med att klistra på mig etiketten av att jag är rädd, för att du på så sätt hoppas klä av mig min manlighet och håna mig utifrån din feministiska världsbild där rädda män inte är något att ha, den kan du köra upp någonstans där det är mörkt. För den hör inte till debatten!
    Det gör ju inte du heller så då är vi på samma nivå.

Fult att vara rädd vet jag inte men nog är det aningen pinsamt med män som är rädd att släppa fram kvinnor.
    Men rädsla i sin helhet är inte att förakta men det bör göras från fall till fall däremot är det väldigt fult att vara rädd i många fall.

Haha du pratar om röven alltså? seriöst, du väljer att tala om röven?
    Jaja hur som helst så är det ett faktum att kvinnor diskrimineras i arbetslivet men tack och lov sker förändring.
    Däremot sker det inte förändring tack vare såna som du som väljer att vara anti och motarbeta kvinnors rätt.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?