Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Kia82 skrev 2014-06-13 19:33:47 följande:

Lustgas, det är det enda jag någonsin använt.
    mmjansson85 skrev 2014-06-13 21:32:31 följande:

Jag tänkte också försöka klara mig med lustgas men de finns en risk att jag ändrar mig när det är dags :p
    Hehe, jag vill också gärna klara mig på lustgas, men man ska nog vara öppen för förslag när man ser hur man reagerar på en förlossning :) Jag har funderat på TENS, men har inte hyrt nån apparat och prövat hemma, som vissa rekommenderar, så jag vet inte... Akupunktur kan jag tänka mig också. Är dock lite spruträdd, vilket är främsta skälet till att jag inte vill ha några nålar in i ryggraden :P 

• Juronjaure

Haha, ska alla köra på bara lustgas??? Vart är de där 46% (eller vad det är) som tar epidural? :)

• Juronjaure

BF idag då... Nio månaders skräck för att bebben ska dö, och så har man nått fram till den här dagen... Wow! Känns verkligt nu :) Dock inga tecken på att Putt är på väg ut, inte... :P

• Juronjaure

Slempropplossning och mensvärkiga sammandragningar (de brukar inte kännas nåt) idag! Vad nervös jag blir. Vill knappt släppa iväg killen till jobbet, men såhär kan det väl säkert vara i flera dagar, så vad ska man göra liksom? Suck. Vill ha honom hemma. Knyta fast honom nånstans? Hur gör ni med sånt här? Hur vet man vilken dag det är dags liksom, OMÖJLIGT! Särskilt när det är första barnet och man inte har nån aaaaning om hur saker och ting ska/bör/brukar kännas, skillnad mellan förvärkar/värkar etc, etc...

• Juronjaure
    Lilla Morran skrev 2014-06-19 09:22:34 följande:

Igår em kom vårt fjärde barn till världen. Det var BF+1 och jag hade ett besök hos BM kl.9. Eftersom jag hade en del förvärkar frågade hon om hon skulle göra en hinnsvepning, vilket jag såklart tackade ja till. Det resulterade i lätta värkar mellan 10-16, sen tog de i mer och vi åkte in. Kom till förlossningen 16.30, var öppen 4-5 cm. Gjorde rejält ont och jag fick lustgas. Öppnade mig resten jättefort, men fick krysta längre än väntat då lillkillen var ganska stor och låg lite snett - jättejobbigt tyckte jag. Kl.17.51 kom han i alla fall ut och efter rejäl smärtlindring kände jag mig som människa igen efter nån timme. Nu pustar vi ut på BB-hotellet och åker eventuellt hem senare i em. Tack för att ni fanns här de sista sega dagarna! Lycka till allihop och hoppas verkligen att ni snart får träffa era små!

Stort grattis!!!
  • Juronjaure
    Korpfan skrev 2014-06-19 10:09:11 följande:

Grattis Lilla Morran! :)

Här händer ingenting. Går in i v 42 idag. Bedömning den 23e. Lagade matlådor igår, pizzabullar och fläskpankaka. Kanske gör en köttfärssås idag då i brist på "roligare" sysselsättning.

Är väldigt tung och stel i bäckenområdet så hushållssysslor känns riktigt trista att utföra, men det behövs ju. Gubben jobbar skift och blir borta från kl 13 idag så ännu en ensam kväll av väntan blir det då jag absolut inte vill umgås med någon annan heller. De bara tjatar om varför inte ungen kommer snart och om hur fet jag har blivit. Suck. Människor. .

Jag hoppas att de inte säger att du blivit fet på fullt allvar...? I så fall förstår jag att du inte vill umgås med dem. Det eviga tjatet om vart ungen är känne rjag igen, och då är jag ändå bara på bf+1 :P

Är så impad av er som fixar massa matlådor, det borde jag också göra! Först ska jag dock frosta av frysen, kanske blir av idag... Lär ju bli onödigt mycket hämtmat första veckan med bebisen annars :P
  • Juronjaure
    DevilsDaughter skrev 2014-06-19 10:33:07 följande:

Juron: vi kör på som vanligt och ingen av oss avblåser det vi bokat in förren det är riktigt onda värkar och det börjar bli tal om förlossning. Jag åkte till och och med till jobbet i v 38 när jag hade kraftiga förvärkar och slemproppen gick och jag blödde, trodde det var på gång, men chansade ändå och det var inget på gång visade det sig och jag kunde jobba 2 veckor till.. 

Då behöver jag inte få sådan panik då kanske :) Blir kanske lite extra nojig då killen kör tåg och kan vara en bit bort när det blir dags att åka in till BB. Tack och lov kör han pendeltåg, det hade ju varit värre om han kört tåg mellan Sthlm-Göteborg eller nåt ;) Så hans hemresetid är kanske 2,5 som mest och 1h i bästa fall. Sedan tar det 1h till sjukhuset härifrån. Då är det skönt att ha föräldrar som backup som kan skjutsa i värsta fall...
  • Juronjaure

På midsommarafton kom vår lille tjej till världen! Åkte in på morgonen för kontroll pga värkar och sipprande vatten. Undersöktes vid elva och var då öppen 5cm. Tjejen föddes kl nio på kvällen! Vilken otrolig känsla när hon väl kom ut, wow!

• Juronjaure

Grattis till alla bebisar! Vi är kvar på hotell-BB, femte dygnet. Plutten går ned i vikt, så nu har vi satt igång aktion tvångsmatning med babysemp. Nu har jag en liten Signe bredvid mig som är icke kontaktbar pga att hon aldrig förr varit så mätt :P Hon verkar iaf må bra... ungen. Vi borde göra nån fortsättningsgrupp förresten, vi med småpluttar 2014, eller nåt :)

• Juronjaure

Den är så häftig den här tråden. Här har man hängt och väntar och väntat på att månaderna ska gå, och så plötsligt kommer alla bebbar i rasande fart. Kul!

• Juronjaure
    DevilsDaughter skrev 2014-06-24 14:37:36 följande:

juron: Hoppas det vänder snart! Ammar du också?

Ja då, ammar för fullt och fick åka hem idag :) Har nåt system som vi ska följa där jag ammar först, och sedan ska vi ge ersättning i kopp. Men nu har mjölken kommit igång så bra, så ungen är proppmätt efter amningen, får inte i sig en droppe ersättning... :P Hoppas att hon går upp lite till inför vägning på fredag.
  • Juronjaure

Hur går det Kia82?

Grattis Korpfan! Stor bebis :)

Vår lille är 6 dagar nu. Hormonerna åker berg- och dalbana, och jag gråter över att jag aldrig mer kommer att få föda mitt första barn. Helt crazy :P Här ligger hon, helt perfekt, och jag gråter över att jag inte får föda henne igen, fastän jag efter förlossningen sa att det inte blir fler ungar för oss. Hm!

• Juronjaure
    Tinzu skrev 2014-06-30 18:56:22 följande:

BF+2 nu, inget som visar att det är på G, lite sammandragningar då och då som inte gör ont samt mensvärkar. 

Inte gör det det hela bättre när mamma säger "jag undrar om det är normalt? Jag hade inte det så" -_- 

Låter väl fullt normalt :) Mensvärk är väl första tecknet på att nåt är på gång? Det var det iaf för mig.
  • Juronjaure

Grattis Towandaa, skönt att allt gick bra till slut!

Till er som inte fött ännu... Det KAN hända att ni om någon vecka sitter med en bebis i famnen och nästan vill stoppa tillbaks henne i magen, bara för att ni insett det sorgliga i att aldrig någonsin få föda henne igen... Säger inte att det måste bli så, men det KAN bli så. (Hormoner........) ;)

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!