Emmaljunga Super Nitro på landsbygd?
Hej!
Står i valet och kvalet vad gäller barnvagn. Jag och min man har varit och tittat på vagn och föll båda pladask för Emmaljunga super nitro. Efter att ha läst runt lite på nätet om vagnen blir jag dock lite osäker. Vi bor i en mindre stad ute på landsbygden och kommer mestadels att promenera på småvägar/landsväg med lite grus (inga regelrätta grusvägar och inte i skogen direkt), men också litegranna inne i staden, på vanlig asfalt. Vi föll för de stora svängbara hjulen och att vagnen var så lättmanövrerad, plus att den ändå är skapligt smal och hyfsat lätt att få in i vår lilla bil. Butiksbiträdet menade att hjulen är anpassade både för stads- och mer offroadkörning (vilket också står i Emmaljugnas beskrivning av vagnen), att de är lätta att ställa in så att hjulen blir fasta… Men jag reagerade ändå lite på att hjulen kändes lite ”vickiga” när man hade satt dem i fast läge.
Vi har fått både en quadrolift och en hårdlift som ska funka till Super nitro men även andra Emmaljungamodeller.
Någon Super nitro-ägare som har hunnit bilda sig en uppfattning om den här vagnen? Svårt att hitta information då den är ny för 2014 också. Är det någon annan Emmaljungamodell som ni kan rekommendera i annat fall, som inte är alltför stor och klumpig och där det funkar med quadro- respektive hårdlift?