Inlägg från: Anonym (Vårdpersonal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vårdpersonal)

Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!

Subutex-programmet är ett program för personer som har ett års dokumenterat missbruk av amfetamin-preparat. Det krävs mycket av en person för att komma med i ett sådant program och det är oerhört strikta regler där det hela tiden kontrolleras, genom kissprov en eller flera gånger i veckan. En person som är på detta program går varje dag till vårdavdelningen för att få sin medicin och sedan går på samtal varje dag, samt ska ha kontinuelig kontakt med öppenpsykiatrin och sin läkare. Gör man fel, eller missbrukar andra preparat åker man ut från programet och man får ej söka för än 6 månader senare igen, och då hamnar man i kö.

Om de lugnar dig alls TS? Men missbruksvården är STENHÅRD på olika kriterier som MÅSTE följas, annars åker man snabbt ut. De kan för vissa bli omöjligt att bli av med beroendet av amfetamin då de påverkar hjärnan så frukansvärt., ibland tar de åratal, ibland får man medicin på dettaa sätt livet ut. Men de ska hämtas varje dag, annars blir man utan medicinen som läkaren ordinerat ut.

// Vårdpersonal inom Missbruks & Beroendevården

• Anonym (Vårdpersonal)
    frappa skrev 2014-03-11 23:17:29 följande:

Det var nått nytt, varför ger man subotex(opioid) till en som använder centralstimulerande som amfetamin?

Så källa på detta, för mig något helt nytt.

Så utbilda mig.
    Kanske någon benzo i början när man har AT.

Om jag inte helt ute och seglar, vilket jag hoppas jag är.

Så är du ingen kunskaper som vårdpersonal.

Utan ljuger, och det vore patetiskt av dig.

Så bättre jag har fel här, än du patetisk.

Du får ursäkta mig! Det var jag som skrev fel, du har rätt, inte amfetamin utan opioid.
    Jag sitter i lite andra tankar.

Men du behöver verkligen inte vara sådär otrevlig, alla kan vi skriva fel. Jag ljuger inte, jag skrev helt enkelt fel. Tack för att du rättade mig, men du behöver inte vara otrevlig på kuppen för det. De gör dig bara patetisk

• Anonym (Vårdpersonal)
    Anonym (nja) skrev 2014-03-11 23:26:41 följande:
    Rätt förutom att det normalt handlar om opiatberoende och inte Amfetamin och att subutex är ett avregistrerat läkemedel som i de flesta fall ersatts med "släktingen" Suboxone.

Som sagt TS, du bör nog ta reda på lite mer om vad programmet innebär. Det är som ovan säger en medicinsk underhållsbehandling och kontrollerna är noggranna och många. Prover lämnas minst en gång i veckan och skulle man visa positivt på något prov åker man ut med huvudet före och får inte delta i programmet. Således är det onödigt att begära några prover på drogfrihet för att han ska få träffa dottern. man kan inte missbruka OCH vara i programmet samtidigt. Det finns massor av människor som har underhållsbehandling och lever ett helt normalt liv med jobb, familj och barn som vem som helst.

Så länge du vet att han är i programmet så är det heller ingen fara för dottern att vara med honom - inte av den anledningen i alla fall.

Ni får ursäkta att jag skrev fel där! Satt i andra tankar, de är inte amfetamin utan opiat! Tack för ni som rättar mig!
  • Anonym (Vårdpersonal)
    frappa skrev 2014-03-12 01:24:05 följande:

Otrevlig?
    Det skrev nått sjukt tokigt i mina öron.

Och såklart om du säger du skrev fel, så ljuger du inte.
    Utan du rättade till dina felaktigheter.
    Dock är det en väldans skillnad på amfetamin preparat och opiater/opioider.

Så var helt omöjligt att se du hade skrivit fel, utan du säger detta.

Och otrevlig nej, det var snällt mot vad du påstod i det inlägget.

Återigen ber jag om ursäkt för min miss. Jag satt i helt andra tankar samtidigt. Men sånt händer och de var ju bra att någon reagerade på det, hade inte gjort det för jag var så trött haha =)
    Men tack för att du sa till =)
Svar på tråden Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!