Inlägg från: Tom Araya
|
-
-
-
Tom Araya skrev 2015-08-26 05:18:00 följande:nyheteridag.se/har-ar-hemliga-krissamtalet-som-avslojar-att-svt-morkade-inslag-om-rinkeby/Tom Araya skrev 2015-08-26 05:25:25 följande:Mona Walter i Rinkeby och medier
sjunne.com/2015/08/25/mona-walter-i-rinkeby-och-medier/
-
Mänskliga rättigheter gäller både kvinnor och män
www.flamman.se/manskliga-rattigheter-galler-bade-kvinnor-och-man -
Detta håller jag med om och jag upplever att man inom många etniciteter med tillhörande kultur är bättre på detta än bland dagens svenskar. Jag har i alla fall upplevt det både i Sverige (bland människor med utländsk bakgrund) och utomlands. Jag har upplevt motsatsen också, men jag uppfattar dem mer lite som avfällingar från den annars rådande kulturen.Guapa skrev 2014-04-18 13:01:41 följande:Poängen är väl mer - vad tusan har hänt med svenskarna? Det här med att ta hand om varandra, låta en gammal, skadad eller gravid ta ens plats i bussen eller tåget. Hur vi bemöter äldre. Sånt som var självklarheter för 30-40 år sedan har helt försvunnit ur vår kultur. Och det beror sannolikt inte på invandringen.
Jag håller på med ungdomsverksamhet och vi får rätt många ungdomar med utländsk bakgrund och jag upplever att de flesta av dem har större respekt för äldre och vissa typer av auktoriteter än vad många unga med svensk bakgrund har. -
Jag tar mig friheten att länka till en ny tråd jag startat och som tar upp en viktig fråga i sammanhanget:
Mångkultur
www.familjeliv.se/forum/thread/75692139-mangkultur -
Sverige var inte det land Jaafer fick höra om
Bussen är borta för länge sedan, det är inte frustratioDe kom till Sverige för ett nytt liv men undrar när det ska starta.
? Hur kan era politiker säga att det bara är för alla att komma hit, när det inte ens finns jobb och bostäder? Jag förstår det inte, säger Jaafer från Aleppo i Syrien.
www.ltz.se/jamtland/ostersund/sverige-var-inte-det-land-jaafer-fick-hora-om
-
Gränspolisen: "Smugglarna har sagt åt dem att kliva av i Östersund"