Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!
Min dotter på snart 10 år har under helgen varit och hälsat på sin farmor, som hon har god kontakt med.
Barnets pappa har haft missbruk under större delen av dotterns liv, och varit frånvarande. Dottern har en "ny familj" med syskon och en låtsatspappa.
Nu kom dottern hem efter att ha varit hos farmorn och säger att hon sovit hos pappan i två nätter. Farmorn sa inte nått om detta.
Hur hade ni reagerat???? pappan går på nått som heter "Subutexprogrammet" vad nu det innebär, men man måste ha missbruk för att få gå med det. Dottern var ledsen när hon kom hem och frågade varför hon aldrig fick träffa sin pappa (hon märkte väl att jag blev upprörd)
Känner mig kluven och ledsen vet inte hur jag skall hantera detta alltså =(( Är så rädd att hon far illa. Vi träffade pappan på ICA för ca 1 år sen då var han påtänd och knarkpåverkad, skrev ett sms till farmorn idag att det var olustigt att hon lämnnar bort dottern, vi vet inte om han har ett missbruk längre och har hört att han har varit ren förr. Men inte varit det. Farmorn skulle aldrig erkänna nått om sonen utan skrev att han mår bra, och tar prover flera gånger i veckan...
Blir ändå så jäkla ledsen för att det ska smusslas, åker hon till farmorn förmodar jag att hon ÄR och sover där! inte blir bortlämnad.