Farmorn lämnar bort barnet till pappan som går på subutexprogrammet?!
Har farmor umgängesrätt eller varför lämnade du barnet till henne två nätter (eller mer) ?
Har farmor umgängesrätt eller varför lämnade du barnet till henne två nätter (eller mer) ?
Det var nått nytt, varför ger man subotex(opioid) till en som använder centralstimulerande som amfetamin?
Så källa på detta, för mig något helt nytt.
Så utbilda mig.
Kanske någon benzo i början när man har AT.
Om jag inte helt ute och seglar, vilket jag hoppas jag är.
Så är du ingen kunskaper som vårdpersonal.
Utan ljuger, och det vore patetiskt av dig.
Så bättre jag har fel här, än du patetisk.
När jag var tonårsförälder tyckte jag det var en styrka att jag direkt hade känt igen lukten om de rökt på (vilket aldrig hände) och jag skulle ha känt igen en del andra symptom. Kunde direkt se på grannens pojkvän att han gick på amfetamin - dottern kände inte igen symptomen - och blev paff att mamma gjorde det.
Vad är det för fel på dig? Hon skaffade barn med en man som tog droger, TS är inte direkt den första människan att göra något sådant och du hoppar på henne med mängder av dryga kommentarer. Vad bra att du tycker att du är bäst i hela världen och att alla ska göra som dig, det förändrar dock inte dåtiden. Man kan inte göra något ogjort så istället för att säga "du borde" kanske du kan stötta henne i de problem hon har NU och inte de hon hade för flera år sedan.
Men mormorn: ) Du förlöjligar bara dig själv genom att yttra dina åsikter. Hade du varit bildad, erfaren & vis som oftast en mormor är hade du insett att man ska vara mjuk mot människan & hård mot problem.
Du kommer aldrig vinna någons respekt genom dina utlägg :) Det kanske biter på svaga människor, men då har du helt kommit till fel grupp! ^^
Trevlig helg till er alla som kommit med konkreta råd & tips på hur jag bör hantera situationen, ni har all min respekt. Nu ska jag fortsätta njuta av min graviditet och mitt liv som två (snart tre barns förälder) som har hela världen framför mig. Nu ska jag och dottern åka & träna!
Haha du är rolig du mormorn, först ditt generealiserande om att "Alla socialsekreterare skulle säga samma sak" är samma sak som att generalisera att en stor grupp av människor skulle dela samma värderingar för att man gått på samma utbildning.
Boken du refererar till sammanfattas följande
"I denna nya omarbetade utgåva av klassikern Skiljas - men inte från barnen ger familjeterapeuterna och forskarna Bente och Gunnar Öberg råd och vägledning i de olika problem som många frånskilda föräldrar ställs inför när de ska gå ifrån varandra. Boken är en utvärdering av den gemensamma vårdnaden och beskriver hur man i praktiken kan ta hand om sina barn - från att ha ett växelvis boende till att barnen bor enbart hos den ena föräldern."
Nu tar ju inte boken upp hur man skall hantera missbrukande föräldrar! Sug på den du, det är skillnad på att gå ifrån varandra och gå ifrån varandra pga att en förälder har ett alkohol - och drogmissbruk.
Ännu en gång har du bevisat att du för det första inte är bildad, du är inte kapabel till att refererea och återge källor och vetenskapliga metoder på ett konkret och rättfärdigt sätt. Så snälla du mormorn :) BILDA DEJ!