Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Hur såg Sverige ut för 40 år sen på 1970-talet? Jag antar att det inte fanns lika stora integrationsproblem som det finns idag. Tänk er nu 40 år framåt i tiden. Hur kommer Sverige se ut 2050 med dagens politik?

• Gert

Synd att det inte finns en tidsmaskin så man kan åka tillbaka 40 år i tiden. Jag skulle nog få en chock om jag såg hur samhället såg ut då. Bara svenskar överallt. 

• Gert
    Tonårsmamman1 skrev 2014-04-14 21:51:24 följande:
    Varför inte bara fråga någon som levde då, finns ganska många kvar i livet.....
    Risken finns att man bli uthängd som rasist.
  • Gert
    Tonårsmamman1 skrev 2014-04-14 22:42:30 följande:
    Antagligen blir du betraktad som mindre vetande, okunnig osv. För alla vet ju att Sverige hade invandring för 40 år sedan också.
    Ja, det vet jag att Sverige hade. Men man kan inte jämföra invandringen för 40 år sen och invandringen idag. Förra året invandrade 116 000 människor och i år väntas det komma 127 000 . Främst från Syrien och anhöriginvandring.
  • Gert
    puss skrev 2014-04-15 17:05:28 följande:

ja, det kommer väldigt många kvinnor från thailand och polen.
    Känner du konkurrens?
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-04-15 18:18:56 följande:
    Och du tycker att det är fel?

Hur många från Syrien är det som kommit till Sverige hittills i år?
    Det är fel, ja. Det är bättre att hjälpa på plats. Och det är fel att Sverige är det enda landet i Europa som tar emot så mycket flyktingar.

I år väntas det väl komma runt 100 000 från Syrien. Vart dessa ska bo och jobba står det ingenting om. Antagligen blir det äldreboenden och studentbostäder som får göra plats för flyktingarna. 
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-04-15 18:41:37 följande:
    "Antalet invandrare beror inte enbart på Syrienkonflikten. Arbetskrafts­invandring, anhöriginvandring till både Sverigefödda och utrikes födda samt återvändande Sverigefödda bidrar till att antalet immigranter beräknas vara mer än 127 000 år 2014."
    Precis. Undrar hur det kommer påverkar samhällsutvecklingen i Sverige?
  • Gert
    Anghammarad skrev 2014-04-15 18:56:33 följande:
    Har du någon uppfattning om fördelningen av dessa 127000? Du säger att 100000 av dem är "väl" Syrier. Vilken fördelning är det på övriga 27000? Är det anhöriga till Somaliska invandrare? 
    Fråga SCB. Det vet säkert.
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?