• Anonym (Anonym T)

Vad kostar det innan ivf??

Hej, ville bara anonymt fråga lite om priser... Vi kanske behöver göra ivf privat och det kostar ju minst 20 000 kronor, men hitills har vi testat hemma med pergotime och ovitrelle som jag fått gratis av gynekologen, eller alltså det har ju kostat att hämta ut på apoteket men annars gratis, men när jag kollar på en privat kliniks hemsida står det tex pergotimestimulering eller hormonstimulering tex 7000 kronor... Men det får jag ju gratis hos vanliga gyn? Har jag haft tur då eller varför ska man betala för det på en klinik?? Är helt ny på det här området, kan någon förklara?

• Svar på tråden Vad kostar det innan ivf??
  • Anonym (Samma)

Vi har också betalat bara maxbelopp för högkostnadskort hos läkare och Apotek,t.o.m bara 300:- för insemination. Så några 7000:- för Pergo är ju rena vansinnet!

• Anonym (hm)

Du får snarare räkna med 30 000 för en ivf TS, sedan tillkommer kostnader för mediciner och läkarbesök. Du kommer snabbt upp i högkostnadsskyddet där.

• semlorna

Behandling med pergo har inte kostat mig mer än besökskostnad och uthämtning på apotek.

• Anonym (Anonym T)
    Anonym (hm) skrev 2014-03-21 12:17:10 följande:
    Du får snarare räkna med 30 000 för en ivf TS, sedan tillkommer kostnader för mediciner och läkarbesök. Du kommer snabbt upp i högkostnadsskyddet där.

Jag kollade på ivf kliniken i falun, där står det IVF-behandling vid IVF-kliniken Falun (via hemortsläkare) : 20 5000 kr. Tillkommer det mer kostnader då menar du?
  • Anonym (9 st.)
    Anonym (Anonym T) skrev 2014-03-21 21:16:07 följande:

Jag kollade på ivf kliniken i falun, där står det IVF-behandling vid IVF-kliniken Falun (via hemortsläkare) : 20 5000 kr. Tillkommer det mer kostnader då menar du?
    Nej,den summan stämmer vid distansbehandling. Tillkommer mediciner och besöken hos hemmaläkaren.
  • Anonym (hm)
    Anonym (Anonym T) skrev 2014-03-21 21:16:07 följande:

Nej inte mer än medicin och läkarbesök så räkna med några tusen till iallafall.

Det lät väldigt billigt bara, de flesta kliniker tar runt 28 000-30 000 för en behandling.
  • Anonym (Anonym T)

Sen står det övriga behandlingar: Tex Enbart Pergotimestimulering 5 500 kr Enbart hormonstimulering 5500 kr Därför jag undrar varför jag har fått gratis pergotime? Är det något annat man betalar för i dom där behandlingarna?

• Anonym (9 st.)
    Anonym (hm) skrev 2014-03-21 21:17:41 följande:
    Nej inte mer än medicin och läkarbesök så räkna med några tusen till iallafall.

Det lät väldigt billigt bara, de flesta kliniker tar runt 28 000-30 000 för en behandling.

Cvl tog mycket mindre än det när vi gjorde våra för några år sen.
  • Anonym (hm)
    Anonym (9 st.) skrev 2014-03-21 21:18:34 följande:

Cvl tog mycket mindre än det när vi gjorde våra för några år sen.
    Idag kostar det 28 000 där.

www.linne.se/priser/
  • Anonym (Anonym T)
    Anonym (9 st.) skrev 2014-03-21 21:17:28 följande:
    Nej,den summan stämmer vid distansbehandling. Tillkommer mediciner och besöken hos hemmaläkaren.

Går hemortsläkaren på högkostnadsskyddet då tro?
  • Anonym (9 st.)
    Anonym (hm) skrev 2014-03-21 21:19:43 följande:
    Idag kostar det 28 000 där.

www.linne.se/priser/

För distansbehandling?? Då har de verkligen gått upp i pris,tror vi betalade 17000:- 2010.  Horribelt,vi betalar 18000:- för två garanterade femdagars utomlands med mycket högre chans. Fattar inte att folk envisas så länge som de gör med egna ägg med priserna i Sverige faktiskt...
  • Anonym (hm)
    Anonym (9 st.) skrev 2014-03-21 21:23:41 följande:

För distansbehandling?? Då har de verkligen gått upp i pris,tror vi betalade 17000:- 2010.  Horribelt,vi betalar 18000:- för två garanterade femdagars utomlands med mycket högre chans. Fattar inte att folk envisas så länge som de gör med egna ägg med priserna i Sverige faktiskt...
    Ingen aning vad som gäller med distans.

Men jag kan säga att de flesta kliniker tar runt de priserna nuförtiden, iallafall för behandling på plats där.
  • Anonym (9 st.)
    Anonym (Anonym T) skrev 2014-03-21 21:20:17 följande:

Går hemortsläkaren på högkostnadsskyddet då tro?
    Ja,det gör alla som samarbetar med IVF-klinikerna. Brukar bli 1-2 VUL och min läkare tar 1000:- för ett IVF-VUL + blodprov.
Svar på tråden Vad kostar det innan ivf??