Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Tror ingen gillar samhällsutvecklingen, men skall jag tolka trådstarten som att du har vetenskapliga bevis på att ett invandringsstopp löser alla dessa problem tar upp, per automatik?

• Sensitiveguy
    förvirradflicka skrev 2014-04-16 22:55:32 följande:
    Frågan är väl varför man inte kan få en folkomröstning på hurvida vi bör göra?

Ska invandrare rösta om sin egna utvisning? Ja du, undra om det blir ett ja eller nej där.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 00:00:42 följande:
    Tror hon menar en folkomröstning av svenska medborgare.

Vilken parodi av demokratin att anhålla en folkomsröstning där medborgare av utländsk härkomst exkluderas att deltaga.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 00:17:44 följande:
    Du tycker alltså att valet är en parodi?

Vilka ska få rösta tycker du?

Alla som vistas i Sverige den dagen, turister också.

Alla som bor i Sverige, oavsett härkomst, bör naturligtvis få rösta i val i denna fantastiska demokrati, förutsatt att du är svensk medborgare.
  • Sensitiveguy
    förvirradflicka skrev 2014-04-17 00:20:39 följande:
    Parodi? Det ger en rättvis bild av hur svenska folket, de svenska medborgarna tycker i frågan. Vilket för mig är viktigt! Politiker vet inte alltid hur det faktiskt ser ut i samhället, varför inte låta de som vet få vara med och bestämma?

Begriper inte vad det har med invandrare att göra.
  • Sensitiveguy
    OneWish skrev 2014-04-17 00:28:31 följande:
    Vad är en parodi med att omröstningar som gäller en nationspolitik kräver medborgarskap?

Tycker du det är en parodi att man måste vara aktieägare för att få rösta i bolagsstämmor också?

Nu påstod jag inget sådant, är du medborgare kan du rösta, annars inte. Självklart.
  • Sensitiveguy
    Ingram skrev 2014-04-17 00:47:03 följande:
    Jag tror de flesta förstår att om vi har en folkomröstning i Sverige så får alla svenska medborgare över 18 rösta, det omfattar ju just alla svenska medborgare...oavsett vart du är född.

Jo, men tror du medborgare som invandrat hit inte känner aversion mot en omröstning om invandringsstoop?
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 18:44:15 följande:
    Nej det tror jag inte. De har samma val som alla andra, rösta ja eller nej.

Samma val, ja. Men valet gäller ju något relaterat till dem själva.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 21:09:11 följande:
    Tror du själv att alla invandrare vill att det ska vara en sådan invandring till Sverige som det är nu?

Tror du att alla invandrare vill att alla slags folk ska vara välkomna hit?

Tror du motsättningarna mellan invandrare från olika länder försvinner då de kommer till Sverige?

Tror du att alla som kommer till Sverige är utan sjukdomar så som HIV, hepatit, TBC?

Det är nog fler invandrare som känner aversion mot en sådan omröstning än svenskar, ja.
  • Sensitiveguy
    NorrlandsGud skrev 2014-04-17 21:25:11 följande:
    Allt! Massa olika kulturer, massa olika religioner, massa nya restauranger och små butiker med intressanta produkter man aldrig sett tidigare. Intressanta människor. Intressanta språk. Och det mest intressanta är ju hur allt det här smälter samman.

Håller med! Låt oss ägna krutet åt något annat istället.
  • Sensitiveguy
    NorrlandsGud skrev 2014-04-17 22:27:21 följande:
    Eller hur! Vi borde göra något vettigt av det! Utnyttja alla resurser vi har. Finns massor med arbetslösa invandrare. Gynna vi de så får vi mycket tillbaka. Hjälp dem att starta fabriker, restauranger, butiker, dagis, skolor osv så får vi mer sånt och ett MYCKET större utbud.

Det är en hygglig idé. Men de begränsas av det mesta idag, inte minst rasisterna.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-04-17 22:39:56 följande:
    Så du menar att det sitter rasister i regeringen och i alla kommunfullmäktige?

Någonstans säkerligen, men naturligtvis inte överallt. Hur skulle jag kunna veta det?
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 22:46:06 följande:
    Repeterar och nu numrerade.

1, Tror du själv att alla invandrare vill att det ska vara en sådan invandring till Sverige som det är nu?

2, Tror du att alla invandrare vill att alla slags folk ska vara välkomna hit?

3, Tror du motsättningarna mellan invandrare från olika länder försvinner då de kommer till Sverige?

4, Tror du att alla som kommer till Sverige är utan sjukdomar så som HIV, hepatit, TBC?

Vad jag tror är irrelevant. Men ingen av dig eller mig eller någon annan, oavsett härkomst, kan veta svaret på de frågorna.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-18 07:00:34 följande:
    Så du kan inte svara på vad du tror?

Jag tror att det är väldigt olika, precis som med svenskar. Bättre svar kan du inte få.
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?