Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Bantning +amning

Jag gick hos Viktväktarna när jag ammade första sonen och hos dom måste man äta betydligt mer per dag än de vv som inte ammar. Vissa dagar var jag tvungen att trycka i mig en chokladboll eller något annat onyttigt för att komma upp i den mängden jag skulle äta. Och ändå gick jag snabbt ner i vikt. 12 kg från slutet på augusti till början av december.

Så mitt råd är att gå med i nån klubb typ Viktväktarna där du får anpassad hjälp. Man ska inte självsvälta eller minska alldeles för mycket på kaloriintaget.

• Lindsey Egot the only one
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-05 18:03:26 följande:

Jag gick hos Viktväktarna när jag ammade första sonen och hos dom måste man äta betydligt mer per dag än de vv som inte ammar. Vissa dagar var jag tvungen att trycka i mig en chokladboll eller något annat onyttigt för att komma upp i den mängden jag skulle äta. Och ändå gick jag snabbt ner i vikt. 12 kg från slutet på augusti till början av december.

Så mitt råd är att gå med i nån klubb typ Viktväktarna där du får anpassad hjälp. Man ska inte självsvälta eller minska alldeles för mycket på kaloriintaget.

De som vägde 70+ fick äta 21 points och jag som vägde samma men ammade fick äta 30 points så man ska äta mer än vanligt.

Jag åt för lite under tiden jag ammade mina två första barn och då lagrar kroppen ALLT man stoppar i sig i reserver och man går inte ner. När jag insåg med vv hjälp att jag hade ätit för lite så gick jag jätte lätt ner i vikt.
Svar på tråden Bantning +amning