Inlägg från: Ljuvalivet |Visa alla inlägg
  • Ljuvalivet

Gravida som tränar och vill föjas åt?

Hoppar också in här!

Är i v 17.

Har tränat ganska hårt i ca 5 år. Styrka, promenader och lite annan kondition.

Födde barn för 2 år sedan cl kom i form snabbt efter.

Denna graviditet har jag hittills dragit ner mina 4-6 pass i veckan till ca 2-4 pass i veckan.

Ska ha som mål nu när man man bättre att försöka träna minst 3 dagar i veckan i alla fall.

Först 12 veckorna mådde jag illa och allt som stavades nyttigt gjorde illamåendet ännu värre.

Så vart ganska mycket kolhydrater i form av bröd, pasta och som någon annan skrev pan pizza!

• Ljuvalivet

JAg är van att träna rätt tungt och känner mig så begränsad när jag gått ner i vikt på mina övningar. Vill ta i så jag nästan bajsar på mig men det går ju inte ;)

• Ljuvalivet
    Kaye skrev 2014-04-04 22:33:43 följande:

Har varit otroligt slö de senaste veckorna nu. Från 4-5 pass i veckan till max 2, någon vecka tränade jag inte alls. Är så trött jämt, hoppas det vänder snart. :(

Vilken vecka är du i?

Fram till v 13 orkade inte jag heller många pass pga trötthet och illamående.

Nu är jag snart i vecka 19 och tränar som aldrig för.

Springer och gymmar.

Barnvagnspromenader.

Dock är man ju begränsad och det gör ju lite att man känner sig som en fånge i sin egen kropp :/
  • Ljuvalivet
    Kaye skrev 2014-04-05 10:27:07 följande:

Går in i vecka 10. Så det kanske släpper om ett par-tre veckor:)
    Förhoppningsvis :) för dom första brukar det släppa då ????
  • Ljuvalivet

Jag är i v 19 nu. Van att träna rätt tungt men känner att knäböj med vikt på axlarna känns för ostabilt. Knäböj med boll har jag tänkt att köra på slutet av graviditeten bara.

Vet bara inte vart man ska sätta gränsen för hur tung benpress man kör.

Kör halvliggandes på rygg och pressar uppåt. 50kg plus vad nu stången väger.

Försöker köra så jag inte behöver ta i för mycket. Ta i lagom bara.

Har så svårt att veta vad aom är där tungt.

Övningar på rygg har jag däremot slutat med som typ bänkpress då jag kände av yrsel då.

• Ljuvalivet
    Helan03 skrev 2014-05-07 11:31:29 följande:

Hej allihopa!

Jag hoppar också in här. Är beräknad till den 23 augusti (v25) Och undrar hur ni tränar som gått lite längre?
    För mig gäller nu bara promenader i stort sett men får så dåligt samvete att man inte rör på sig mer när det är sådan träningshets överallt. Tränade väldigt hårt innan och var i mitt livs form. Gått upp ca 6kg.

Jag är rädd att göra fel och skada bebisen. Fast jag vet innerst inne att det inte går av träning. Är det någon som har bra träningstips?

Jag är i v 24 nu och tränar precis som vanligt.

Körde mycket puls och tunga övningar förut så nu har jag sänkt pulsträningen så den är lagom ansträngd samt lyfter lite lättare när jag styrketränar men jag tränar fortfarande så det känns och bränns.

För mig kan det lika gärna vara annars eftersom jag är van att träna hårt.

Viktigaste av allt är nog att man känner sig säker med övningarna och att man inte gör något som inte känns bra.

Övningar då du hamnar i snedbelastning samt som belastar bäcken osv ska man ju vara lite försiktig med som utfall osv.

Övningar när man ligger på rygg lika så då nerver kan komma ikläm så man mår dåligt:

Kan rekommendera boken stark, glad , gravid!
  • Ljuvalivet

Efter 5 dagars förkylning halsont och hosta hoppas jag på att bli lite bättre snart så jag kan få gå tillbaka till gymmet.

Förra veckan körde jag 4 pass på gymmet samt 5st en timmes promenader med hunden. Utöver det jaga liten vilde på 2,5 år samt hushållsnäratjänster :)

Känner mig fortfarande pigg och stark i kroppen, inga krämpor, förutom denna tråkiga förkylning som gör att jag får ta ett break nu tills jag känner mig bättre.

V 35+4 idag ????????

• Ljuvalivet

Är i v 37 nu och kör ca 3-4 gympass i veckan plus hundpromenader dagligen.

Kör rätt tungt. Tar i lagom mycket så jag inte behöver krysta liksom för att få upp eller ber en vikt :)

Tar samma vikter som innan graviditeten och längtar såååå tills bebis är ute och bålen är upptränad igen för då jäklar ska jag lasta på tyngre igen ????

Svar på tråden Gravida som tränar och vill föjas åt?