Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2015-08-26 05:18:00 följande:
    Radikalisering i förorter drabbar kvinnor hårt

www.svt.se/nyheter/inrikes/radikalisering-i-fororter-drabbar-kvinnor-hart

Hej vänner.
    Jag är häpen. Dom klippte bort hoten journalisten och jag fick.

www.facebook.com/mona.walter.182/posts/1654489658155952
    Tom Araya skrev 2015-08-26 05:25:25 följande:
    Mona Walter i Rinkeby och medier

sjunne.com/2015/08/25/mona-walter-i-rinkeby-och-medier/
    nyheteridag.se/har-ar-hemliga-krissamtalet-som-avslojar-att-svt-morkade-inslag-om-rinkeby/

• Tom Araya
    Guapa skrev 2014-04-18 13:01:41 följande:
    Poängen är väl mer - vad tusan har hänt med svenskarna? Det här med att ta hand om varandra, låta en gammal, skadad eller gravid ta ens plats i bussen eller tåget. Hur vi bemöter äldre. Sånt som var självklarheter för 30-40 år sedan har helt försvunnit ur vår kultur. Och det beror sannolikt inte på invandringen.
    Detta håller jag med om och jag upplever att man inom många etniciteter med tillhörande kultur är bättre på detta än bland dagens svenskar. Jag har i alla fall upplevt det både i Sverige (bland människor med utländsk bakgrund) och utomlands. Jag har upplevt motsatsen också, men jag uppfattar dem mer lite som avfällingar från den annars rådande kulturen.
    Jag håller på med ungdomsverksamhet och vi får rätt många ungdomar med utländsk bakgrund och jag upplever att de flesta av dem har större respekt för äldre och vissa typer av auktoriteter än vad många unga med svensk bakgrund har.
  • Tom Araya
    Sverige var inte det land Jaafer fick höra om

Bussen är borta för länge sedan, det är inte frustratio

De kom till Sverige för ett nytt liv men undrar när det ska starta.

? Hur kan era politiker säga att det bara är för alla att komma hit, när det inte ens finns jobb och bostäder? Jag förstår det inte, säger Jaafer från Aleppo i Syrien.

www.ltz.se/jamtland/ostersund/sverige-var-inte-det-land-jaafer-fick-hora-om

• Tom Araya
    Gränspolisen: "Smugglarna har sagt åt dem att kliva av i Östersund"

http
    ://www.op.se/blaljus/granspolisen-smugglarna-har-sagt-at-dem-att-kliva-av-i-ostersund
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?