Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Sensitiveguy skrev 2014-04-16 23:58:33 följande:

Ska invandrare rösta om sin egna utvisning? Ja du, undra om det blir ett ja eller nej där.

Tror hon menar en folkomröstning av svenska medborgare.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 00:11:47 följande:

Vilken parodi av demokratin att anhålla en folkomsröstning där medborgare av utländsk härkomst exkluderas att deltaga.

Vet inte du att man kan vara svensk medborgare även om man kommer från ett annat land?

Samma regler gäller i valet i höst, du måste vara svensk medborgare för att få rösta.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 00:11:47 följande:

Vilken parodi av demokratin att anhålla en folkomsröstning där medborgare av utländsk härkomst exkluderas att deltaga.

Du tycker alltså att valet är en parodi?

Vilka ska få rösta tycker du?

Alla som vistas i Sverige den dagen, turister också.
  • chrissandra
    chrissandra skrev 2014-04-17 00:17:44 följande:

Du tycker alltså att valet är en parodi?

Vilka ska få rösta tycker du?

Alla som vistas i Sverige den dagen, turister också?

Tappade ett ? Lägger dit det nu för att undvika missförstånd.
  • chrissandra
    förvirradflicka skrev 2014-04-17 00:20:39 följande:
    Parodi? Det ger en rättvis bild av hur svenska folket, de svenska medborgarna tycker i frågan. Vilket för mig är viktigt! Politiker vet inte alltid hur det faktiskt ser ut i samhället, varför inte låta de som vet få vara med och bestämma?

Kanske Sensitiveguy brukar rösta i andra länders val? Om nu inte medborgarskap är så viktigt. Oskyldig
  • chrissandra
    Ingram skrev 2014-04-17 00:47:03 följande:
    Jag tror de flesta förstår att om vi har en folkomröstning i Sverige så får alla svenska medborgare över 18 rösta, det omfattar ju just alla svenska medborgare...oavsett vart du är född.

Ja, jag tror också de flesta förstår det. (har dock insett att det absolut inte gäller alla)
  • chrissandra
    Anghammarad skrev 2014-04-17 09:10:06 följande:
    Eller hur. I den senaste nationella folkomröstningen i Sverige så hade alla utländska medborgare som varit folkbokförda i Sverige i tre år innan valet rösträtt...

www.scb.se/statistik/ME/ME0113/2003A01/ME0113...

Du måste fortfarande ha uppehållstillstånd för att få rösta.
  • chrissandra
    Anghammarad skrev 2014-04-17 09:47:51 följande:
    Måste man? Det enda kravet för icke EU medborgare verkade vara att man skulle ha varit folkbokförd i Sverrige i tre år.  Jag letar efter information om att man måste ha uppehållstillstånd för att bli folkbokförd men jag hittar inget. Kan du peka mig i rätt riktning

Du är inte folkbokförd i Sverige om du inte har uppehållstillstånd.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 18:32:43 följande:

Jo, men tror du medborgare som invandrat hit inte känner aversion mot en omröstning om invandringsstoop?

Nej det tror jag inte. De har samma val som alla andra, rösta ja eller nej.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 18:32:43 följande:

Jo, men tror du medborgare som invandrat hit inte känner aversion mot en omröstning om invandringsstoop?

Tror du själv att alla invandrare vill att det ska vara en sådan invandring till Sverige som det är nu?

Tror du att alla invandrare vill att alla slags folk ska vara välkomna hit?

Tror du motsättningarna mellan invandrare från olika länder försvinner då de kommer till Sverige?

Tror du att alla som kommer till Sverige är utan sjukdomar så som HIV, hepatit, TBC?
  • chrissandra
    NorrlandsGud skrev 2014-04-17 22:07:12 följande:
    Varför bor du i stockholm då? Här finns bara bra segregerade områden.

Var finns det segregerade områden i Norrland?
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 22:22:54 följande:

Det är nog fler invandrare som känner aversion mot en sådan omröstning än svenskar, ja.

Du råkade nog citera mig och svara någon annan. Det svaret du gav hör inte ihop med frågorna jag ställde.
    Du får hemskt gärna svara på de fyra frågorna jag ställde dig.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 22:22:54 följande:

Det är nog fler invandrare som känner aversion mot en sådan omröstning än svenskar, ja.

Repeterar och nu numrerade.

1, Tror du själv att alla invandrare vill att det ska vara en sådan invandring till Sverige som det är nu?
    2, Tror du att alla invandrare vill att alla slags folk ska vara välkomna hit?
    3, Tror du motsättningarna mellan invandrare från olika länder försvinner då de kommer till Sverige?
    4, Tror du att alla som kommer till Sverige är utan sjukdomar så som HIV, hepatit, TBC?
  • chrissandra
    SpanskaFlugan skrev 2014-04-17 22:56:11 följande:

Syfilis har funnits i Europa sen 1400-talet och man är inte säker på vart det kommer ifrån. Hippokrates, greken, gav namn till tbc. Att de kom till Sverige med "invandrare", är befängt och ignorant. Sprid dina lögner någon annanstans.
    *klistrar in*
    Epidemiologi
    Åldersstandardiserad mortalitet till följd av syfilis per 100 000 invånare år 2004[28]
      no data
      <35
      35-70
      70-105
      105-140
      140-175
      175-210
      210-245
      245-280
      280-315
      315-350
      350-500
      >500

År 1999 tros 12 miljoner människor ha blivit infekterade med syfilis och över 90 % av fallen finns i utvecklingsländerna.[5] Det drabbar mellan 700 000 och 1,6 miljoner graviditeter per år och resulterar i missfall, dödfödsel och medfödd syfilis. I subsahariska Afrika bidrar syfilis till ca 20 % av de perinatala dödsfallen.[12] Antalet är proportionellt högre bland intravenösa missbrukare, de som är smittade med HIV, samt bland män som har sex med män.[1][2][3] Sedan år 2007 är antalet män i USA med syfilis sex gånger högre än hos kvinnor, medan antalet var nästan lika stort år 1997.[29] Afroamerikaner svarade för nästan hälften av fallen år 2010.[30]

Syfilis var väldigt vanligt i Europa under 1700- och 1800-talen. I utvecklingsländerna under det tidiga 1900-talet minskade smittan snabbt i och med den utbredda användningen av antibiotika fram till 1980-talet och 1990-talet.[13] Sedan år 2000 har antalet syfilissmittade ökat i USA, Kanada, Storbritannien, Australien, och Europa, främst bland män som har sex med män.[5] Antalet syfilissmittade bland amerikanska kvinnor har däremot förblivit stabilt under denna tid. Antalet smittade kvinnor i Storbritannien har ökat, men inte i samma grad som hos män.[31] Antalet har ökat bland heterosexuella i Kina och Ryssland sedan 1990-talet.[5] Detta har tillskrivits osäker sex, såsom sexuell promiskuitet, prostitution och minskad användning av barriärskydd.[5][32][31]

Utan behandling innebär det en mortalitet på 8 % till 58 %, med ett högre dödstal hos kvinnor.[4] Symptomen på syfilis har blivit mindre allvarliga under 1800- och 1900- talen, delvis beroende på den utbredda tillgängligheten av effektiv behandling och delvis beroende på minskande virulens hos spiroketen.[9] Med tidig behandling blir det få komplikationer.[8] Syfilis ökar risken för HIV-smitta två till fem gånger och saminfektion är vanlig (30-60 % i flera stadskärnor).[4][5]

• chrissandra
    SpanskaFlugan skrev 2014-04-17 22:56:11 följande:

Syfilis har funnits i Europa sen 1400-talet och man är inte säker på vart det kommer ifrån. Hippokrates, greken, gav namn till tbc. Att de kom till Sverige med "invandrare", är befängt och ignorant. Sprid dina lögner någon annanstans.

...du tror verkligen inte att smittor färdas över gränser? Jag känner några fler som har din inställning.

"Men inte kommer de hit de som har HIV! Förvånad De finns ju kvar i Afrika!"
  • chrissandra
    SpanskaFlugan skrev 2014-04-17 22:50:42 följande:

Jisses, hur många lögner kan man trycka in i ett enda inlägg? Snacka om kvalificerat skitsnack, tror du ens på den där dyngan själv?!

Exakt vad i inlägget var lögn?
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-18 05:44:51 följande:

Vad jag tror är irrelevant. Men ingen av dig eller mig eller någon annan, oavsett härkomst, kan veta svaret på de frågorna.

Så du kan inte svara på vad du tror?
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?