• Libra77

Startar första IVF behandlingen idag

Darling82 skrev 2014-05-26 11:58:22 följande:
    Idag skulle jag varit i vecka 8 och gjort första vul, istället väntar jag på äl som vägrar dyka upp! :(
    Hej!

Usch, ja denna väntan är inte kul alla gånger. är ÄL många dagar sen? Kanske kan vara hormonbehandlingen som gör att det kommer lite senare?

Jag kan ju säga att jag förstår hur du kände dig förut när det gick snett... Jag har själv haft en halvjobbig helg... i fredags vid 17 tiden när jag innan jag lämnade jobbet gick på toa ..kom det rosa på pappret ..mitt hjärta stannade, fick panik.. samma sak på kvällen hemma. hade ganska mycket molvärk och var helt säker på att jag skulle få missfall under natten eller nästa dag. .. var helt deppig och förstörd hela fredagskvällen.. dock hände inget mer.. fick lite rosa på pappret lördag morgon igen.. men därefter inget.. kände inga symtom alls under lördagen och var då helt säker på att jag inte var gravid längre... men på söndag kom symtomen tillbaka, och även idag har jag känt av det så hoppas nu innerligt att det finns något kvar i magen...och att det inte blir någon mer blödning... för det klarar jag inte av...fruktansvärt.. har läst att flera barnmorskor och gynekologer skriver att det är fullt normalt med rosa flytningar v6-12, men det är ju på samma sätt ett ev. MF börjar, så man blir ju skraj. Jättenervös nu inför VUL på fredag.. tänkte nästan ringa idag och be om tidigare VUL, men lät bli. Om jag fortfarande är gravid är jag i vecka 6+5 idag så VUL borde visa redan nu om det finns något liten hjärta som slår där nere....Kommer att bryta ihop på fredag om VUL visar att jag fått MF.Usch ja.. försöker tänka positivt men man funderar ju och vrider och vänder på allting hela tiden..Skönt me ledigt på torsdag, så går veckan lite snabbare!...
    m
    Hållertummarna att din Äl kommer dem närmsta dagarna!kram!{#emotions_dlg.flower}
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-27 16:38:08 följande:
    Känns riktigt tungt nu, har fortfarande inte fått omslag. Pratade med kliniken idag och har jag inte fått omslag imorgon på CD 21 så är det för sent i cykeln. Då får vi vänta till augusti med nästa försök pga sommarstängning. Vi får inte heller börja om med ny ivf så länge vi har eskimå i frysen. Riktigt jobbigt nu! Vi kan ju inte ens försöka på egen hand, måste till med biopsi för att få ut spermier är nån form av stopp.

Nej men stackars er , hur mycket otur kan man ha! :( Vi hoppas att det blir positivt äl test i morgon då! Själv håller jag på att bli galen här.. Funderar så på min rosa flytning som jag hade i fredags.. Var det MF? Är guldisen kvar i magen? Tycker att det borde ha kommit lite mer och röd blod ifall det var missfall.. Men man ver ju inte, blir knäpp.. Funderat på att ringa kliniken och se om jag kan komma tidigare på VUL.. Men är säkert fullbokat..
  • Libra77

[quote=73325726][quote-nick]Darling82 skrev 2014-05-28 06:27:23 följande:[/quote-nick]Under kan ske [/quot ÅÅÅH härligt!!! Stort grattis, Kram!

• Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-28 10:03:11 följande:
    FET inplanerad till lördag 12:30 om lilleskimån klarar sig!

Härlig! Va spännande! :)
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-28 10:31:24 följande:
    Håll tummarna :)

Det ska jag göra! Vi har ju VUL på fredag.. Om det nu inte händer något nu innan dess..så nervös , har ju haft lite rosa flytningar så är rädd för att det inte ska finnas något kvar i magen. Lycka till till oss :)
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-28 15:31:16 följande:
    Håller tummarna att det ser bra ut på vul för er!! Rosa flytningar ska inte vara någon fara. Kram

Tack:)
  • Libra77

Hej på er kära vänner!Glad
    Precis kommit hem från kliniken... och vi fick inte bara se ett hjärta slå, utan TVÅ!!!!!!!!! HjärtaHjärta Vi väntar enäggstvillingar! Såå lyckliga, den ena är i dagsläget 10mm, den andra 11 mm.. Hoppas verkligen vi får behålla båda två! Ska tillbaka till kliniken 13/6.. extra koll eftersom det blev två. Inskrivning hos BM. 11/6.. Åh ni måste hålla alla tummar som finns för oss nu!!
    Kram och Lycka till! Nu ska jag fortsätta stirra på UL bilden!{#emotions_dlg.flower}

• Libra77

[quote=73341906][quote-nick]Darling82 skrev 2014-05-30 17:00:15 följande:[/quote-nick]

Libra77 skrev 2014-05-30 15:44:07 följande:
    Hej på er kära vänner! Precis kommit hem från kliniken... och vi fick inte bara se ett hjärta slå, utan TVÅ!!!!!!!!!  Vi väntar enäggstvillingar! Såå lyckliga, den ena är i dagsläget 10mm, den andra 11 mm.. Hoppas verkligen vi får behålla båda två! Ska tillbaka till kliniken 13/6.. extra koll eftersom det blev två. Inskrivning hos BM. 11/6.. Åh ni måste hålla alla tummar som finns för oss nu!! Kram och Lycka till! Nu ska jag fortsätta stirra på UL bilden!
    Grattis!! Va härligt! Håller tummarna!! Blev riktigt nervös i morse hade missat ett samtal från kliniken. Trodde det skulle bli inställt. Men de ville att vi är med i en pilotstudie där man inför återförandet äter bisolvontabletter för att sekretet ska bli mer följsamt. Får se hur det går, har köpt tabletterna och tagit efter instruktionerna. Bara hoppas eskimån överlever upptining imorn!! Sjukt nervös!![/quote Lycka till i morgon! Hoppas verkligen det går bra nu, och att eskimån är en riktig superman/kvinna! Berätta gärna hur det gått i morgon om du vill! Tar du någon annan medicin/ tillskott? Har precis varit på Sats och fryst mitt medlemskap ..som det känns nu blir promenader min motionsform en tid framöver.
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-31 07:37:18 följande:
    Helt sjukt nervös, knappt kunnat sova! Hoppas hoppas att kliniken INTE ringer för då har det gått bra!

Lycka till kram!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-01 08:37:43 följande:
    Precis genomlidit den värsta halvtimmen ever när jag väntade på besked om eskimån. Verkar vara en fighter. Blev nedfrusen med 6 celler tappade 2 igår vid upptinining men har över natten tagit sig och är nu 7 celler. Återföring 11:30!

Åh va härligt! Stort lycka till nu , kram!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-02 10:29:39 följande:
    RD1 igen då! Känns nervöst som sjutton. Lite molvärk till och från. Hoppas att detta är ett guldägg! Enligt läkaren igår är det ett fin fint embryo är visst väldigt positivt när det fortsatt dela sig efter upptining. Hur mår ni? Libra förlåt mitt dåliga minne men satte de in två ägg eller är det ett som delat sig? Och har helt glömt svara på en fråga du ställde tidigare, vi gör en fet i helt naturlig cykel ingen medicin alls. Har enbart tagit bisolvobtabletter 3ggr dag innan insättning, eftersom återinföringen blev framflyttad blev det fredag, lördag och sen 2ggr söndag. Bringiton, har ni gjort ul/vul?! Håller tummarna att det gick/går bra!

Hej! Härligt att ni är igång igen! Nu håller vi tummarna! När har ni TD! ? Bara ett ägg= enäggstvillingar :) Lite extra risker tyvärr, men härligt om det går vägen! Räknar redan dagarna till nästa VUL, 13/6. Första dagen med nya mammajeansen idag..
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-06-03 17:55:57 följande:
    Hej på er och grattis och håller tummarna. VUL igår, v 8+2, och man kunde inte se ngt foster. Alltså missfall, men kroppen har "fortsatt vara gravid". Så nu väntar medicinsk abort på fredag, ska ta cytotek hemma och vänta på att det blöder ut. Det är inte roligt nu. Kram

Hej! Men usch va hemsk din stackare! Styrkekramar! Jag kan fortfarande inte slappna av.. Livrädd att något ska gå fel..
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-07 09:23:56 följande:
    Hej tjejer hur går det för er? Bringiton, jag lider med dig, stor kram Själv är jag nu på RD6, har sen RD3 haft ömma och spända bröst. Känns långt till TD som är nästa söndag.

Det låter ju lovande:) Själv har jag haft färgade flytningar till och från sen i lördags, höll på att bli galen.. Efter en sömnlös natt ringde jag kliniken i morse och tjatade mig till VUL 2 idag istället för på fredag.. Hade känts konstigt att gå till MVC på onsdag och inte veta om man är gravid eller ej.. Ångrar inte besöket på kliniken , fick se 2 pigga krabater på skärmen , dem hade vuxit nästan 10 mm på drygt en vecka! Så nu kan jag sova gott inatt i alla fall.. Lovat mig själv att sluta googla på blödningar och allt annat som gör en bara mer orolig! Hur mår du nu? Känner du något mer? Håller tummarna! Kram
  • Libra77

[quote=73411670][quote-nick]Darling82 skrev 2014-06-09 21:17:15 följande:[/quote-nick]

Libra77 skrev 2014-06-09 19:10:29 följande:
    Det låter ju lovande:) Själv har jag haft färgade flytningar till och från sen i lördags, höll på att bli galen.. Efter en sömnlös natt ringde jag kliniken i morse och tjatade mig till VUL 2 idag istället för på fredag.. Hade känts konstigt att gå till MVC på onsdag och inte veta om man är gravid eller ej.. Ångrar inte besöket på kliniken , fick se 2 pigga krabater på skärmen , dem hade vuxit nästan 10 mm på drygt en vecka! Så nu kan jag sova gott inatt i alla fall.. Lovat mig själv att sluta googla på blödningar och allt annat som gör en bara mer orolig! Hur mår du nu? Känner du något mer? Håller tummarna! Kram
    Brösten slutade ömma igår em. Idag har jag haft lite färgade flytningar till och från. Molvärk som kommer och går och nu på kvällen ett jäkla illamående. Har ingen bra känsla idag :( Skönt att du fick kolla så att allt var bra![/quot Usch ! Jag är så trött på dessa flytningar.. Kommer aldrig att kunna slappna av! Kan det vara en nidblödning du har? För mig kom det rosa på pappret dag 2 med blastocysten. Ömmar brösten inte alls ? Mina ömmade knappt förra veckan , men nu känner jag av det igen..
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-09 21:29:48 följande:
    Nej, det ömma är i stort sett borta :( vet att det va så sist med. Då hade jag också färgad flytning på rd 8 dvs samma som idag. Då rosa, idag har det varierat mellan beige, rosa och brunt och bara på pappret och väldigt lite.

Hmm.. Det är exakt som mina flytningar nu.. Mest på morgonen, knappt något på kvällen.. Endast på pappret . Jag borde egentligen haft min mens nu , läste att det är vanligt med småblödningar då, så hoppas på det! Håller tummarna för oss, hoppas flytningarna är borta snart, man blir ju knäpp!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-10 17:57:36 följande:
    Idag kom det blod, lite i toan och sen brunt på pappret. Är hemma från jobbet fick fruktansvärd magsjuka igår kväll. När jag såg blodet kände jag bara NEJ orkar inte mer. Känns kört :(

Fy, va jobbigt.. Ja det är väl inget jättegott tecken kanske, men behöver ju inte vara kört. När har ni TD? Pratat med kliniken? Hur som helst lider jag med dig! Jag är så orolig att något ska gå snett.. Kan det inte bli vecka 12 snart i alla fall, så den mest kritiska perioden är över...styrkekram!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-11 12:35:33 följande:
    Har td på söndag är rd10 idag men vaknade tidigt i morse av mensvärk, gick på toa och de var mer blod än igår. Känns kört. Enda märkliga är att mensvärken var bara där tidigt i morse och jag har alltid rejäl mensvärk första mensdagen. Nu är det mer molvärk som kommer och går. Är så jävla trött på att det inte funkar, så ledsen!

Usch va jobbigt! Låter inte kul alls! Har du pratat med kliniken? Kram
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-12 22:47:10 följande:
    Har inte pratat med kliniken. Vet sen förra gången att de bara säger vänta och testa. Ska testa på lördag tror jag är meningen vi ska på fest på lördag om jag är pigg. Va en envis jäkla magsjuka. Kan inte riktigt släppa att jag inte haft nån riktig mensvärk. Blöder mindre idag. Sen em/kväll har det nästan slutat. Kroppen beter sig konstigt! :(

Denna eviga väntan! Jag hade nog också testat ! Här väntar jag på RUL/ för Nackuppklarning 3/7.. Känns som en evighet dit! Hade egentligen tid på IVF kliniken idag men eftersom jag hade envextratid där i måndags avbokade jag den . Fick känslan när jag var där i måndags att dom tyckte att dom var klara med oss..
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-16 10:28:18 följande:
    Testade i lördags och sen för sakens skull även idag stort jävla minus. Väntar nu på att kliniken ska ringa så får vi se om vi får köra igång igen i augusti.

Usch va tråkigt.. Saknar ord men skickar en stor kram i alla fall! : Hoppas du får en skön sommar i alla fall!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-08-08 10:47:45 följande:

Idag börjar det om igen sprutstart IVF2!

Håller verkligen tummarna för er nu!
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag