• Wira

Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!

Anonym (Prata) skrev 2014-03-09 21:23:42 följande:

Tycker först du pratar med din dotter, kanske vill hon träffa sin pappa?

Sedan pratar du med farmor och gör klart att dottern ALDRIG får lämnas ensam med sin pappa, men att du vill att dottern ska ha en relation till pappan (det vill säga om dottern vill det) och att han får träffa dottern under sällskap av andra vuxna. Sen när och OM ni känner er säkra med pappan och lugna med att lämna dottern där (det vill säga om han itne längre tar droger och verkligen bevisar detta) ja då kanske honkan sova över. 

håller med. sen tycker jag att du ska göra väldigt klart för farmodern att oavsett vad hon personligen tycker så är det du som är vårdnadshavare och som sköter umgänge, INTE hon. vilken frihet hon tog sig ärligt talat...
  • Wira
    frappa skrev 2014-03-09 21:39:18 följande:
    Är man på subotexprogram, så brukar en hel del av dessa var hög fungerande. Så om han sköter programmet, så finns det inte mycket att oroa sig över.

Fast alla är INTE väl fungerande. Har stött på flertalet som är raka motsatsen tyvärr
  • Wira
    Anonym (inte ok) skrev 2014-03-09 22:12:22 följande:
    TS, som jag ser det så har du två separata problem... 1.) Farmor lämnar bort ditt barn till någon annan utan din vetskap; för min det hade det inneburit en omedelbar "time-out" för farmor tills hon lärt sig sin läxa. INGEN tar sig friheter med mina barn, särskilt inte de som innebär fara för barnet.  2.) Är det dags för pappa och dotter att utveckla en relation? Jag hade lyft luren och ringt hennes pappa för att höra vad han har att säga, har han sitt missbruk under kontroll? Vill han skapa en relation till sin dotter? Isf är det väl dags att sätta ett umgängesschema tillsammans med socialen, vilka även kan kontrollera att han faktiskt håller sig ren. Om han inte haft någon relation med dottern de senaste 10 åren så känns ju övernattningar en bra bit in i framtiden.

• Wira
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-11 21:24:10 följande:
    Har läst hela tråden och insett att du inte tio års tid försummat att låta dottern bygga upp någon kontakt med sin pappa.   Det verkar nästan som om du tror att  mannen du valde att leva med senare lika väl kan föreställa pappa.  Hur skulle någon kunna ge dig konstruktiva råd när du visar upp en sådan rigid inställning?
    men kräla tillbaka till ditt mörka hål vetja..
  • Wira
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-11 22:53:44 följande:

Ingen skriver väl "Lämna karln OCH  ELIMINERA HONOM UR ERT BARNS LIV?  

Att lämna är en sak -  man har ändå ansvar för barnets rätt till sina båda föräldrar!   Det är en helt annan sak än att blanda ihop sitt hem,  sin ekonomi med en person som plötsligt genomgått en total personlighetsförändring sedan han fick barn.
    eftersom ts tydligt förklarat att pappan har fortsatt missbruka i tio år efter barnets födelse så ser jag en självklarhet i att dottern inte har haft umgänge med sin påtända farsa under den tiden. att du skulle se umgänge med en aktiv knarkare som ngt gynnande för en liten tjej står ju för dig. luktar ruttet föräldraskap lång väg.
  • Wira
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-11 23:49:21 följande:
    OK.  Den man jag umgicks med av och till under 20 års tid  (helt ren blev han,  gift fyrabarnsfar och aktiv i  förening med anknytning till drogmissbruk)   sov ibland,  länge,  mellan varven,  flera dygn.  Han kunde vara med tjocka släkten på landet  något dygn och fungera någorlunda normalt när han ville det.   (jag var ändå  noga med p-pillren under vår tid tillsammans).

Vem bryr sig? INGEN.
  • Wira
    Anonym (bra) skrev 2014-03-12 10:30:22 följande:
    Exakt! Farmor gjorde egentligen inget fel eftersom dottern har rätt till sin far och fadern ÄR drogfri! Varför inte glädjas med din dotter ts? Det är aldrig för sent att hon får kontakt med sin far, framöver kan hon börja vara hos honom varannan helg och kanske t.o.m varannan vecka så länge han är med i programmet och är FRISK! Någon skrev att pappan kan få träffa sin dotter 2 timmar per månad hemma hos dig, helt vansinnigt förslag anser jag. Den personen måste arbeta på soc som kommer med något så korkat förslag?!

Jaså du känner mannen? Du är den som kontrollerar hans regelbundna drogtester? Spännande, hur många rena prover har han lämnat sista tiden?
Svar på tråden Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!