Inlägg från: Anonym (Oj!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj!!)

Hur mycket kostade era barns student?

Jag betalade:

Balklänning: 300:- (Hon hade fått välja en dyrare om hon velat men hon fastnade för en enkel långklänning från HM, hade dock inte sponstrat en klänning för 6000!!!)
    Studentklänning betalade hon själv, också runt 300:-
    Studentskor: 200:-
    Balskor: 300:- 
    Mössa: 800:-
    Flak betalade hon också själv, ca 500:- tror jag. 
    Champagne: 150:- 
    Middag på restaurang för ca 20 gäster: ca 10 000:-
    Presenter: 10 000 i kontanter och några fina smycken för lite över tusenlappen från ena föräldern

Bal, fester och all alkohol förutom champangefrukosten betalade hon själv.

Både jag och dottern är nöjda, det enda hon frågade om jag kunde betala åt henne var mössan och champagnen. 
    Nu tror jag i.o.f. att min dotter är ett extremfall, hon är inte intresserad av skor och smink så det kanske är orättvist att jämföra... Hon säger i alla fall att hon är jättenöjd med sin student:)

Sedan fick hon körkortet betalt senare samma sommar, det var väl ingen officiell studentpresent egentligen men typ:)

• Anonym (Oj!!)
    Anonym (mormor) skrev 2014-04-15 22:48:31 följande:
    Extremfall?  Hon köpte 2 par skor?   Min dotter tog studenten och gick på balen barfota...   (hon var också väldigt nöjd med dagen då hon tog studenten och med balen)
    Nejmen jag menade inte så! Förlåt om du tog illa upp, extremfall var nog fel ordval:)

Jag menade att om man jämför med TS är min dotter i andra ändan av skalan:) 
  • Anonym (Oj!!)
    Anonym (mormor) skrev 2014-04-16 07:35:24 följande:
    Tog absolut inte illa upp,  försökte skoja till det lite....     På  lunchrestaurang med dottern mötte jag nyligen en bekant,  Presenterade min dotter för honom.  

- Är det din dotter,  henne minns jag från  Norra Real,  hon gick alltid barfota!

Tio år efter studenten är dottern känd för sin lilla specialitet!

Va bra!!:D

Nej va kul! Varför gick hon barfota?:)

Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?