• Godnatt

Fasta, hur gör man?

Om du ska "rena kroppen" så är det proteinet som är den största boven enligt Eat, Fast and Live Longer.

Tesen är att svält får kroppen att gå in i reparationsläge. Om du då tuggar i dig kvarg som är full av protein uppnår du troligtvis inte detta. Låt bli att äta i två tre dagar i sträck en gång i månaden. Så svårt är det inte om man låter bli att göra det under arbetsdagar och om man inte har en massa matos i närheten.

I de sista meningarna skriver du att du vill förlora vikt. Då ska du nog tänka om och lägga om din livsstil istället för självsvält.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Godnatt
    moafeliciaa skrev 2014-04-07 12:18:26 följande:
    Mitt mål är inte att gå ner i vikt, men jag har hört talas om folk som gått ner 2 kg på ett dygn på en fasta och då undrade jag bara om det är möjligt och hur mycket andra har gått ner på så kort tid. Av ren nyfikenhet. 
    Om man går ner två kilo på ett dygn måste man nog väga runt 400 kilo.
  • Godnatt
    PQI skrev 2014-04-23 10:06:12 följande:
    Drick stora smoothies till frukost ,lunch och middag, de kommer rena din kropp väldigt mycket ;) att fasta är väl inte så naturligt ?
    Fasta måste vara det mest naturliga som finns.

Hur menar du att en smoothies ska rena en kropp? Är det aktivt kol du tillreder din smoothies med?

Svar på tråden Fasta, hur gör man?