• frappa

Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!

Är man på subotexprogram, så brukar en hel del av dessa var hög fungerande.
    Så om han sköter programmet, så finns det inte mycket att oroa sig över.

• frappa
    Wira skrev 2014-03-10 00:25:59 följande:

Fast alla är INTE väl fungerande. Har stött på flertalet som är raka motsatsen tyvärr

Om man generaliserar de som är på subotexprogramet, så blir det fel.

Vad fick dig att inbilla dig att jag inte är medveten om att en del inte sköter sig?

• frappa
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-11 18:52:06 följande:
    Är dottern resultat av en våldtäkt eller varför valde du att skaffa barn med den mannen?
    Vad löjlig du är, gå och lägg dig.
  • frappa
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-11 19:56:46 följande:

Missade du mammans inlägg;  nr 19?   Hur kan man beskriva någon man älskat och valt att skaffa barn med på det sättet?
    Har fullkomligt noll betydelse, det du skrev var elakt och löjligt, skäms på dig.
  • frappa
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2014-03-11 23:03:37 följande:
    Subutex-programmet är ett program för personer som har ett års dokumenterat missbruk av amfetamin-preparat. Det krävs mycket av en person för att komma med i ett sådant program och det är oerhört strikta regler där det hela tiden kontrolleras, genom kissprov en eller flera gånger i veckan. En person som är på detta program går varje dag till vårdavdelningen för att få sin medicin och sedan går på samtal varje dag, samt ska ha kontinuelig kontakt med öppenpsykiatrin och sin läkare. Gör man fel, eller missbrukar andra preparat åker man ut från programet och man får ej söka för än 6 månader senare igen, och då hamnar man i kö.

Om de lugnar dig alls TS? Men missbruksvården är STENHÅRD på olika kriterier som MÅSTE följas, annars åker man snabbt ut. De kan för vissa bli omöjligt att bli av med beroendet av amfetamin då de påverkar hjärnan så frukansvärt., ibland tar de åratal, ibland får man medicin på dettaa sätt livet ut. Men de ska hämtas varje dag, annars blir man utan medicinen som läkaren ordinerat ut.

// Vårdpersonal inom Missbruks & Beroendevården

Det var nått nytt, varför ger man subotex(opioid) till en som använder centralstimulerande som amfetamin?

Så källa på detta, för mig något helt nytt.

Så utbilda mig.
    Kanske någon benzo i början när man har AT.

Om jag inte helt ute och seglar, vilket jag hoppas jag är.

Så är du ingen kunskaper som vårdpersonal.

Utan ljuger, och det vore patetiskt av dig.

Så bättre jag har fel här, än du patetisk.

• frappa
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2014-03-11 23:22:53 följande:

Du får ursäkta mig! Det var jag som skrev fel, du har rätt, inte amfetamin utan opioid.
    Jag sitter i lite andra tankar.

Men du behöver verkligen inte vara sådär otrevlig, alla kan vi skriva fel. Jag ljuger inte, jag skrev helt enkelt fel. Tack för att du rättade mig, men du behöver inte vara otrevlig på kuppen för det. De gör dig bara patetisk

Otrevlig?
    Det skrev nått sjukt tokigt i mina öron.

Och såklart om du säger du skrev fel, så ljuger du inte.
    Utan du rättade till dina felaktigheter.
    Dock är det en väldans skillnad på amfetamin preparat och opiater/opioider.

Så var helt omöjligt att se du hade skrivit fel, utan du säger detta.

Och otrevlig nej, det var snällt mot vad du påstod i det inlägget.

• frappa
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-11 23:23:31 följande:
    Vårdpersonal har jag aldrig varit -  något lite insatt är jag i missbruksvård.  Vad är det som inte stämmer i inlägget du bemöter?

Är du inte läskunnig?

Och sen ser du inte svaret vederbörande sen gör, där h*n säger det blev felskrivit.
    Alla som har minsta koll vet om detta.

Anonym (mormor) skrev 2014-03-11 23:34:46 följande:
    Undrade allt,  sist jag stötte på den behandlingen som nämns i tråden gällde det heroin.   Vågade mig inte på att protstera mot en "expert".

Jag vågade, eftersom jag uppfatta det som fel.
    För mig var det väldans tokigt, då AT på amfetamin brukar man köra benzo.

Sen kanske detta sker främst självmedicinerat.

Visst subotex skulle säkert funka, men inte som subotex-program.

Då amfetamin AT är snabbt övergående, som då därför inte kräver månaders/års av medicinering.

Sen har amfetamin även ett starkt psykiskt beroende.

• frappa
    Anonym (Vårdpersonal) skrev 2014-03-12 08:07:27 följande:
    Återigen ber jag om ursäkt för min miss. Jag satt i helt andra tankar samtidigt. Men sånt händer och de var ju bra att någon reagerade på det, hade inte gjort det för jag var så trött haha =)
    Men tack för att du sa till =)

Du behöver inte be om ursäkt en gång till, det är lugnt.

Huvudsaken är att man gör en pudel snabbt som attan, så försvinner det ur världen.

En del vägrar erkänna att det blev nått fel, fast dom vet om detta.

Så skönt med lite omväxling.

Svar på tråden Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!