Liljah89 skrev 2014-07-01 15:17:48 följande:
Hej!
Kommer in här med lite frågor om det går bra =)
Går in i vecka 13 imorgon, och har ÄNTLIGEN börjat få tillbaka lusten för träning efter några veckor i soffan...
MEN blir ju tokig på alla "gör inte det, gör det" och så vidare.. Vilken träning ska man hoppa över? Ska man hoppa över någon över huvud taget, sålänge det känns bra?
Igår var jag på ett sh´bam pass, jätteroligt och jag hoppade och studsade med som vanligt, kan det vara någon fara? Jag har inte fått någon synbar mage än. Kan man fortsätta hoppa tills det börjar kännas otrevligt, eller?
Sedan, det här med att bli för varm/få hög puls. Jag kommer lätt upp högt i puls och vet inte riktigt hur restriktiv jag ska vara med det nu som gravid.
Och magen, hur är det med den? Vanliga crunches, är det bäst att skippa dem nu?
Heja alla tränande gravida kvinnor!
Det är väldigt många som har åsikter när man är gravid, och väldigt mycket är gamla myter...
Jag skulle säga att det mesta går bra så länge det känns bra. Jag gick också på Sh´bam tidigare i min graviditet och jag kan inte se något fel i det om det känns bra för dig. Det är ju så grymt roligt! =)
När det gäller pulsen så tycker jag väl även där att det handlar om att det ska kännas bra. Man kanske inte behöver "kötta" på för fullt så man sen ligger utslagen på golvet och kippar efter luft. Men ett vanligt konditionspass tror jag inte är någon fara alls.
När det gäller magmusklerna så skrev jag om det i inlägget innan. =)
Heja heja! Hoppas du kan köra på bra med träningen under graviditeten, det kommer du ha igen i slutändan!